آشپزی

طرز تهیه کیک رولت رنگین کمانی ؛ خوشرنگ و خوشمزه

کیک رولت یا رولت سوئیسی نوعی کیک اسفنجی است. کیک بصورت نازک پخته شده و سپس بر روی آن مربا یا خامه زده شده به همراه میوه های تازه، کرم کره و یا مواد دیگر مالیده شده و سپس پیچانده می شود. این نوع کیک در مدل ها و طعم های مختلفی درست می شود. این نوع کیک می تواند برای انواع میهمانی ها و مراسم های شما مورد استفاده قرار گیرد. در این بخش می خواهیم طرز تهیه کیک رولت رنگین کمانی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه کیک رولت رنگین کمانی

مواد لازم

  • تخم مرغ : ۶ عدد
  • خامه ترش : ۱/۴ فنجان
  • آب : ۱/۴ فنجان
  • روغن : ۱/۴ فنجان
  • پودر قند : ۱/۲ فنجان
  • دراژه شکلاتی ریز : ۱ بسته
  • خامه فرم گرفته : ۱ و نیم فنجان
  • رنگ خوراکی : آبی, بنفش, سبز و زرد, نارنجی و قرمز
  • پودر کیک : یک بسته

مراحل پخت

مرحله اول

فر رو با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت یا صد و شصت درجه سانتی گراد گرم کنید. دو تا قالب مستطیل شکل و کم ارتفاع انتخاب کنید. بهتره طول و عرض و ارتفاعش در حد سی و بیست و دو سانت باشه. کف قالب رو با کاغذ روغنی بپوشانید. حتما باید از کاغذ استفاده کنید، چون باید کیک رو با کاغذ رول کنید. تخم مرغ ها رو در کاسه ای بزرگ در حدود پنج دقیقه با هم زن برقی هم بزنید.

مرحله دوم

آب و روغن رو به تخم مرغ ها اضافه کرده و کمی هم بزنید. خامه ترش رو هم بهش اضافه کنید. می تونید به جاش از ماست پرچرب استفاده کنید. پودر کیک رو یک بار الک کنید. حالا پودر کیک رو در چهار مرحله کم کم به تخم مرغ ها اضافه کنید و هر بار هم بزنید. برای مخلوط کردن پودر کیک و تخم مرغ ها از هم زن دستی استفاده کنید. وقتی خمیر یک دست شد دیگه هم نزنید.

مرحله سوم

خمیر رو به طور مساوی در شش کاسه بریزید. می تونید از ملاقه یا پیمانه استفاده کنید. از هر رنگ خوراکی یک قطره در هر کاسه ی خمیر بریزید و خوب هم بزنید. اگر رنگ حاصل باب میل تون نبود، یک قطره دیگه رنگ خوراکی اضافه کنید و مخلوطش کنید.

نباید رنگ رو یک باره اضافه کنید چون ممکنه خیلی تیره بشه. شش قیف یک بار مصرف اماده کنید. نوک قیف ها رو با قیچی بچینید. سوراخ نوک قیف ها باید کوچک باشه تا بتونید میزان خمیری که از قیف بیرون میاد رو کنترل کنید. هر خمیر رنگی رو در یک قیف بریزید.

مرحله چهارم

از خمیر بنفش شروع کنید. با فاصله از گوشه قالب یک خط مورب از خمیر بکشید. به ترتیب خط های بعدی رو با رنگ های آبی، سبز، زرد، نارنجی و قرمز بریزید. کمی فاصله بین رنگ ها خوبه چون خمیر کیک حین پخت پخش می شه. این باعث می شه رنگ ها مخلوط نشوند. همه خمیر های رنگی رو به همین ترتیب در قالب بریزید. هر بار از هر خمیر با فشار  یکسان روی قالب بریزید تا خمیرتون ناگهانی بیرون نریزه. در آخر گوشه های قالب رو با همان ترتیب رنگی پر کنید.

طرز تهیه کیک رولت رنگین کمانی

مرحله پنجم

قالب رو به مدت هشت تا ده دقیقه در فر قرار بدید. بذارید کیک کمی خنک بشه و بعد به کمک کاغذ روغنی کیک رو از قالب خارج کنید. حوله ی تمیز نخی ای آماده کنید. پودر قند رو روی حوله بریزید و کیک رو از کاغذ جدا کنید. کیک رو داخل حوله بذارید و بپیچیدش. بذارید کیک به همین حالت نیم ساعت خنک بشه و حالت بگیرد. استفاده از حوله نخی باعث می شه کیک گرم خمیر نشود.

مرحله آخر

خامه ی فرم گرفته رو با دراژه های کوچک شکلاتی مخلوط کنید. کیک رو از پارچه نخی خارج کرده و با دقت بازش کنید. خامه رو با قاشق لاستیکی به ارامی روی کیک بمالید. از لبه ها فاصله بگیرید. کیک رو باز به همان شکل و آرام رول کنید.

رولت را درون یخچال قرار داده و پس از گذشت یک ساعت آن را سرو کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا