جالبه ؛)منتخب

تا ابد محکوم به تنهایی؛ ویژگی‎هایی که هر جنس مخالفی را فراری می دهد

تحقیقات نشان می دهد ۶۰ درصد از اعضای نسل هزاره تنها هستند و زندگی خود را بدون هیچ شریک عاطفی یا زندگی ای سپری می کنند. این در حالی است که امروزه با گستردگی اینترنت و رواج شبکه های اجتماعی، برقراری ارتباط به مراتب ساده تر شده است. بعضی افراد قصد ایجاد رابطه ی عاطفی را دارند، اما بعد از دو یا سه بار ملاقات از ادامه ی رابطه باز می مانند. چرا این اتفاق می افتد؟ در ادامه به ویژگی های افرادی می پردازیم که هیچکسی دوست ندارد با آن ها وارد رابطه عاطفی شود.

۱- بچه ننه ها

علت تنهایی و نداشتن رابطه عاطفی

تصور کنید با کسی آشنا شده اید که کاملاً به خانواده ی خود وابسته است و همه ی فعالیت های زندگی اش با کنترل و دخالت کامل پدر و مادرش انجام می شود. بله البته چه چیزی بهتر از اینکه مادرتان همیشه برایتان غذا درست کند، همه چیز را برایتان بشوید و مرتب کند و پدرتان هم به شما پول توجیبی هم بدهد؟ چنین شخصی فقط می تواند یک دوست خوب باشد، اما اصلاً مناسب یک رابطه ی عاطفی جدی یا زندگی مشترک نیست.

۲- طرفدارهای دو آتشه

«نمی تونم بیام دیدن پدر و مادرت. دارم میرم استادیوم.» اگر معمولاً با چنین جملاتی از طرف شریک عاطفی تان مواجه می شوید، معنی اش این است که با یکی از آن هوادارهای متعصبی طرف هستید که همه چیز را فدای سرگرمی زندگی شان می کنند. رفقای او همیشه جایی منتظرش هستند و هر گوشه ی خانه اش می توانید وسایل و یادگاری های مربوط به سرگرمی مورد علاقه اش را پیدا کنید. از قرار معلوم شما جایی در قلب و فکر و خانه ی او ندارید.

از دست ندهید : دوستی های ظاهری، آسیب‌های واقعی؛ با دیدن این ۷ نشانه به دوستی های خود پایان دهید

۳- پیکرتراش ها

این دسته از آدم ها شریک عاطفی شان را مثل یک «بوم خالی» می بینند که به طراحی نیاز دارد تا به چیزی تبدیل شود که مناسب زندگی با آن ها است. اگر شریک عاطفی تان دائماً شما را با دیگران مقایسه می کند و می گوید که چه لباسی بپوشید و خودتان را لاغر کنید، معنی اش این است که با یکی از همین «پیکر تراش ها» طرف هستید. جالب آنکه از نظر این افراد اشکالی ندارد که خودشان چنین معایبی داشته باشند.

۴- مجلس گرم کن ها

این آدم ها همیشه آماده هستند تا تمام ماجراها و جوک های بامزه شان را تعریف کنند و مجلس را گرم کنند. آن ها علاقه ای به گوش دادن به دیگران ندارند. اگر سعی کنید چیزی به حرف هایشان اضافه کنید، حرف تان را قطع می کنند و صحبت خود را ادامه می دهند. بنابراین به جای ملاقات با او، بهتر است به یک نمایش کمدی بروید.

۵- کسانی که واقعاً تنها نیستند

تصور کنید با کسی سر قرار رفته اید که به شما می گوید «من یه دوست دختر دارم که تصمیم گرفتیم یه مدت از هم دور باشیم.» به علاوه، در مورد هر موضوعی که باهم صحبت می کنید، او حرف شریک عاطفی قبلی اش را -خوب یا بد- پیش می کشد. این نشان می دهد که او هنوز به شریک عاطفی قبلی اش احساس دارد و نمی تواند رابطه ی جدیدی را شروع کند. اگر بخواهید رابطه با چنین شخصی را ادامه دهید، شما در حقیقت نفر سوم این رابطه خواهید بود.

۶- ولخرج ها

مردهای ولخرج شریک عاطفی شان را به گران ترین رستوران دعوت می کنند و برایش خرچنگ و خاویار سفارش می دهند. اما بار دیگر از او کمی پول قرض می گیرند. زن های ولخرج هم دائماً در حال وام گرفتن هستند یا پول پدرشان را خرج جدیدترین مدل لباس و گوشی می کنند. رابطه ی عاطفی با چنین آدم هایی ممکن است شما را گرفتار مشکلات قانونی کند.

۷- کسانی که برای هر چیزی جار و جنجال به پا می کنند

فرقی نمی کند مسأله سر سرد بودن غذای رستوران باشد یا گرد و خاک گوشه ی اتاق هتل؛ این آدم ها همیشه چیزی برای شکایت پیدا می کنند. این افراد گویی از پیدا کردن عیب ها و مشکلات خوشحال می شوند، چون فرصتی فراهم می کند که آن ها «توانایی های» فوق العاده ی خود را به رخ بکشند. اما شریک عاطفی چنین شخصی نه تنها او را تحسین نمی کند، بلکه از جار و جنجال های بیجای او احساس خجالت هم می کند.

برای شمای جذاب : ۱۰ رفتار اشتباهی که باعث کم شدن جذابیت تان می شود

۸- کسانی که به تلفن همراه شان اعتیاد دارند

تصور کنید که با شور و هیجان زیادی در حال تعریف کردن یک ماجرای احساسی هستید و ناگهان متوجه می شوید که شریک عاطفی تان دارد به صفحه ی تلفن همراهش نگاه می کند. این افراد حتی لحظه ای از تلفن همراه شان دور نمی شوند. فرقی نمی کند در سینما در حال تماشای فیلم باشید یا در رستوران در حال غذا خوردن؛ آن ها دائماٌ در حال پیغام دادن و چک کردن گوشی شان هستند. اگر شریک عاطفی تان به معنای واقعی کلمه در دنیای شبکه های اجتماعی زندگی می کند، بهتر است در همان دنیا هم دنبال عشق زندگی اش بگردد.

۹- آدم های خسیس

این افراد گوشی هوشمند ندارند چون نوکیای قدیمی شان هنوز به خوبی کار می کند. آن ها لباس های قدیمی شان را تا جایی که ممکن است تعمیر می کنند و تنها وقتی کنارشان می گذارند که کاملاً پاره شده باشند و غیر قابل استفاده باشند. آن ها پول خرید لباس جدید را دارند اما دلیلی نمی بینند که این کار را انجام دهند. برای آن ها هیچ اهمیتی ندارد که چه تصویری از خودشان در ذهن دیگران به وجود می آورند. با این حال، شریک عاطفی آن ها ممکن است نظر دیگری داشته باشد و از بودن با چنین آدمی احساس خجالت کند.

۱۰- آدم های تشنه

این افراد به قدری در فکر ازدواج هستند که هر گونه کاندیدای احتمالی را می ترسانند و فراری می دهند. مثلاً مردی را تصور کنید که در همان اولین قرار ملاقات، از طرف مقابلش می پرسد که دوست دارد چند فرزند داشته باشد. گرچه او احتمالاً سعی دارد نشان بدهد که دنبال یک رابطه ی جدی است، اما معمولاً برداشت خوبی از چنین رفتارهایی نمی شود. بعضی از زنان هم با اینکه فقط چند روزی از آشنایی شان با شریک عاطفی جدیدشان گذشته، از او می پرسند که دوست دارد اسم فرزندان آینده شان چه باشد.

همچنین ببینید : چگونه از آزارهای فرد سادیسمی در امان بمانیم؟

۱۱- آدم های آرمان خواه

کسانی که مشتاقانه از عقیده ای پیروی می کنند، اغلب در محیط اطراف شان دنبال کسی می گردند که بتوانند او را هم دنباله روی همان عقیده کنند. برای این افراد اهمیت خیلی زیادی دارد که شریک عاطفی شان را هم با عقاید خود همراه کنند. به علاوه، شما حتی به عنوان شریک عاطفی او، مطلقاً اجازه ی هیچگونه شوخی و مزاحی در مورد این عقاید و وفاداری بی قید و شرط او به آن ها ندارید. بنابراین اگر بخواهید رابطه با چنین شخص آرمان خواهی را ادامه دهید، دو انتخاب بیشتر ندارید: یا باید شما هم به طور جدی دنباله روی عقیده ی مورد نظر او شوید یا اعتراف کنید که مثل او فکر نمی کنید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
منبع
brightsideروزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا