سرگرمی :)

چگونه کمد لباسهایم را مرتب کنم؟

چگونه کمد لباسهایم را مرتب کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چگونه کمد لباسهایم را مرتب کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

اینکه همیشه کمد لباس هایتان مرتب به نظر برسد تقریبا کار سخت و وقت گیری است اما شما میتوانید با رعایت نکاتی که در زیر گفته میشود از داشتن کمد مرتب لذت ببرید و دیگر دغدغه اش را نداشته باشید.

۱٫کمد خود را خالی و تمیز کنید

هر چیزی که داخل کمدتان است از لباسها تا کیف دستی و کاغذهای اضافه و … را بیرون بیاورید.

قفسه های کمد را با پارچه ای نم دار تمیز کنید تا خاک و پرز ها تمیز شوند .

۲٫لباس هایتان را دسته بندی کنید

  • شما میتوانید در اول هر فصل لباسهایی که در آن فصل مورد استفاده تان را نیست جدا کنید و آنها را داخل پلاستیک محکم گذاشته و به انباری منتقل کنید.اگر انباری ندارید میتوانید آنها را تا کرده و زیر تختخواب که دید هم ندارد بگذارید.
  • لباس ها را بر اساس مدلشان مثلا شلوار اند یا پیراهن یا مانتو و روسری جدا کنید و روی هم قرار دهید.(اگر لباسهایتان را دسته بندی نکنید برای پیدا کردنشان خیلی دچار سردر گمی میشوید)
چگونه کمد لباسهایم را مرتب کنم؟ چگونه کمد لباسهایم را مرتب کنم؟
چگونه کمد لباسهایم را مرتب کنم؟

۳٫قبل از چیدن تصور کنید

فضای کمد ایده آل خود را طراحی کنید.

با آنچه در اختیار دارید کار کنید و خلاق شوید.

به بهترین ویژگی های کمد خود توجه داشته باشید: شاید شما دارای فضای ذخیره عمودی ، قفسه داخلی یا چند میله حلق آویز باشید. از اینها به نفع خود استفاده کنید.

به عنوان مثال ، در مناطقی از کمد شما که چندان عالی نیستند وسایلی را بگذارید که کمتر مورد استفاده شماست.

اگر قفسه های بیش از حد زیادی دارید و فضای آویزان کافی نیست ، ممکن است به جای آن چند قفسه را برداشته و قلاب را روی دیوارها آویزان کنید.

امکانات بی نهایت است فقط کافی است فکرکنید.

۴٫از فضای موجود بیشترین استفاده را بکنید

  • اگر کمد لباس شما با همسرتان مشترک است همان اول سعی کنید کمد را به دوقسمت تقسیم کنید مثلا سمت راست برای شما سمت چپ کمد برای همسرتان.
  • اگر فضا به اندازه کافی وجود ندارد شما میتوانید مثلا یک بلوز و شلوار را که اغلب باهم میپوشید روی یک چوب لباسی قرار دهید یا تاپ و دامن را روی یک چوب لباسی گذاشته و فضای بیشتری داشته باشید.
  • سعی کنید از نظر چیدمان رنگهایی که باهم همخوانی بیشتری دارند را کنار هم قرار دهید.
حذف شرط: چگونه کمد لباسهایم را مرتب کنم؟ چگونه کمد لباسهایم را مرتب کنم؟
چگونه کمد لباسهایم را مرتب کنم؟

۵٫به چوب لباسی ها دقت کنید

در فضایی که همه چیز با دقت انتخاب شود مطمئنا شما ظاهری زیباتر و منظم تر را خواهید داشت.مثلا وقتی شما فقط از چوب لباسی های آهنی استفاده کنید فضا شیکتر خواهد بود تا اینکه از چند چوب لباسی آهنی و چند چوب لباسی پلاستیکی استفاده نماید.

فقط اطمینان حاصل کنید که چوب لباسی که در واقع برای آنچه استفاده میکنید مناسب است. اگر مثلاً کت و شلوارهای سنگین برای آویزان کردن دارید ، از چوب لباسی محکم استفاده کنید و اگر  بلوزهای ابریشمی دارید ، چوب لباسی سبکتر استفاده کنید.

۶٫روسری و شال را درون جعبه قرار دهید

یک جعبه انتخاب کنید ظاهرش را کمی زیبا کنید(باسلیقه خود از کاغذهای رنگی و جسب های تزیینی کمک بگیرید) ،روسری ها و شال ها را لوله کنید تا جای کمتری اشغال کند و درون جعبه بچینید.

چگونه کمد لباسهایم را مرتب کنم؟ چگونه کمد لباسهایم را مرتب کنم؟
 چگونه کمد لباسهایم را مرتب کنم؟

۷٫گذاشتن کفش های مجلسی در کمد لباس

اگر کفش هایتان بوی بدی نمیدهند و تمیز هستند شما میتوانید در قسمت پایینی کمد قرار دهید .آنها را دون کارتن یا جعبه گذاشته و در قفسه پایینی کمدتان بگذارید.البته اگر از این کفش ها هر روز استفاده نمیکنید.

۸٫لباس های کهنه را نگه ندارید

یادتان باشد نگه داشتن لباسها و کفش های کهنه که دیگر مورد استفاده شما نیستند و یا حتی شما آنها رادوست ندارید یکی از بدترین کارها برای برهم زدن نظم لباسهایتان هست.

لباسهای قدیمی که پاره نیستند و در واقع قابل استفاده اند را جمع کنید آنها را بشویید و به خیریه ها اهدا کنید.

منبع :makespace

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا