آشپزی

طرز تهیه سس کره و لیمو خامه ای

طرز تهیه سس کره و لیمو خامه ای

اگر یک سس وجود دارد که می تواند بلافاصله طعم هر غذایی را که به آن اضافه شده بالا ببرد ، باید سس کره لیمو باشد. سس کره لیمو با عطر و طعم کره ای خامه ای و کمی طعم مرکبات ، سلاح مخفی یک آشپز است که به هر چیزی که اضافه می کند ، از ماکارونی ، غذاهای دریایی گرفته تا مرغ ، یا حتی به  سبزیجات بو داده ، جادو می کند. دانستن طرز تهیه این سس در خانه احتمالاً یکی از مفیدترین ترفندهای آشپزی است که می توانید یاد بگیرید.

چگونه سس کره خامه ای لیمو درست کنیم؟

یادگیری طرز تهیه سس کره لیمو در خانه ضروری است زیرا می تواند حتی مبهم ترین ظرف را نیز به شکل چشمگیری تبدیل کند. و نگران نباشید زیرا تهیه آن از ابتدا بسیار آسان است. تنها چیزی که به آب لیمو ، کره با کیفیت خوب ، موسیر ، سیر و گیاهان مورد علاقه خود نیاز دارید تا طعم آن را افزایش دهد. همچنین می توانید سیر و خامه به آن اضافه کنید تا سس از نظر قوام غنی و غلیظ شود.

در اینجا تمام مواردی است که باید در مورد مواد تشکیل دهنده جداگانه بدانید:

آب لیمو: برای تهیه این دستور از آب لیمو تازه نه بازاری است تا به آن طعم مرکبات بدهد.

کره: در حالت ایده آل ، دو عدد کره بدون نمک . برخی ترجیح می دهند سس کره را برای این دستور به طور جداگانه درست کنند و سپس در آخر طعم مرکبات را به آن اضافه کنند. برای تهیه سس کره ، کره ذوب شده را اضافه کنید ، که اغلب با آب رقیق می شود ، و گاهی اوقات با آرد یا زرده تخم مرغ ، یا هر دو غلیظ می شود.

موسیر: موسیر با طعم ملایم است. موسیر خرد شده که در کره پخته شده است ، طعم کلی سس را افزایش می دهد.

گیاهان: گیاهان سبز با این سس شگفت آور عمل می کنند. می توانید از هر گیاه دارویی اعم از مرزنجوش ریز خرد شده ، پیاز کوهی ، ترخون ، جعفری یا آویشن استفاده کنید تا طعم آن را افزایش دهد.

سیر: این یک عنصر اختیاری است ، اگرچه شخصاً صحبت می کند ، سیر ساطور شده عطر و طعم و پیچیدگی زیادی به هر نوع دستور غذای خوش طعم می بخشد. سیر کردن سیر در کره طعم تند آن را به ارمغان می آورد. در تفت دادن سیر با استفاده از کره مراقب باشید زیرا بسیار سریعتر از روغن می سوزد.

خامه: اگر از قوام سس کره راضی نیستید و می خواهید آن غلیظ تر باشد ، به آن خامه اضافه کنید.

طرز تهیه سس کره لیمو خوشمزه

۳ لیموی تازه فشرده شده با اندازه متوسط
۲ موسیر کوچک خرد شده یا خرد شده
۱/۲ فنجان خامه تازه
کره بدون نمک ۱۰۰ گرم ذوب شده است
۲ حبه سیر بزرگ ریز خرد شده
۱ قاشق غذاخوری آویشن تازه ریز خرد شده
۲ قاشق غذاخوری جعفری تازه ریز خرد شده
نمک و فلفل مطابق با سلیقه

دستورالعمل

برای تهیه سس کره لیمو ، یک قابلمه کوچک برداشته و کره را با حرارت متوسط ​​تا کم ذوب کنید.
اجازه دهید کره در قابلمه بپزد و نسوزد. برای اطمینان از نسوختن کره ، تابه را بچرخانید زیرا در صورت عدم مراقبت به راحتی در عرض چند ثانیه اتفاق می افتد.
حالا که کره به یک رنگ قهوه ای طلایی تبدیل شده و شروع به دادن عطر و بوی مغذی می کند ، ظرف را برای ۵ دقیقه بعدی بچرخانید.
پس از این اتفاق ، موسیر خرد شده و سیر را اضافه کنید. به آنها اجازه دهید تا در کره بپزند تا زمانی که قهوه ای طلایی شوند.
پس از این اتفاق ، تابه را کم کنید و به سرعت گیاهان را (در این مورد ، آویشن و شاخه های جعفری ریز خرد شده) ، آب لیمو و نمک و فلفل را مطابق با سلیقه هم بزنید.
اگر می خواهید سس غلیظ شود ، ۱/۲ فنجان خامه تازه به آن اضافه کنید. با این کار سس غلیظ تر و خامه ای تر می شود. بعد از درست شدن ، می توانید آن را روی ماکارونی ، ماهی قزل آلا یا سبزیجات ساطور شده سرو کنید تا طعم آنها را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

طرز تهیه سس کره نکته ها و ترفندها

 

می توانید کره فندق (Beerre noisette) را جایگزین کره  کنید زیرا طعم معطر به سس می بخشد. می توانید از کره با طعم سیر نیز استفاده کنید ، اما در صورت استفاده از آن ، سیر را جداگانه به سس اضافه نکنید.
یک قاشق غذاخوری از این سس معمولاً هنگامی که روی غذاهای دریایی ، گوشت یا ماکارونی باریده می شود کافی است.
می توانید این سس را تا نیم ساعت قبل از استفاده درست کنید. اگر لازم است دوباره آن را گرم کنید ، این کار را با حرارت کم انجام دهید زیرا کره به راحتی می سوزد.
می توانید آن را با هر نوع غذای دریایی مانند ماهی قزل آلا ، میگو و مانند آن سرو کنید. ما دستورالعمل کاملی داریم که می توانید آن را امتحان کنید ،

همچنین می توانید از آن به عنوان سس ماکارونی استفاده کنید و یا آن را روی مرغ و سبزیجات بو داده آب پز کنید تا بلافاصله طعم آن بالا رود.

شاید شما به خواندن این مطلب هم علاقه مند باشید:دستور تهیه سس نعناع خوشمزه و دلچسب
[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا