پزشکی

سیاهدانه ،گیاهی برای درمان هر بیماری

سیاهدانه ،گیاهی برای درمان هر بیماری

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((سیاهدانه ،گیاهی برای درمان هر بیماری )) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

سیاه‌دانه از میوه‌ی گیاه گل‌داری از راسته‌ی گل‌های ساعت (Ranunculales) و تیره‌ی آلالگان (Ranunculaceae) به دست می‌آید که نام علمی آن نیجلا استاویا است. این گیاه گل‌دار بومی نواحی جنوب و جنوب غرب آسیاست.

فهرستی از خواص بی شمار سیاه‌دانه

  1. مفید برای بیماران دیابتی: اگر شما به یکی از انواع دیابت مبتلا هستید می‌توانید هر روز صبح نصف قاشق چای‌خوری سیاه‌دانه را با چای یا نوشیدنی خود مخلوط کنید تا به تنظیم قند خون خود کمک کنید.
  2. تسکین آسم: مخلوط کردن سیاه‌دانه با آب گرم می‌تواند علائم آسم را تسکین دهد.
  3. تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها: سیاه‌دانه غنی از برخی از مواد معدنی مهم مانند کلسیم و روی است و بنابراین برای سلامت و تقویت استخوان و دندان‌ها عالی است.
  4. برای درمان نفخ معده و دل درد های ناشی از آن مفید  است.
  5. برای درمان انگل های روده و دستگاه گوارشی موثر است.
  6.  باعث از بین رفتن افسردگی وبرای افرادی که طبع گرمی دارند انرژی زا می باشد.
  7. درمان برخی بیماری‌های پوستی: مالیدن روغن سیاه‌دانه روی پوست می‌تواند برخی بیماری‌های پوستی را درمان کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که مواد ضد باکتری‌ای که در سیاه‌دانه وجود دارد برای پیشگیری از آکنه و جوش بسیار مؤثر هستند.
  8. موجب افزایش شیر مادران شیرده می شود.
  9. رای درمان سردرد هایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.
  10. مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.
  11. افراد مبتلا به فشار خون بالا  مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.
  12. خواص ضد تشنجی سیاه دانه به طور سنتی شناخته شده است. بر اساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری ها چون صرع که در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند، به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان اند. چرا که این دانه ها قادرند تشنج را به طور عجیبی کاهش دهند.
سیاهدانه ،گیاهی برای درمان هر بیماری
سیاهدانه ،گیاهی برای درمان هر بیماری

احتیاط‌ در مصرف سیاه‌دانه

مصرف سیاه‌دانه به عنوان ادویه یا غذایی گیاهی بی‌خطر است اما اگر آن را به شکل روغن سیاه‌دانه مصرف کنید ممکن است موجب برخی مشکلات سلامتی شود. در زیر برخی از موارد احتیاطی که هنگام مصرف روغن سیاه‌دانه باید در نظر داشته باشید آورده شده است:

– اگر اولین بار است که از روغن سیاه‌دانه برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنید بهتر است اول مطمئن شوید که به این ماده حساسیت ندارید. قبل از مصرف ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید.

– مصرف سیاه‌دانه در دوران حاملگی تنها در صورتی بی‌خطر است که به صورت متعادل مصرف شود. استفاده از سیاه‌دانه به عنوان ادویه و ماده‌ی غذایی در غذاها مشکلی ندارد اما اگر می‌خواهید از مکمل‌های روغنی آن در این دوران استفاده کنید بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

منبع : عصر ایران ،ایسنا ،باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا