روانشناسی

سلامت روان در بارداری یعنی : مادران شادتر ، نوزادان شادتر! 

سلامت روان در بارداری و خلق و خوی شما می تواند تأثیر مستقیمی بر نوزاد شما داشته باشد ، بنابراین آرامش و شادی در دوران بارداری بسیار مهم است. سلامت روان شاد بودن در دوران بارداری کمک می کند.

بارداری زیباترین سفر در زندگی یک زن است ، بسیار واقعی و در عین حال سورئال ، شاد و در عین حال کمی دلهره آور ، که به زندگی دیگری با پتانسیل نامحدود برای خود و دیگران ختم می شود. تغییراتی که یک زن متحمل می شود و تلاش هایی که در طول ۹ ماه انجام می دهد به او کمک می کند از این دوره لذت ببرد و بهترین نتیجه را برای بهترین نتیجه به دست آورد. تجربیات و سلامت روانی زن در دوران بارداری و در طول زندگی برای رفاه مادر و فرزند او بسیار مهم است. زمان کلیدی برای مراقبت از ذهن و نگرش مادران است.

دوران مدرن با سرعت سریع زندگی و همه پیشرفتها ، با اعتقاد و وابستگی به راههای کوتاه و راه حلهای سریع بر استرس روانی در بارداری می افزاید که بر مادر و پیامد بارداری تأثیر منفی می گذارد.

ما برای مدیریت بهتر باید تمرکز خود را از رویکردی بسیار دارو محور به رویکردی جامع منتقل کنیم. بیایید یک قدم به عقب برداریم و راه سالم تری را برای بهبود سلامت روان که مستقیماً بر پیشرفت بارداری تأثیر می گذارد ، مرور کنیم. مادران شادتر ، نوزادان شادتر.

حفظ سلامت روان در بارداری

مراقبه

مطالعات عصب شناسی ثابت کرده است که مدیتیشن به هر شکلی به زنان باردار کمک می کند تا استرس خود را پایین نگه دارند و روحیه خود را بالا نگه دارند. این به پرورش توجه و آگاهی کمک می کند و اضطراب و احساسات منفی مانند خصومت ، افسردگی ، استرس و اضطراب را کاهش می دهد. این ابزار به آنها این امکان را می دهد تا احساسات پیچیده ای را کنار بگذارند که حتی در مواجهه با اطمینان بخش ترین مطالب خواندن ، کنار نمی روند. آنها احساسات مثبت قوی تر و مکرر را تجربه می کنند ، مانند لذت ، قدردانی و امید.

یوگا و ورزش

یوگا مزایای جامع سلامتی را برای مادر آینده فراهم می کند.

این به بدن کمک می کند تا انعطاف پذیر باشد. این به شما کمک می کند تا عمیق نفس بکشید و آگاهانه استراحت کنید و اثر علائم رایج مانند حالت تهوع صبحگاهی ، گرفتگی دردناک پا ، تورم مچ پا و یبوست را کاهش دهید. این تنش و اضطراب را کاهش می دهد ، به تنظیم فشار خون و عمیق کمک می کند. هر سلولی را در بدن آرام می کند ، ذهن را آرام و آرام می کند ، دمای بدن را حفظ می کند و اکسیژن رسانی را افزایش می دهد که به رشد نوزاد کمک می کند. ورزش به حفظ وزن متعادل ، فشار خون و قندها کمک می کند تا بارداری سالم تر و سفر راحت تر شود. ورزش در دوران بارداری نه تنها برای سلامت جسمی بلکه روانی شما ضروری است.

سلامت روان در بارداری
 

سلامت روان در بارداری با حفظ ایمان و اعتقادات

ایمان می تواند برای همه افراد مفید باشد که به آنها قدرت می دهند تا بهترین کار را انجام دهند و در برابر فراز و نشیب های بارداری با رویکرد مثبت مقاومت کنند.

موسیقی درمانی و سرگرمی

گوش دادن به موسیقی می تواند ذهن شما را آرام کرده و خلق و خوی شما را بالا ببرد ، که به نوبه خود به کاهش استرس و اضطراب شما کمک می کند. این می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و در بهبود اضطراب دوران بارداری ، کاهش افسردگی در دوران بارداری همراه با استرس مفید است. این کار آرامش بخش است و می تواند ضربان قلب و فشار خون را کاهش دهد.

سلامت روان در بارداری با تغذیه مناسب

نوع مناسب غذای طبیعی شامل آنتی اکسیدان ها و ریزمغذی ها نقش بسیار مهمی در مدیریت تعادل روانی و احساسی و واکنش های دوران بارداری دارد.

آنتی اکسیدان های طبیعی از مواد گیاهی عمدتا پلی فنول ها ، کاروتنوئیدها ، پتاسیم و ویتامین های E و C سطح سروتونین را افزایش می دهند که به طور مستقیم با احساس ارتباط دارد. سفر نه ماهه تغییر مثبتی در سبک زندگی و روند فکر شما خواهد بود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا