پزشکی

سندرم خستگی مزمن چیست؟

درمان های خانگی سندرم خستگی مزمن شامل استفاده از عسل ، ید ، ویتامین های B کمپلکس ، ویتامین C ، جینسینگ ، شیرین بیان ، گون ، جو دوسر ، گیاه خار مریم و ریشه سنبل الطیب و … است. درمان های رفتاری از جمله طب سوزنی و مراقبت های کایروپراکتیک هم برای درمان پیشنهاد میشود.

سندرم خستگی مزمن (CFS) چیست؟

سندرم خستگی مزمن (CFS) یک اختلال پیچیده است که به صورت خستگی مفرط ظاهر می شود و علت مشخصی ندارد و با استراحت بهبودی نشان نمی دهد. این وضعیت به عنوان بیماری عدم تحمل فعالیت سیستمیک (SEID) یا آنسفالومیلیت مایالژیک (ME) نیز شناخته می شود.

اگرچه این وضعیت در ابتدا به نظر می رسد که می تواند با یک خواب خوب در شب برطرف شود ، اما در واقع کاملاً جدی است و می تواند کیفیت زندگی فرد مبتلا به آن را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. از آنجا که هیچ درمانی در پزشکی مدرن برای سندرم خستگی مزمن وجود ندارد ، بیشتر متخصصان درمان شناختی رفتاری و ورزش درمانی را توصیه می کنند.

برای موارد جدی ، مشاوره پزشکی حرفه ای توصیه می شود ، زیرا این سندرم ممکن است نشانه یک بیماری بسیار جدی تر باشد. با این حال ، بسیاری از افراد مبتلا به CFS قبل از اینکه زندگی آنها بیش از حد تحت تأثیر قرار گیرد ، برای تسکین این بیماری داروهای طبیعی و خانگی انتخاب می کنند. در اینجا محبوب ترین و موثرترین درمان های خانگی برای سندرم خستگی مزمن وجود دارد.

درمان های خانگی برای سندرم خستگی مزمن

بیایید برخی از بهترین درمان های خانگی برای سندرم خستگی مزمن را به شرح زیر بررسی کنیم:

جینسینگ

مدت هاست که شناخته شده است که جینسینگ از استرس که یکی از دلایل عمده سندرم خستگی مزمن است ، جلوگیری می کند. همچنین ، جینسینگ برای نشاط و هوشیاری مفید است ، بنابراین معمولاً برای افرادی که از خستگی روحی و جسمی رنج می برند استفاده می شود. همچنین دارای آنتی اکسیدان فراوانی است که آن را برای تقویت ایمنی در برابر هرگونه عفونت که ممکن است باعث CFS شود ، مفید می کند.

یونجه

این گیاه می تواند اشتها را افزایش دهد و هضم غذا را بهبود بخشد ، که انرژی و افزایش عملکرد بدن را برای مقابله با علائم CFS در بدن فراهم می کند. یونجه می تواند توانایی شناختی را بهبود بخشد و اضطراب و استرس را کاهش دهد. از آنجا که تولید هورمون ممکن است توسط CFS به خطر بیفتد ، تقویت هورمونی ناشی از یونجه می تواند با آن مقابله کرده و سیستم های بدن را به طور عادی حفظ کند.

گون

گون سرزندگی را افزایش می دهد و انبوهی از انرژی را فراهم می کند ، که اگر از CFS شدید رنج می برید ضعف عمومی عضلات و بدن را خنثی می کند. همچنین دارای اثرات چشمگیر تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که برای جلوگیری از عفونت های باکتریایی و ویروسی کار می کند. گون ، دوره نقاهت پس از بیماری یا جراحی را کاهش می دهد و از ضعف پیچیده بیماری و CFS جلوگیری می کند.

شیرین بیان

شیرین بیان می تواند به روشی مشابه استروئیدها عمل کرده و باعث افزایش تولید کورتیزول و آدرنالین شود که به بهبود پاسخ بدن به استرس و اضطراب کمک می کند. علاوه بر این ، شیرین بیان می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و انرژی اضافی برای مقابله با خستگی فراهم کند.

سندرم خستگی مزمنجو دوسر

غلات منبع انرژی هستند و جو دوسر نیز از این قاعده مستثنی نیست. این که آیا خستگی شما ناشی از سو substance مصرف مواد ، فشار زیاد ، بیش از حد جنسی یا اضطراب ذهنی است ، جو دو سر می تواند تغذیه لازم را فراهم کند. جو دوسر همچنین به تنظیم سیستم قلبی عروقی و تسهیل تپش قلب کمک می کند. آنها می توانند با تضمین خواب خوب در برابر بی خوابی مقابله کنند. بعلاوه ، شناخته شده است که جو دوسر غذای مغز است ، باعث تحریک دقت ذهنی و پاک سازی ذهن از هرگونه مه آلودگی ناشی از خستگی مفرط می شود.

گرده زنبور عسل

این یک درمان طبیعی غیرمعمول است و یافتن آن لزوماً آسان نیست ، اما اغلب به عنوان یک ماده غذایی کامل در نظر گرفته می شود ، به این معنی که ترکیبی ایده آل از اسیدهای آمینه ، پروتئین ها ، آنزیم ها و سایر مواد مغذی برای عملکرد خوب بدن دارد. اگر گرده زنبور عسل را به طور منظم مصرف کنید ، می تواند با ضعف جسمی و روحی که معمولاً با CFS مرتبط است مقابله کند و انرژی متعادلی را در طول روز فراهم کند.

گرده زنبور عسل از انواع مختلفی از مواد، از جمله گرده گل، عسل، موم زنبور عسل، شهد و آنزیم تشکیل شده است. در ترکیب گرده گل، حدود ۲۵۰ ماده مغذی وجود دارد. هیئت فدرال بهداشت آلمان، گرده زنبور عسل را به عنوان یک دارو به رسمیت شناخته است.

ریشه والرین(سنبل الطیب)

این گیاه ریشه برای بسیاری از افرادی که از بی خوابی یا اختلالات خواب بی قرار رنج می برند یک روش ترجیحی است. افزودن ریشه سنبل الطیب به رژیم سلامتی شما می تواند یک خواب خوب را تضمین کند ، شما را سرشار از انرژی و احیای مجدد صبح می کند ، با مقابله با اثرات

این مقاله هم میتواند برای شما مفید باشد:فواید گیاه بادرنجبویه چیست؟

طب سوزنی

بسیاری از نتایج تحقیقات مثبت در زمینه طب سوزنی به عنوان درمانی برای ضعف سیستم ایمنی بدن و همچنین بی خوابی و خستگی وجود داشته است. طب سوزنی با مدیریت الگوهای انرژی بدن ، معروف به “چی” ، به تنظیم عملکردهای داخلی کمک می کند و سیستم های اندام را به یک سطح پایدار و متعادل می رساند. برای انجام هرگونه درمان همیشه به یک متخصص طب سوزنی آموزش دیده مراجعه کنید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا