ریپورتاژ

طرز تهیه آیس لته درخانه برای روزهای تابستانی

درروزهای گرم تابستان تنها چیزی که هر شخصی را سرحال می آورد نوشیدنی های خنک است، از این رو طرفدارن قهوه در روزهای تابستانی به سراغ آیس لته یا همان قهوه سرد می روند که از ترکیب اسپرسو، شیر سرد و یخ آماده می شود.

در اینجا می خواهیم طرز تهیه آیس لته را به شما آموزش دهیم تا در روزهای تابستانی بتوانید در خانه درست کرده و لذت ببرید.

درست کردن آیس لته
درست کردن آیس لته در پنج دقیقه

همان طور که گفتیم ترکیبات آیس لته اسپرسو، شیر سرد و یخ می باشد که بسته به ذائقه تان می توانید در تهیه آن از مواد دیگری هم استفاده کنید. آیس لته نوع سرد لته معمولی است که در روزهای گرم افراد زیادی از آن استقبال می کنند و این نوشیدنی برای افرادی که نمی توانند به طور مستقیم لبنیات مصرف کنند بسیار مفید است.

مواد لازم برای آیس لته عبارتند از: قهوه (اسپرسو)، شیر سرد، یخ، فوم سرد برای تزیین و طعم دهنده‌های مختلف مانند وانیل، سس شکلات، کارامل و شکر قهوه‌ای.

قهوه مورد نیاز برای این نوشیدنی دلچسب اسپرسو است، بنابراین با استفاده از موکاپ یا دستگاه اسپرسوساز آن را تهیه کرده و می گذاریم خنک شود. سپس در لیوانی چند قطعه یخ ریخته و طعم دهنده مورد علاقه خود مانند سس شکلات، شربت کارامل و یا وانیل را بر روی یخ‌ها می ریزیم، بعد شیر سرد را به آن اضافه کرده و در آخر هم اسپرسو خنک شده را به نوشیدنی اضافه می کنیم. برای تزیین آن نیز می توانید از فوم سرد استفاده کنید که از شیر سرد بدست می آید.

تهیه فوم سرد نیز بدین صورت است که نیاز به یک فرنچ‌پرس و یا فوم‌گیر دستی داریم که شیر سرد را داخل فرنچ‌پرس بریزیم، سپس به کمک دسته صافی فرنچ‌پرس باید آنقدر شیر را زده تا فوم شیر بدست آید و یا شیر را درون یک ظرف دربسته ریخته و محکم تکان دهیم تا فوم شیر از آن جدا شود. باید توجه داشته باشید که شیر سرد نسبت به شیر گرم فوم غلیظ ‌تری دارد به همین خاطر از شیر سرد برای بدست آوردن فوم استفاده می کنند.

قهوه سرد
اگر می خواهید نوشیدنی که درست می کنید مانند نمونه هایی که کافی شاپ‌ها هستند لایه ای شود، باید ترتیب ریختن مواد اولیه را رعایت کنید. بدین صورت که ابتدا شیر و یخ را داخل لیوان ریخته و سپس اسپرسو را به آرامی به نوشیدنی اضافه کنید. این گونه خواهید دید که یک نوشیدنی لایه ای جذاب درست کرده اید.

 اما نکته دیگری که برای تهیه یک آیس لته خوشمزه لازم است رعایت شود این است که برای تهیه اسپرسو بهتر است از قهوه تازه استفاده کنید و اگر اسپرسو را بگیرید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود کیفیت آن کاهش می یابد، بنابراین بهتر است هنگامی که می خواهید آیس لته را درست کنید اسپرسو را همان لحظه گرفته و کمی صبر کنید تا خنک شود سپس آن را به دیگر مواد اضافه کنید. یک راه دیگر برای تهیه سریع و راحت آیس لته استفاده شکر می باشد بدین صورت که باید به صورت یکجا یخ، اسپرسو، شیر و طعم دهنده دلخواه را درون شیکر ریخته و ۲۰ ثانیه شیک کنید، این گونه خواهید دید که یک آیس لته فوق العاده خوش طعم درست کرده اید.

فواید قهوه سرد یا همان آیس لته

حتما تا به حال فواید بی نظیر قهوه به گوشتان خورده است، در اینجا نیز قصد داریم تا چند نمونه از فواید آن را بیان کنیم تا مصرف آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

فواید قهوه سرد
قهوه می تواند بسیاری از بیماری‌های التهابی را از بین ببرد. همچنین از بروز دیابت نوع ۲ و بیماری پارکینسون و بیماری های کبدی جلوگیری می کند. برای قلب بسیار مفید است و خطر ابتلا به سرطان کبد و اندومتری را بسیار کاهش می دهد. مصرف روزانه قهوه از بروز آلزایمر و افسردگی پیشگیری کرده و از چشمان ما در برابر بیماری‌هایی که ممکن است منجر به نابینایی شود محافظت می کند. بر اساس تحقیقات مصرف قهوه می تواند ۱۰ درصد از مرگ ناشی از انواع بیماری‌ها را کاهش دهد. توصیه می شود که تمام افراد، ازجمله افرادی که از میگرن، اختلالات اضطرابی، مشکلات روده ای، فشار خون بالا، بی‌خوابی و‌ مشکلات قلبی رنج می ‌برند مصرف قهوه را فراموش نکنند تا از فواید بی‌نظیر آن بهره مند شوند. اما نکته ای دیگر این است که، خانم‌های باردار با توجه به شرایط خاصی که درطی دوران بارداری دارند باید مصرف روزانه کافئین را تا ۲۰۰ میلی‌گرم در روز محدود کنند.

اگر شما اهل سفرهای تابستانی هستید می توانید با اجاره ویلا لاکچری در شمال و اسکان در آن‌جا در یک ظهر تابستانی برای خود و دوستانتان با روشی که در بالا گفته شد آیس لته درست کرده و میل کنید، اینگونه تحمل گرمای تابستانی با نوشیدن آیس لته امکان‌پذیر خواهد شد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا