جالبه ؛)

عکاس دانمارکی به دلیل ضبط فیلم غیراخلاقی در بالای اهرام مصر متهم شد

یک عکاس دانمارکی به دلیل به تصویر کشیدن تصاویر غیراخلاقی خود و یک مدل زن بر روی هرم بزرگ جیزه از سوی وزارت آثار باستانی مصر به نقض شئونات اخلاقی متهم شد.

«آندریاس وید»، عکاس دانمارکی، روز جمعه فیلم و عکس‌های خود را از صعود به بلندترین هرم در میان اهرام ثلاثه منتشر کرد و این کار خشم نهادهای دولتی و مردم مصر را برانگیخت.

بدنبال این اتفاق وزارت آثار باستانی مصر از دادستانی این کشور خواست تا برای این عکاس دانمارکی پرونده‌ای را به اتهام نقض اخلاق عمومی تشکیل دهد و تحقیقات در مورد او را به سرعت آغاز کند.

آندریاس وید به دلیل عکس‌های جنجالی‌اش که معمولا حاوی مدل‌های برهنه حاضر در ارتفاع مشرف به شهرها و مناظر طبیعی دنیاست، شهرت جهانی دارد. تازه‌ترین مجموعه عکس او هم مربوط به همین رفتار غیراخلاقی شبانه خود و یک مدل زن بر روی هرم جیزه و مشرف به یکی دیگر از اهرام ثلاثه بود که آقای وید همه این عکس‌ها به غیر از یکی را از وب سایت شخصی خود حذف کرد.

ضبط فیلم غیراخلاقی در بالای اهرام مصر

«آندریاس وید»و مدل زن در بالای هرم بزرگ جیزه

انتشار این فیلم در شبکه‌های اجتماعی واکنش گسترده و خشمگینانه کاربران مصر را به همراه داشته است. این در حالیست که زاهی حواس، وزیر سابق آثار باستانی مصر گفته بدون تردید این تصاویر فتوشاپ است چرا که هیچ کس نمی‌تواند شب‌ها وارد محدوده اهرام ثلاثه شود.

آقای حواس که مدتی هم مسئول هرم جیزه را بر عهده داشته، اضافه کرده که سنگ‌های قابل مشاهده در عکس زوج برهنه در هرم جیزه، کوچک‌تر از واقعیت است و همین امر قطعیت ساختگی بودن عکس‌ها را تایید می‌کند.

اشرف محی، مدیر مجموعه هرم جیزه نیز در واکنش به انتشار این تصاویر گفته که پیش از هر برخوردی با این عکاس، ابتدا باید اصالت تصاویر منتشر شده توسط او تایید شود.

آقای وید اولین کسی نیست که برخلاف عرف رایج در مصر عمل می کند. در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز دو نوجوان آلمانی به اتهام بالا رفتن از اهرام ثلاثه دستگیر شدند.

البته عکاس دانمارکی هنوز بازداشت نشده ولی مطابق قانون مصر هر فردی که رفتاری خلاف عفت عمومی انجام دهد به حداقل یک سال حبس و جریمه نقدی محکوم می‌شود.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
منبع
روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا