کسب و کار

راز راه اندازی سیستم حسابداری برای کسب و کار شما

راز راه اندازی سیستم حسابداری برای کسب و کار شما

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((راز راه اندازی سیستم حسابداری برای کسب و کار شما)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

مشاغل کوچک شما به یک سیستم برای پیگیری کلیه امور مالی شما نیاز دارد. این نه تنها برای اهداف گزارشگری لازم است ، بلکه به شما کمک می کند تا تصویری کلی از عملکرد شرکت خود بدست آورید. یک سیستم تنظیم شده به شما کمک می کند بدون اینکه از شما و تیمتان بخواهید تمام وقت خود را به صورت دستی صرف پرونده های مالی کنید ، به جزئیات دقیق و سازگار نگاه کنید.

اما موارد زیادی در ایجاد چنین سیستمی وجود دارد. اگر می خواهید یک سیستم حسابداری برای استفاده در مشاغل کوچک ایجاد کنید ، در اینجا برخی از مهمترین مراحل را بخاطر بسپارید.

 راه اندازی سیستم حسابداری

حسابهای تجاری تنظیم کنید

برای پیگیری موثر کلیه امور مالی خود ، باید حسابهای خود را بین استفاده شخصی و کاری را از هم جدا کنید. این به معنای داشتن حساب بانکی ، کارت های اعتباری یا حساب های دارای طلبکار و حساب حقوق و دستمزد جداگانه است. این کار مرتب سازی اطلاعات مالی شما را بسیار ساده تر می کند.

روش حسابداری خود را انتخاب کنید

IRS به مشاغل کوچک امکان انتخاب یکی از دو روش اصلی حسابداری را می دهد. حسابداری مبتنی بر وجه نقد به ویژه در مشاغل کوچک محبوب است. با استفاده از این روش ، درآمد جدید را همانطور که دریافت کرده اید ثبت می کنید ، نه وقتی که برای آن فاکتور می گیرید. و شما هزینه ها را هنگام پرداخت ثبت می کنید ، نه وقتی صورتحساب دریافت می کنید. با حسابداری تعهدی ، درآمد را با توجه به درآمد خود و هزینه های حاصل از آن را پیگیری می کنید.

سیستم تعهدی معمولاً کمی دقیق تر از وضعیت کار شما در هر ماه به شما ارائه می دهد. اما مدیریت سیستم نقدی اغلب برای مشاغل کوچک آسانتر است و می تواند به شما در شناسایی مسائل مربوط به گردش پول کمک کند.

از هر روشی که استفاده کنید ، سازمان امور مالیاتی از شما می خواهد که به آن پایبند باشید. یا برای تغییر باید مجوز ویژه بگیرید. بلافاصله این تصمیم را بگیرید تا بتوانید برنامه های مالیات ، حسابداری و دفترداری خود را به صورت همگام کنید.

راه اندازی سیستم حسابداری
راه اندازی سیستم حسابداری

حسابداری خود را کنترل کنید

دفترداری و حسابداری متفاوت است. اما آنها از بسیاری جهات با هم گره می خورند. دفترداری شما شامل سوابق روزمره معاملات مالی شما است. و حسابداری شما گزارشات و خلاصه های سطح بالای آن معاملات است.

یک سیستم دفترداری مناسب می تواند روند حسابداری شما را بسیار روانتر پیش ببرد ، خواه یک حسابدار حرفه ای استخدام کنید و هم یک سیستم داخلی ایجاد کنید. در حالت ایده آل ، شما یک فرآیند دفترداری یا نرم افزاری را انتخاب خواهید کرد که مستقیماً با برنامه حسابداری شما ادغام می شود ، بنابراین نیازی به ورود دستی اطلاعات ندارید.

نرم افزار حسابداری مناسب را پیدا کنید

مدیریت حسابداری مشاغل کوچک خود به صورت دستی غیرمجاز است ، به ویژه هنگامی که بسیاری از برنامه های نرم افزاری برای کمک در دسترس هستند. تعداد زیادی نرم افزار و ابزار حسابداری مبتنی بر ابر وجود دارد که عملکردهای مختلف مالی ، از حقوق و دستمزد تا پیش پرداخت مالیات را ارائه می دهند.

برخی از آنها حتی راه حل های دفترداری یا توانایی اتصال به یک برنامه دفترداری دیگر را ارائه می دهند. بنابراین می توانید به راحتی داده های مربوط به عملیات روزانه خود را وارد کرده و امور مالی خود را آشتی دهید. حتی گزینه های رایگان برای مشاغل وجود دارد که قادر به سرمایه گذاری زیادی در یک سیستم حسابداری نیستند.

از آنجا ، شما باید به روزرسانی برنامه نرم افزار یا سیستم حسابداری خود ادامه دهید ، یا یک عضو تیم را برای این کار تعیین کنید. ادغام با حساب های شما و برنامه حسابداری شما نیز می تواند این کار را آسان کند.

با یک حرفه ای مشورت کنید

آخرین چیزی که می خواهید این است که اشتباهات در سیستم حسابداری شما ظاهر شود. اما به عنوان یک مالک مشاغل کوچک ، شما احتمالاً روزانه تعداد زیادی شغل و کار دیگر دارید که باید نگران آن باشید. و شاید به راحتی حسابداری مناسب شما نباشد.

در این صورت ، ممکن است در نظر داشته باشید که فرآیند حسابداری خود را به خارج از شهر سپرده یا یک حسابدار نیمه وقت برای تجارت خود استخدام کنید. یافتن فردی مناسب قابل اعتماد و دارای مهارت و تجربه مربوط به مدیریت امور اقتصادی مشاغل خود بسیار مهم است. اما اگر توانایی پرداخت آن را دارید ، این می تواند آرامش خاطر شما را به ارمغان بیاورد و زمان ارزشمندی را به شما و تیمتان برگرداند.

 سیستم حسابداری
راه اندازی سیستم حسابداری

از اطلاعات استفاده کنید

گذشته از گزارش درآمد و محاسبه پرداخت مالیات ، اگر هرگز از آن چیزی یاد نگیرید ، سیستم حسابداری شما هیچ سود خوبی نخواهد برد. مهم است که اطلاعات خود را به طور مرتب به روز کنید و اطلاعات را با حسابدار یا تیم خود مرور کنید. با نگاهی به این روندها می توانید به شما کمک کند چه عواملی برای کسب و کار شما مفید است.

به عنوان مثال ، ممکن است افزایش چشمگیری در درآمد حاصل از یک کمپین بازاریابی خاص مشاهده کنید. یا ممکن است متوجه هزینه خاصی شوید که دیگر برای کسب و کار شما ارزش ندارد. با وجود یک سیستم مناسب ، می توانید امور مالی خود را درک کرده و بهترین تصمیمات ممکن را برای شرکت خود بگیرید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا