آشپزی

طرز تهیه گام به گام فلافل خوشمزه

طرز تهیه فلافل خوشمزه

آماده یادگیری نحوه پخت فلافل هستید؟ حتماً آموزش کامل گام به گام ، نکات مهم برای پخت یا سرخ کردن فلافل را بررسی کنید. من آنها را در ساندویچ های گرم پیتا با سس تاهینی یا هوموس ، همراه با سالاد گوجه فرنگی و خیار تنبل مدیترانه ای دوست دارم.

مواد اولیه فلافل

۲ فنجان نخود خشک (از نخود کنسرو شده یا پخته شده استفاده نکنید)
½ قاشق چایخوری جوش شیرین
۱ فنجان برگ جعفری تازه
¾ فنجان برگ تازه گشنیز
½ فنجان شوید تازه
۱ پیاز کوچک
۷-۸ حبه سیر ، پوست کنده
نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن
۱ قاشق غذاخوری فلفل سیاه آسیاب شده
۱ قاشق غذاخوری زیره آسیاب شده
۱ قاشق غذاخوری گشنیز آسیاب شده
۱ قاشق چایخوری فلفل کاین ، اختیاری
۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
۲ قاشق غذاخوری دانه کنجد تست شده
روغن برای سرخ کردن

مواد کناری فلافل

سس تاهینی
پیتا
خیار، خرد شده یا خرد شده
گوجه فرنگی خرد شده یا خرد شده
ترشی

طرز تهیه فلافل خوشمزه

(یک روز قبل) نخود خشک شده و جوش شیرین را در یک کاسه بزرگ پر از آب قرار دهید تا حداقل ۲ اینچ نخود را بپوشاند. به مدت ۱۸ ساعت در طول شب خیس کنید (اگر نخود هنوز خیلی سفت است) مدت زمان بیشتری را خیس کنید. وقتی آماده شد ، نخودها را کاملاً آبکش کرده و خشک کنید.

نخود ، گیاهان ، پیاز ، سیر و ادویه را به ظرف بزرگ غذاساز مجهز به تیغه اضافه کنید. غذاساز را هر بار ۴۰ ثانیه اجرا کنید تا همه به خوبی ترکیب شوند و مخلوط فلافل تشکیل شود.

مخلوط فلافل را به یک ظرف منتقل کرده و روی آن را محکم بپوشانید. حداقل ۱ ساعت یا (حداکثر یک شب کامل) در یخچال قرار دهید تا آماده شود.

درست قبل از سرخ شدن ، بکینگ پودر و دانه کنجد را به مخلوط فلافل اضافه کرده و با قاشق هم بزنید.

چند قاشق غذاخوری از مخلوط فلافل را بریزید و به شکل پاتی درآورید (هر کدام ½ اینچ ضخامت). هنگام شکل دادن پات به دستان خیس کمک می کند.
یک قابلمه متوسط ​​را به اندازه ۳ اینچ با روغن پر کنید.

روغن را روی متوسط ​​تا زیاد گرم کنید تا حباب نرم شود. نان های فلافل را با احتیاط در روغن بیندازید ، بگذارید حدود ۳ تا ۵ دقیقه سرخ شود تا از خارج ترد و ​​قهوه ای شوند. از شلوغ کردن فلافل در قابلمه خودداری کنید ، در صورت لزوم آنها را به صورت دسته ای سرخ کنید.

 فلافل سرخ شده را در آبکش یا صفحه ای که با حوله های کاغذی پوشانده شده قرار دهید تا آب آن گرفته شود.

فلافل را گرم در کنار بشقاب های کوچک دیگر سرو کنید. یا پته های فلافل را در نان پیتا با تاهینی یا هوموس ، گوجه فرنگی و خیار نوش جان کنید.

طرز تهیه فلافل خوشمزهنکته های آشپزی درباره فلافل:

باید از نخود خشک شروع کنید ، از نخود کنسرو شده در اینجا استفاده نکنید. شما باید خیس نخود را از شب شروع کنید ، تا ۲۴ ساعت وقت بگذارید.

انواع دستور العمل های فلافل: انواع این دستورالعمل ممکن است آرد یا تخم مرغ بخواهد. اگر ترجیح می دهید ، می توانید ۱ تا ۱ ½ قاشق غذاخوری آرد به مخلوط فلافل یا ۱ تخم مرغ اضافه کنید. من هم استفاده نکردم و مخلوط فلافل به خوبی در کنار هم ماند.

نکته حرفه ای برای سرخ کردن: وقتی تکه های فلافل را سرخ می کنید ، می خواهید از خارج به یک رنگ قهوه ای طلایی عمیق برسید. روغن سرخ کردنی شما باید در اجاق من در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت باشد که در دمای متوسط ​​بالا باشد. حتماً اولین فلافل خود را آزمایش کرده و زمان سرخ کردن را در صورت لزوم تنظیم کنید.

این مقاله هم میتواند برای شما مفید باشد:طرز تهیه غذا با نودل

سس محبوب فلافل: سس تاهینی همان چیزی است که به طور سنتی با فلافل استفاده می شود. من از رب تاهینی ارگانیک توسط صوم استفاده می کنم و در اینجا دستور تهیه سس تاهینی را آورده ام.

 فلافل پخته شده: اگر ترجیح می دهید ، می توانید فلافل را در اجاق گرم ۳۵۰ درجه فارنهایت برای حدود ۱۵-۲۰ دقیقه بپزید و آنها را از وسط برگردانید. از یک ظرف با ورقه ای که کمی روغن کاری کرده استفاده کنید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا