روانشناسی

روش هایی برای مثبت نگری در زندگی

  1. روش هایی برای مثبت نگری در زندگی
امیدواریم از خواندن این مطلب، ((روش هایی برای مثبت نگری در زندگی)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

اگر می خواهید مثبت نگری در زندگی به وجود آورید ، باید همان چیزی شوید که بدنبال آن هستید – مثبت شوید. مثبت بودن به این معنی نیست که همه چیز عالی است. در عوض ، این بدان معناست که هر چه باشد خوب را پیدا می کنید. شما فکر می کنید هر روز صبح یک معجزه است ، و با عشق و نور تعامل دارید.حالا باهم روش هایی برای مثبت نگری در زندگی ببینیم و بخوانیم.

مثبت گرایی به معنای داشتن نگرشی خوش بینانه است. وقتی این را دارید ، با اطمینان در هر کاری که می کنید قدم به جلو می گذارید. شما احتمالات را می بینید ، نه مشکلات. شما فرصت ها را می بینید ، نه موانع را.

مثبت بودن فوایدی دارد. طبق کلینیک مایو ، این امر تا حد زیادی به مدیریت استرس ، کاهش افسردگی و افزایش طول عمر مربوط می شود. شما بهتر کنار می آیید ، مستعد زندگی سالم تر هستید و از هر شرایطی قویتر بیرون می آیید.

اما گاهی اوقات ، اگر شرایط خوب پیش نرود ، احساس منفی بودن در شما آسان است. مثبت گرایی سختی های زندگی را کمرنگ نمی کند. در عوض ، به شما کمک می کند تاب آوری ایجاد کنید و دیگران را در اطراف خود مثبت تربیت کنید. وقتی مثبت باشید ، به زندگی “بله” می گویید و خیلی بیشتر از آنچه در غیر این صورت دریافت می کردید ، دریافت می کنید.مثبت بودن در زندگی از ذهن شما شروع می شود. افکار مثبت بیندیشید ، و انرژی مثبت جذب خواهید کرد.

روش هایی برای مثبت نگری در زندگی:

۱- هدیه دادن

با توجه به مجله Greater Good ، هدیه دادن شما را خوشحال و سالم می کند. همچنین بسیار مسری است! آنچه می دهید ، برمی گردانید.

روش های زیادی وجود دارد که می توانید به آنها بدهید. شما می توانید از کسی حمایت کنید ، به او کمک کنید ، به او گوش دهید ، مهربان باشید ، انتخاب کنید برای چیزی که به آن اعتقاد دارید ظاهر شوید ، به نوعی تفاوت ایجاد کنید ، اهدا کنید ، تعلیم دهید ، زندگی را تغییر دهید ، تعارف کنید ، دیگران را هدایت کنید ، گسترش آگاهی ، و ایجاد انگیزه در دیگران برای انجام کار خوب. همه نوعی هدیه دادن است.

هدیه دادن هر کاری است که می توانید برای سهولت زندگی کسی  تجربه کنید. با دادن هر راهی ، می توانید در همه جا مثبت باشید زیرا در ایجاد آن مشارکت دارید. تغییر دنیا.

روش هایی برای مثبت نگری در زندگی
روش هایی برای مثبت نگری در زندگی

۲-برای مثبت نگری به خود باور داشته باشید.

اگر به خودتان اعتقاد نداشته باشید ، چه کسی شما را باور خواهد کرد؟ شروع به دیدن  ویژگی های خوب خود کنید ، حتی لیستی از آنها تهیه کنید.

در مورد خودتان چه چیزی را میخواهید تغییر دهید؟ چه چیزی بهتر شده است؟ اگر می توانید پیشرفتی مشاهده کنید یا در مورد خود هدف گذاری کنید ، توانایی انجام هر کاری را دارید. اگر خود را دست کم بگیرید ، کوچک میشوید. اما اگر پتانسیل را در خود مشاهده کنید ، مثبت می شوید – و دیگران نیز آن را می بینند.

اگر باورتان نمی شود ، خود را به مثبت بودن بزنید تا دنیا همراهتان شود.

۳- ببخشید تا مثبت نگری را تقویت کنید.

نگه داشتن کینه می تواند برای احساس مثبت بودن بسیار مضر باشد و بسیار ناسالم است پس ببخشید. با این حال ، بخشش به معنای “اجازه” نیست. در عوض ، این به معنای یادگیری “رها کردن” است.

دیگر احساسات منفی را تحمل نمی کنید ، بنابراین می توانید خوب شوید. و همچنین می توانید هر آنچه را که در زندگی خود نگه دارید ، خود را ببخشید. سرزنش خود بخشی از انسان بودن است. همه این کار را می کنند و با خود گفتگوی منفی درگیر می شوند. اما اگر خود را ببخشید ، می توانید یاد بگیرید که از ابتدا شروع کنید.

می توانید خود و دیگران را ببخشید.می تواند امواج بیاید و برود. با این حال ، این قصد شماست که مهم است. اگر قصد بخشش دارید ، ممکن است شفا پیدا کنید.حتی اگر همیشه نمی توانید آن را جمع کنید ، فقط داشتن قصد کافی است. بعد از آن احساس بهتری خواهید داشت. بنابراین ، اگر نمی توانید ببخشید ، به خود یادآوری کنید که فقط قصد آن را داشته باشید. سرانجام ممکن است احساس بخشش کنید.

۴- قدرشناسی،مثبت نگری ایجاد میکند.

بعضی از افراد برای داشتن آنچه شما دارید هر کاری می کنند تا زندگی شما را داشته باشند اما خودتان از نعمت هایتان غافل اید.

قدردانی یک ذهنیت است و می تواند زندگی شما را مثبت کند. لیستی از آنچه در اختیار دارید تهیه کنید. از چه چیزهایی می توانید قدردانی کنید؟ آیا با وجود بدی می توانید خوب ها را تشخیص دهید؟ این می تواند شما را قوی تر کند.

وقتی می توانید بارها را پایین بیاورید و به زیبایی چیزها نگاه کنید ، ذهنیت جدیدی خواهید داشت – مثبت اندیشی. این چیزی است که هیچ کس نمی تواند از شما بگیرد. بنابراین ، فقط اینجا باشید – حضور داشته باشید و بی حرکت باشید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید. به آنچه معمولاً غفلت می کنید توجه کنید. سپس ، دوباره اوضاع خوب خواهد شد.

۵- انتظارات را رها کنید.

چه انتظاراتی از خود و زندگی خود دارید؟ آیا شما در یک ذهنیت “باید” زندگی می کنید؟ آیا مدام به این فکر می کنید که چه کاری باید انجام دهید و در مقابل قدردانی از مکانی که اکنون دارید باید کجا باشید؟

این به معنای پایین آوردن انتظارات شما نیست. این فقط به معنای رها کردن انتظارات است . در این حالت شما از تفکر منفی و زندگی مبتنی بر ترس رهایی پیدا می کنید.

وقتی می توانید از این طریق خود را آزاد کنید ، می توانید رها شوید و خود را زنده بگذارید. شاید همیشه اوضاع پیش نرود. گاهی انتظار عقب نشینی را داشته باشید. اما بدانید که این بخشی از یادگیری و رشد است. باز بمانید ، و مثبت بودن از طریق شما سرازیر می شود تا مثبت نگری شما بیشتر شود.

روش هایی برای مثبت نگری در زندگی
مثبت نگری در زندگی

۶- به دنبال پوشش نقره ای باشید

آیا چیز خوبی وجود دارد که از یک شرایط دشوار بیرون آمده باشد؟ آیا می توانید ستاره ها را در آسمان شب ببینید؟ اگر می توانید ، به آنها نزدیک شوید. این نور به شکرگذاری و همچنین استقامت در دیدن نکات مثبت در امور است.

فقط باید باور داشته باشید که همیشه چیزهای خوبی در این دنیا وجود دارد. ممکن است بلافاصله آن را نبینید ، اما آنجاست. به دنبال پوشش نقره ای باشید. به جای فکر کردن ، “این چیز منفی در زندگی من وجود دارد.” فکر کنید ، “من فرد مثبتی هستم که به این وضعیت نیاز دارد.” سپس ، همه چیز را تغییر خواهید داد. شما آستر نقره ای هستید.

۷- خود را با مثبت بودن محاصره کنید تا مثبت نگری در شما پدید آید.

اگر شما با مثبت گرایی احاطه شده باشید ، شما نیز شروع به نفوذ و مثبت شدن خواهید کرد! مثبت بودن در زندگی شامل احاطه شدن توسط افراد و چیزهای مثبت است.

آیا چیزی در زندگی شما وجود دارد که شما را عقب نگه دارد؟ شاید این یک موقعیت یا رابطه سمی باشد. شاید این تله های ذهنی خود شما باشد که در یک سوراخ خرگوش تفکر منفی می افتید. هر آنچه از کنترل خارج می شود ، اگر می ترسید که نمی توانید شرایط را تغییر دهید ، وقت آن است که خودتان را تغییر دهید.

لحظه ای بیرون از خود و زندگی خود قدم بگذارید. آیا امکان نگاه به بیرون جعبه یا حتی تخریب جعبه را می بینید؟ اگر تصمیم بگیرید که دیگر اجازه ندهید بعضی چیزها در زندگی شما باشد ، چیزهای درست را وارد می کنید. خود را با مثبت محاصره کنید ، و شخصی شوید که قرار است باشید.

۸- سالم بمانید

وقت آن است که عادات روزانه خود را ارزیابی کنید. آیا به اندازه کافی آب می نوشید؟ آیا غذای سالم می خورید؟ آیا ورزش می کنید؟ در مورد سلامت روان شما چطور؟ آیا در مورد احساسات خود با کسی صحبت می کنید؟ آیا برای بیرون انداختن انرژی منفی خود کاری میکنید؟ این لیست ادامه دارد.

سالم ماندن با مراقبت از خود شروع می شود. مراقبت از خود نباید کاری طاقت فرسا باشد. بنابراین ، فعالیت هایی را که از انجام آنها لذت می برید پیدا کنید. در شرایط منفی ، آنچه را “مراقبت از خود رادیکال” می نامند ، انجام دهید. این به این معنی است که تا می توانید با خود وقت بگذارید و آنچه را که دوست دارید ، انجام دهید.

بعضی اوقات ، باید خودتان را جدا کنید و کمی لذت ببرید. به جای اینکه وقت خود را صرف پیمایش در شبکه های اجتماعی کنید ، بیرون بروید و در هوای تازه نفس بکشید. هرگز نمی دانید چه اتفاقی می افتد اگر یک انتخاب مثبت انجام دهید.

چیزهای کوچک برای تبدیل شدن به چیزهای بزرگ تأثیر موجی دارند. تمام آنچه برای شروع نیاز است با یک عمل است. با آنچه می توانید کنترل کنید و نمی توانید کنترل کنید روبرو شوید و آنچه را که می توانید انجام دهید زیرا همه انتخاب های شما مهم است.

اگر احساس کندی می کنید ، سبزیجات بیشتری بخورید .اگر احساس تنهایی می کنید ، با کسی برنامه ریزی کنید. می بینید که همیشه یک کار وجود دارد که می توانید برای حفظ سلامتی انجام دهید.

۹-لبخند بزنید تا مثبت نگری شما زیاد شود.

لبخند زدن آمیگدالا را فعال می کند و این باعث انتقال انتقال دهنده های عصبی می شود که شما را خوشحال می کنند! این چیزی است که می تواند زندگی شما را تغییر دهد. اگر حتی یک لبخند ساده هم نداشته باشید ، نمی توانید در زندگی مثبت باشید.

فقط با لبخند زدن ، مغز خود را “فریب” می دهید تا به فکرهای شاد بیندیشد. وقتی به شخص دیگری لبخند می زنید ، احتمالاً او نیز لبخند می زند – همچنین باعث خوشحالی آنها می شود. لبخند زدن نه تنها باعث گسترش مثبت شدن نمی شود ، بلکه باعث جذابیت بیشتر شما در بین افراد و در نتیجه اجتماعی تر شدن می شود.

به نظر می رسد که چنین چیز کوچکی باشد ، اما تأثیر زیادی دارد. فقط با لبخند زدن می توانید افکار درست و افراد مناسب را ترسیم کنید. چه کسی می دانست شما چنین قدرتی دارید؟

۱۰- مثبت بیندیشید تا مثبت نگری در شما اوج بگیرد.

افکار ، احساسات را آگاه می کنند. شما نسبت به یک واقعه احساسات اولیه یا واکنش های طبیعی دارید. سپس ، شما احساسات ثانویه ای دارید که از اعتقاد به واقعه ای که اتفاق افتاده ناشی می شود.

به عنوان مثال ، اگر در یک آزمون موفق نشوید ، ممکن است فکر کنید ، “این باعث می شود که من یک شکست بخورم.” اما این فقط یک عقبگرد است. انعطاف پذیری واقعی استفاده از قالب بندی مثبت است تا به خود بگویید که با آنچه برای شما اتفاق می افتد تعریف نمی شوید.

غالباً ، مردم خود را مقصر موقعیتهای بد می دانند. اگر دزد به خانه شما بیاید ، خود یا شخص مقابل را سرزنش می کنید؟ پاسخ واضح شخص دیگر است. با این حال ، شما تمایل دارید که خود را نیز سرزنش کنید. ممکن است فکر کنید ، “اگر فقط من باهوش تر یا جای دیگری بودم ، این هرگز اتفاق نمی افتاد.” این باعث ایجاد احساسات منفی می شود.

فقط با انتشار افکار غلط ، می توانید افکار مثبت را ترک دهید. به همین دلیل فکر بسیار مهم است. این نیز عملی است که در درمان رفتاری شناختی انجام می شود.

نظرات شما در مورد یک وضعیت چقدر واقع بینانه است؟ آیا شواهدی برای افکار شما وجود دارد؟ فکر یا اعتقاد جدیدی که واقع بینانه تر باشد چیست؟

با به چالش کشیدن افکار خود می توانید مثبت تر شوید. هنگامی که یاد گرفتید الگوهای فکری خود را مدیریت کنید ، می توانید چیز مهمی را ببینید: مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد ، شما می توانید مثبت فکر کنید.

مثبت نگری
مثبت نگری
نتیجه مثبت نگری در زندگی:

مثبت بودن در زندگی شما را متمرکز ، باانگیزه و شاد نگه می دارد. افکار منفی را متوقف می کند ، و شما را به سمت تمام آنچه می توانید باشید سوق می دهد.

شاید الان بتوانید به خودتان اجازه مثبت دهید. پس از همه ، این انتخابی است که به شما بستگی دارد. شما تصمیم می گیرید با این یک زندگی چه کار کنید. آیا می خواهید رو به پایین زندگی کنید یا به آسمان نگاه کنید؟

منبع:lifehack

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا