کسب و کار

ده نوع محتوا که بیشترین جذابیت را برای مخاطب ایجاد می کند

ده نوع محتوا که بیشترین جذابیت را برای مخاطب ایجاد می کند

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((ده نوع محتوا که بیشترین جذابیت را برای مخاطب ایجاد می کند)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی محتوا از نظر موسسه بازاریابی موثرترین روش تبلیغات است. این به لطف مطالبی است که بیشترین جذابیت را برای مخاطب ایجاد می کند. در واقع ، بازاریابی محتوا با هزینه ای کمتر از اکثر کانالهای ارتباطی ، به استثنای ایمیل ، که در حال حاضر کانالی با بالاترین میزان بازگشت سرمایه است ، توانایی جذب مشتری بالقوه را دارد.حالا ببینیم چگونه میتوان محتوای جذاب ایجاد کرد؟

تنها مشکل این است که شما باید مطمئن باشید که هر محتوایی که ایجاد می کنید نتایج واقعی را ارائه می دهد. برای این کار ، شما نه تنها باید با دقت روی هر قطعه کار کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محتوایی را طراحی کنید که بیشترین جذابیت را ایجاد کند.

اما چه محتوایی جذاب و برجسته است؟ آیا محتوایی که بیشترین جذابیت را ایجاد می کند دارای ویژگی مشترک است؟

از آنجا که بازاریابی محتوا ابزاری برای برقراری ارتباط است که هدف آن تأثیرگذاری بر مخاطب برای انجام  خرید است ، شما به چه محتوایی نیاز دارید؟

محتوای جذاب چگونه است؟

محتوای سرگرم کننده پیام شما را برای دیگران جذاب تر می کند ، نه تنها به این دلیل آن که سرگرم کننده است، همچنین شناسایی برند شما آسان تر می شود.
این محتوایی است که اطلاعات عملی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و به مفهوم برند شما می پردازد. در واقع ، محتوای آموزشی مربوط به صنعت هر برند است. ارزش ، در این مورد در بهبود هویت نام تجاری شما از طریق حرفه ای شدن در جایگاه شما نهفته است.

شما می توانید داستان هایی را نشان دهید که موفقیت یا عدم موفقیت برند شما را بازگو میکند. یا می توانید ارزش های شرکتی را به شکلی برجسته کنید که احساسات ایجاد کند.

مکالمات را شروع کنید. هرچه افراد درباره برند شما بیشتر صحبت کنند ، نام تجاری شما نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل است که غالباً محتوایی که بیشترین میزان تعامل را ایجاد می کند با ایجاد یک مکالمه کوچک شروع می شود. این می تواند به سادگی پرسیدن سوال از مخاطب باشد.

 محتوای جذاب
محتوای جذاب

چه محتواهایی بیشترین تعامل را ایجاد می کند؟

نکته ای وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. یک نوع محتوا وجود ندارد که تمام مخاطبان مورد نظر شما را جذب کند ، زیرا مخاطبان شما افرادی با سلیقه و نیازهای مختلف هستند.

 محتوای جذاب را چگونه میتوانید ایجاد کنید؟

۱- داستان برند شما محتوای جذاب برای مخاطب است

محتویاتی که بیشترین مشارکت را ایجاد می کند ، مطالبی است که توسط متخصصان بازاریابی ایجاد شده است و به یک داستان سرای عالی تبدیل شده اند. با این حساب ، آنها محتواهایی را ایجاد می کنند که به عنوان مثال در برقراری ارتباط با داستان های تجاری متمرکز باشد.

این نوع داستان ها جنبه های فرهنگی شرکت شما را نشان می دهد. آنها در واقع یک روش عالی برای نشان دادن انسانی ترین قسمت یک نام تجاری هستند. علاوه بر این ، آنها همزمان الهام بخش ، انگیزنده و آموزشی هستند. و همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، این سه عامل برای ایجاد محتوای جذاب بسیار عالی هستند.

یکی از بهترین مثالها برای درک محتوای متمرکز بر انتقال داستان یک مارک ، داستان Google India است. این برند قطعه ای در مورد زن جوانی ایجاد کرد که امکان دیدار پدرش با دوست گمشده طولانی خود را با کمی کمک از جستجوی گوگل فراهم کرد. این یک پیام تجاری قدرتمند بود که توانست اعتبار آنلاین Google را ایجاد و تقویت کند.

۲-گزارش های اصلی

این نوع گزارش ها بیشترین مشارکت را ایجاد می کنند زیرا براساس داده های اولیه ایجاد می شوند و قادر به اندازه گیری روند صنعت شما هستند.

به همین دلیل انجام تحقیقات برای جمع آوری داده ها هرگز ضرری ندارد. پس از انجام این کار ، می توانید تمام نتیجه گیری ها را به همراه عناصر بصری ، مانند نمودارها و جداول ، ارائه دهید. این درک مطلب را آسان تر می کند و به اشتراک گذاشته می شود.

اگرچه این گزارشات یکی از جذاب ترین مطالب ارائه شده است ، اما در عین حال یکی از پیچیده ترین آنها برای ایجاد است. با این حال ، آنها می توانند برند شما را به عنوان یک رهبر در صنعت جای دهند.

۳-ارسال محتوا به صورت لیست

داشتن وبلاگ شخصی خود یکی از ساده ترین و مستقیم ترین راه های ارتباط با مخاطبان خود است. یک وبلاگ مارک به شما امکان می دهد هر زمان که محتوا را بخواهید به اشتراک بگذارید. علاوه بر این ، این قالب به شما فرصت می دهد انواع مختلف محتوا را به طور مداوم آزمایش کنید و تعیین کنید که کدام جذاب ترین محتواها را دارند.

در این حالت ، ارسال به صورت لیست یکی از موارد ارجح است. این قالبی است که خلاصه اطلاعات را برای فهم بسیار آسان می کند. و این باعث جذب کاربران می شود. علاوه بر این ، یکی از مزایای لیست ها به عنوان محتوایی که تعامل بیشتری ایجاد می کند ، واقعیت این است که هیچ شماره کلیدی برای ایجاد آنها وجود ندارد.

این بدان معنی است که ، صرف نظر از موضوعی که آنها عنوان می کنند و طولانی یا کوتاه بودن آنها ، همیشه توجه خواننده را به خود جلب می کنند.

از طرف دیگر ، آنها نه تنها یکی از انواع محتوایی هستند که بیشترین جذابیت را ایجاد می کنند ، بلکه می توانند خود را در موتورهای جستجو مانند Google بسیار خوب قرار دهند. به این دلیل که آنها به نیازهای خاص کاربران پاسخ می دهند و در بسیاری از موارد ، کلمات کلیدی مشابهی را دارند که کاربران هنگام جستجوی چیزی استفاده می کنند.

۴- محتوای جذاب با الگوهای رفتاری خوب

یک گزینه خوب این است که پیروان خود را با تصاویر و متن های طنز سرگرم کنید. در حقیقت ، الگوهای رفتاری خوب برای محتوا بیشترین جذابیت را ایجاد می کند ، به دلیل اینکه شخصیت مارک را نشان می دهد.

الگوهای رفتاری بخشی از بازاریابی بصری را هم شامل میشوند. آنها تصاویری هستند که احتمال زیادی برای به اشتراک گذاشته شدن دارند. در واقع ، آنها نوعی محتوا هستند که دارای امکانات زیادی برای دیده شدن برند و مارک شما دارند.

۵- محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای ایجاد شده توسط مشتریان و مخاطب های شما یک تعامل واقعاً جذاب بین جامعه و شرکت ایجاد می کند. مهمتر از همه ، برای کسانی که در بیان احساسات و ایده های خود به صورت آنلاین مشکلی ندارند بسیار کار راه انداز است.

علاوه بر درخواست توصیفات از مشتریان خود ، می توانید از آنها بخواهید با محتوای تولید شده توسط خودشان در شبکه های اجتماعی مشارکت داشته باشند. به عنوان مثال ، می توانید این کار را با استفاده از هشتگ خاص انجام دهید.

چند نمونه از محتوای تولید شده توسط کاربر عبارتند از:

یک نظر عمومی زیر یک پست.
تصاویر یا فیلم های ایجاد شده توسط کاربران.
یک پست ، پرداخت شده به مارک شما، از هر وبلاگ نویسی.
بررسی دیجیتالی خدمات یا محصولات مارک تجاری شما.

۶- محتوای جذاب مثل ایجاد آموزش های مختلف درباره مارک شما

این قطعات آموزشی یکی از انواع محتوا هستند که بیشترین جذابیت را ایجاد می کنند. آنها اطلاعات ارزشمند ، آموزش گام به گام و انواع مطالب آموزشی را برای پرداختن به یک موضوع خاص ارائه می دهند.
با این حال ، این نوع محتوا معمولاً در پیام های گسترده نتیجه می شود و در بسیاری از موارد ، ممکن است پیچیده باشد. به همین دلیل شما باید اطمینان حاصل کنید که از قالب های مختلفی از جمله متن و عناصر بصری مانند فیلم ها یا تصاویر استفاده کنید. یکی از رایج ترین گزینه ها برای ایجاد این نوع محتوا ، ایجاد آموزش در اینستاگرام است.

۷- فیلم ها

۷۲٪ شرکت هایی که محتوای ویدئویی را در استراتژی های بازاریابی محتوای خود گنجانده اند ، فروش خود را افزایش می دهند. از این ۷۲٪ ، ۷۶٪ تأیید کرده اند که یک ویدیو بازده خوبی برای سرمایه گذاری فراهم می کند. در حقیقت ، یک مطالعه توسط Unbounce ادعا می کند که فیلم ها ۸۰٪ فروش شما را افزایش میدهند.

بسیاری از بازاریابان بر این باورند که فیلم ها آینده بازاریابی محتوا هستند. همه روندها به فیلم ها به عنوان قالب آینده اشاره می کنند. از این رو ، ویدئو یکی از جذاب ترین قسمت های تولید محتوا هستند.

۸- کتابها

کتابهای الکترونیکی گزینه دیگری برای ایجاد محتوایی است که باعث جذب و ایجاد تعامل می شود. اگر این کار را به درستی انجام دهید ، یک کتاب الکترونیکی می تواند بسیار جذاب باشد و به شما کمک کند مشکلات مشتریان خود را برطرف کرده و مشتریان جدیدی را به طور همزمان جذب کنید.

ایجاد  محتوای جذاب۹- اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک ها بسیار محبوب هستند زیرا اختصار کوتاهی را که خوانندگان امروزی به دنبال آن هستند دارند. در قالب اینفوگرافیک ، می توانید محتوای پیچیده را به قسمت های کوچکتر و قابل درک تقسیم کنید. این یک نوع متنوع محتوایی است که می توانید در صورت تمایل به آموزش ، سرگرمی یا حتی الهام بخشیدن به مخاطبان خود ، از آن استفاده کنید.

در حال حاضر ، اینفوگرافیک ها ۳ برابر بیشتر از هر قالب دیگری در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.علاوه بر این ، ابزارهای زیادی برای ایجاد اینفوگرافیک وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

 محتوای جذاب
تولید محتوای جذاب

۱۰- محتوای جذاب با داشتن فیلم های آنلاین

گرایش های بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹ در مورد محتوای ویدئویی کاملاً مشخص است. برای ایجاد محتوایی که تعامل بیشتری ایجاد کند ، همچنین باید ویدیوهای زنده را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در حال حاضر ، شرکت ها از این منبع برای به اشتراک گذاشتن مصاحبه ها و توصیفات مشتریان ، پشت صحنه و غیره استفاده می کنند. همه اینها همچنین باعث ایجاد وفاداری در بین مخاطبان می شود.

با این حال ، افراد تأثیرگذار اجتماعی، متخصصان عالی در ایجاد محتوایی هستند که بیشترین میزان جذب را ایجاد می کند. بدون شک ، همکاری با یک اینفلوئنسر بدون نیاز به اتلاف وقت در تولید محتوا ، نتایج دلخواه شما را به دست می آورد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا