آشپزی

طرز تهیه ماهی هادوک،خوشمزه و مقوی

طرز تهیه ماهی هادوک،خوشمزه و مقوی

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((طرز تهیه ماهی هادوک،خوشمزه و مقوی)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

هادوک یک ماهی سفید سبک و خوشمزه است که پخت آن نیز بسیار آسان است. از آنجا که بسیار ظریف است ، چه آن را بپزید ، چه کباب کنید ، یا آن را سرخ کنید خوشمزه میشود. با استفاده از چند ماده اولیه ساده ، می توانید انواع مختلفی از طعم خوشمزه را تهیه کنید.

مواد اولیه پخت ماهی هادوک:

۲عدد ماهی هادوک
۳ قاشق غذاخوری کره ذوب شده
فلفل سیاه
⅓ قاشق چای خوری  نمک
۱⁄۲ قاشق چای خوری  آب لیمو
۲ حبه سیر خرد شده
½ قاشق چایخوری  جعفری
¾ قاشق چای خوری ترخون خرد شده
½ قاشق چای خوری پودر پیاز
½ قاشق چای خوری  فلفل قرمز
½ قاشق چای خوری  پودر سیر
½ قاشق چای خوری فلفل سیاه آسیاب شده
۱ لیمو ، به صورت بریده شده است

طرز تهیه ماهی هادوک،خوشمزه و مقوی
طرز تهیه ماهی هادوک،خوشمزه و مقوی

طرز تهیه ماهی هادوک:

۱-فر خود را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) گرم کنید. در حالی که شروع به آماده سازی می کنید ، اجاق خود را با روشن کردن آماده کنید. آن را روی دمای پخت تنظیم کنید و اجازه دهید کاملاً گرم شود.

۲-یک ظرف پخت نچسب را با روغن چرب کنید.
می توانید روغن زیتون را کمی روی سطح ظرف پخت بپاشید.
هادوک یک ماهی سفید ظریف است ، بنابراین می تواند به راحتی به ظرف بچسبد و از هم بپاشد.پس بهتر است روی کاغذ روغنی داخل ظرف بگذارید.

۳-ماهی  را در ظرف پخت قرار داده و نمک و فلفل را بپاشید.

۴-کره را در یک کاسه ذوب کنید و آب لیمو و سیر را به آن اضافه کنید. کره خود را در یک کاسه مایکروویو قرار دهید و برای مدت ۳۰-۴۵ ثانیه آن را در مایکروویو قرار دهید تا کاملا ذوب شود.  سپس ، ۱⁄۲ قاشق چایخوری (۲٫۵ میلی لیتر) آب لیمو و ۲ حبه سیر خرد شده را به کاسه اضافه کرده و آن را هم بزنید تا ترکیب شوند.
توجه داشته باشید که به محض ذوب شدن کره مواد را داخل آن بریزید.

۵-مخلوط را به طور مساوی روی قلم مو بزنید. با استفاده از برس آشپزخانه این مخلوط را روی ماهی های موجود در ظرف پخت پخش کنید. همه را به طور مساوی بپوشانید و از تمام مخلوط کره استفاده کنید.
اگر برس آشپزخانه ندارید ، مخلوط را با احتیاط روی فیله ها بریزید.
مخلوط کره باعث می شود ماهی به ظرف نچسبد.

۶-جعفری ، ترخون و فلفل قرمز را روی ماهی بپاشید. ½ قاشق چای خوری جعفری برداشته و آن را روی همه ماهی ها بپاشید ، سپس ¾ قاشق چای خوری ترخون خرد شده اضافه کنید. با احتیاط ½ قاشق چای خوری فلفل قرمز را روی ماهی بپاشید.یک عدد لیموی برش خورده را در ظرف کنار ماهی ها بگذارید تا آن ها هم پخته شوند و عطر خوب شان به ماهی هم بچسبد.

۷-ماهی را به مدت ۲۵ دقیقه تا۳۰ دقیقه بپزید تا خوب سرخ شود. ظرف پخت را روی قفسه مرکزی فر خود بگذارید. تایمر را به مدت ۲۵ دقیقه تنظیم کنید و ماهی را بدون آشفتگی بگذارید تا بپزد. بعد از اتمام کار ، آن را بیرون آورده و از چنگال استفاده کنید.
اگر ماهی هنوز کامل پخته نشده است برای ۵ دقیقه دیگر هم در فر بگذارید.

نوش جانتان.

منبع:wikihow

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا