مد و زیبایی

خواص عالی روغن کرچک برای پوست و مو

روغن کرچک برای چی خوبه؟

روغن کرچک مجموعه ای از ویژگی های مفید مختلف ، اعم از دارویی و مراقبت از پوست و مو را ارائه می دهد. برای روشن شدن پوست،بهبود سردرد و کمردرد، پرپشت شدن مژه و ابرو و لطیف شدن پوست کاربرد دارد. علاوه بر این ، روغن کرچک نه تنها موثر و همه کاره است بلکه قابل دسترسی و ارزان نیز است. حالا ببینیم روغن کرچک برای چه اهداف زیبایی مناسب است؟ چگونه بر روی مژه ها و ابروها ، موها و پوست سر ، خشکی پا ، آرنج و پوست زانو و همچنین پوست صورت تأثیر می گذارد؟در کل با خواندن این مقاله کوتاه میخواهیم ببینیم روغن کرچک برای چی خوبه؟

کاربرد روغن کرچک برای مژه ها و ابروها

چگونه روغن کرچک را به مژه ها و ابروها بزنیم؟ ساده ترین راه استفاده از عصای ریمل قدیمی اما تمیز است. روغن باید به میزان متوسط ​​استفاده شود زیرا مقدار زیاد آن ممکن است به چشم وارد شود و در نتیجه باعث آبریزش چشم و قرمزی شود. همین قانون در مورد استفاده از روغن کرچک روی ابرو اعمال می شود. روغن کرچک باعث بلند شدن مژه ها و ضخیم شدن ابروها میشود.

 روغن کرچک برای مو و پوست سر

قوام روغن کرچک نسبتاً سنگین است ، بنابراین یک ترکیب قوی برای ماسک های مو می سازد. می توان آن را با روغن مو یا پارافین مایع سبک ترکیب کرد تا برای ماساژ مناسب شود.

چند نکته درباره استفاده از روغن کرچک برای مو:

انتهای مو اغلب به رطوبت بیشتر از ریشه مو احتیاج دارد.
برای ریشه مو و پوست سر ، قبل از انجام ، روغن کرچک را با روغن مو مخلوط کنید.
علاوه بر این ، ترکیب روغن کرچک با پارافین مایع سبک نیز ایده خوبی است. این ماسک خانگی باعث بهبود وضعیت مو در کنار ظاهر آن می شود. به عبارت دقیق تر ، این درمان خانگی باعث می شود مو:

مو براق و نرم شود
مو تیره تر و ضخیم تر
رشد سریعتر مو

روغن کرچک برای چی خوبه؟استفاده از روغن کرچک برای پوست خشن پاشنه آرنج و زانو

اگر شروع به درمان منظم با روغن کرچک کنیم ، پوست آرنج و زانو قطعاً نرم خواهد شد. به منظور بهبود پاشنه های ترک خورده روغن کرچک و کرم مرطوب کننده غنی را با هم مخلوط کنید سپس ، پاها را با فویل بپیچید ، جوراب های نخی بپوشید و بخوابید.

 روغن کرچک برای پوست صورت

OCM که مخفف Oil Cleaning Method است ، به پاک شدن صورت به دلیل روغن های طبیعی بستگی دارد. OCM با کمک چربی های موجود در روغن های طبیعی ، چربی های صورت (سبوم ، باقی مانده مواد آرایشی و غیره) را از بین می برد.

مخلوطی که پوست را تمیز می کند از روغن کرچک و روغن دیگری تشکیل شده است که با یک نوع پوست خاص مطابقت دارد. برای روشن شدن این موضوع ، می توانید از روغن هسته انگور در صورت خشک بودن پوست ، روغن جوجوبا در صورت چرب بودن پوست یا از روغن بادام شیرین در صورت طبیعی بودن پوست استفاده کنید.

همیشه نسبت های ۱: ۹ را دنبال کنید. هنگامی که این مخلوط را به صورت خود می مالید ، آن را با یک حوله گرم و مرطوب بپوشانید ، ۲-۳ دقیقه صبر کنید و مقدار اضافی روغن را پاک کنید.

خواص دارویی روغن کرچک

اثر ملین

به همین دلیل است که روغن کرچک محبوبیت خود را در وهله اول به دست آورد. دقیقاً چه چیزی مسئول اثر ملین روغن کرچک است؟ به طور خلاصه ، روغن کرچک تحت تأثیر آنزیم های لوزالمعده قرار می گیرد و تحت تأثیر آن به صابون های سدیم و پتاسیم تبدیل می شود. صابون ها باعث تحریک مخاط روده و افزایش پریستالیست می شوند. در نتیجه ، آب شروع به نفوذ در دیواره های روده می کند و حجم آن را افزایش می دهد ، که به نوبه خود منجر به اثر ملین توصیف شده می شود.

خواص دارویی روغن کرچک
روغن کرچک برای چی خوبه؟
 برای کمردرد ، سردرد و معده درد

مادربزرگ های ما می دانند که یک لباس گرم  از روغن کرچک باعث تسکین کمر درد ، معده درد و سردردهای ناشناخته می شود. برای تهیه چنین چیزی ، گاز استریل را گرفته و آن را با روغن کرچک گرم شده مرطوب کرده و در محل درد قرار دهید. سپس ، بدن خود را با لباس گرم بپوشانید تا درد تسکین یابد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا