مد و زیبایی

فواید مریم گلی برای مو که نمیدانستید

فواید مریم گلی چیست؟

مریم گلی یک گیاه دارویی محبوب است که مدتهاست برای درمان بیماری های مختلف پزشکی و به طور کلی ارتقا سلامتی استفاده می شود.عصاره مریم گلی ، که می تواند به عنوان یک ماده اصلی فعال در بسیاری از محصولات ارگانیک یافت شود ، به ویژه در بهبود سلامت کلی مو مفید و باعث براق شدن و استحکام مو می شود.علاوه بر این ، مریم گلی با داشتن رایحه ای آرامبخش ، به افزایش استفاده از آن در کرم ها و لوسیون های مراقبت از پوست و مو کمک می کند. همچنین توسط رومی ها برای بهبود هضم و درمان گلودرد ،و بهبود زخم  استفاده شده است.

مریم گلی چیست؟

مریم گلی یک گیاه چند ساله ، همیشه سبز و دارای انواع مختلف است. این گیاه به لاتین Salvia نام دارد ، که به معنی “نجات یافتن” است. این گیاه از خانواده نعناع (Lamiaceae) ، شبیه گل محمدی ، پونه کوهی ، ریحان ، اسطوخودوس و آویشن است.مریم گلی بومی جنوب شرقی اروپا و مدیترانه است.

این گیاه دارای ساقه های چوبی و برگهای بیضی سبز مایل به خاکستری غبارآلود با پوشش مخملی ، کوچک و شبیه مو است. این ساختارها به گیاه مریم گلی ظاهری مبهم و بافتی پنبه ای می دهند و باعث می شود که برگ ها را خام نخورید.

انواع مریم گلی

انواع مختلفی از مریم گلی موجود است ، اما برخی از انواع آن به دلیل استفاده های دارویی و آشپزی محبوبیت بیشتری دارند و بنابراین به طور معمول کاشته می شوند ، از جمله:

مریم گلی: برگهای گل مریم گلی رایحه شدیدی دارند و بطور کلی در عطرها و دم کرده آن استفاده می شود.
مریم گلی لاجوردی: بومی مکزیک ، این نوع مریم گلی دارای گلهای آبی است و اغلب به عنوان اکسیر گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.
مریم گلی سه لوب: همانطور که از اسم آن پیداست ، مریم گلی سه لوب دارای برگهای لوب دار و بوته ای بزرگ و چند ساله است. این ماده معمولاً در کشورهای مدیترانه ای یافت می شود و برای چای مریم گلی برداشت می شود.
مریم گلی آناناسی: این نوع مریم گلی معمولاً به دلیل فواید دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان ماده ای در جوشانده ها و دم کرده ها برای بهبود مشکلات دهانی ، گوارشی ، فشار خون ، بی خوابی ، اضطراب و سیستم عصبی مرکزی استفاده می شود.

فواید مریم گلی برای مو

مریم گلی و عصاره های آن فواید مختلفی برای سلامت مو دارد ، از جمله موارد زیر:

۱- از ریزش مو جلوگیری می کند

از زمان های بسیار قدیم ، مریم گلی به دلیل تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار محبوب بوده است. این گیاه حاوی مقادیر زیادی بتا-سیتوسترول ، یک ترکیب ۵-آلفا ردوکتاز است که در درمان طاسی با الگوی مردانه بسیار کارآمد است.

نحوه استفاده:

۳-۴ قطره روغن ضروری مریم گلی را با چند قطره روغن ضروری نعناع فلفلی یا رزماری مخلوط کنید. این مخلوط را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون رقیق کنید و مخلوط روغن را دو بار در روز روی پوست سر ماساژ دهید.
از چای مریم گلی به عنوان شستشوی مو استفاده کنید.

۲-درخشش را به مو برمی گرداند

استفاده از چای مریم گلی می تواند درخششی سالم به مو ببخشد و آن را براق نشان دهد. چای مریم گلی همچنین می تواند به کنترل و درمان شوره سر کمک کند.

نحوه استفاده:

۱ قاشق چایخوری برگ خشک مریم گلی را به یک فنجان آب اضافه کنید و بگذارید تا جوش بیاید.
اجازه دهید ۲-۳ دقیقه بماند سپس صاف کرده.
خنک شود و از آن برای شستشوی مو استفاده کنید.

فواید مریم گلی۳- رشد مو را تحریک می کند

مریم گلی نه تنها به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند بلکه باعث جوان سازی و تقویت فولیکول های مو می شود. استفاده از مریم گلی همچنین می تواند گردش خون را در پوست سر تقویت کرده و باعث افزایش مواد مغذی به پیازهای مو شود.

بنابراین ، استفاده منظم از مریم گلی می تواند به احیای مجدد مو کمک کرده و به مدیریت مشکل کم شدن مو کمک کند. همچنین به از بین بردن فولیکول های مو کمک می کند.

نحوه استفاده:

با افزودن گیاهان به آب جوش یک شستشوی گل رز-رزماری تهیه کنید.
هفته ای یک تا دو بار از آبکشی استفاده کنید تا به ضخیم شدن مو کمک کند.

۴-موها را تیره می کند(سفیدی مو را از بین میبرد)

برگ مریم گلی حاوی رنگدانه هایی است که می تواند موهای خاکستری را به طور طبیعی تیره کند. چای مریم گلی حاوی تانن است که می تواند به عنوان رنگ مو عمل کند.

نحوه استفاده:

۳-۴ شاخه مریم گلی تازه یا ۱ قاشق چایخوری برگ خشک مریم گلی را به ۲ فنجان آب اضافه کنید و بجوشانید.
حرارت را کم کنید و اجازه دهید چای حدود ۵ دقیقه بجوشد.
اجازه دهید چای به مدت ۲ ساعت خنک شود و صاف شود.
از مایع صاف شده برای شستشوی مو استفاده کنید.

۵- به عنوان لوسیون عمل می کند

استفاده از مریم گلی می تواند به بهبود بافت مو کمک کرده و آن را نرم و قابل کنترل کند. لوسیون تنظیم کننده ای که با استفاده از مریم گلی تهیه شده می تواند به مو نفوذ کرده و از داخل کار کند.

نحوه استفاده:

قسمتهای مساوی برگ مریم گلی و رزماری را به یک فنجان آب اضافه کنید. مخلوط را بجوشانید و به مدت ۳ دقیقه بپزید. به مدت ۳ ساعت اجازه دهید تا چای خنک شود. قبل از حالت دادن ، چای را روی موهای خود ماساژ دهید.

فواید روغن مریم گلی برای مو

همانطور که گفته شد ، روغن ضروری مریم گلی می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. این روغن اساسی که از طریق تقطیر بخار برگ مریم گلی استخراج می شود ، مزایای بسیار دیگری برای مو و پوست سر نیز دارد.

روغن ضروری مریم گلی حاوی خواص ضد عفونی کننده ، ضد قارچ ، ضد باکتری ، ضد میکروب ، ضد التهاب و آنتی اکسیدان است. همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین های A ، B و C ، پتاسیم و کلسیم است.

روغن مریم گلی می تواند به راحتی به پوست سر نفوذ کرده و این مواد مغذی را که برای رشد و رشد رشته های مو حیاتی هستند ، مستقیماً به پیازهای مو برساند. این امر باعث رشد چندین تار مو از یک فولیکول می شود و باعث محکم و ضخیم شدن مو می شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا