پزشکی

دلایل مهم و اصلی افت تحصیلی فرزندان چیست ؟

افت تحصیلی مشکلی است که شاید در هر خانواده ای یک نفر به ان دچار شده باشد اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که با این فرزندان نباید با جنگ و دعوا برخورد کنید .
این مشکل عوامل مختلفی دارد که بهتر است به خوبی با انها اشنا شوید و به عبارتی ریشه یابی کنید .

افت تحصیلی

 

افت تحصیلی بر اساس عوامل جسمی

شاید بسیاری از فرزاندان شما دچار عوامل فیزیکی شده باشند و شما از این موضوع با خبر نباشید .
عوامل جسمی میتواند به طور ناگهانی فرزند شما را از درس خودندن برهاند چون دانش اموز با وجود عوامل جسمی هنگام درس خواندن اذیت میشود .
برای نمونه عوامل جسمی را میتوانیم به ضعیف شدن شنوایی و بینایی اشاره کنیم که میتواند در این افت اهمیت بالایی داشته باشد .
موضوعات غدد متابولیسمی مشکلی است که شما میتوانید از طریق مراجعه کردن به پزشک ها این موضوع را بسنجمد .
همچنین درمواردی بهتر است شما هوش و  IQ  فرزند خود را بسنجید تا اگر این موضوع به پایین بودن هوش فرزند شما برمیگردد برای بالا بردن ان تلاش کنید .

افت تحصیلی

افت تحصیلی بر اساس روانی

به همان صورتی که عوامل فیزیکی میتواند همچنین عوامل روانی نیز اهمیت بالایی نیز دارد .
مهم ترین موضوعی که در این گزینه وجود دارد و ممکن است عموم فرزندانی که این مشکل را دارند دیده باشید ترسیدن از مدرسه و درس است .
این ترس حاکی از این موضوع است که فرزندان شما تصویر منفی ای از درس و مدرسه دارند که این موضوع با جنگ و دعوا حل نمیشود و شما باید به طور اگاهانه این مشل را حل کنید .
اعتماد به نفس پایین نیز میتواند سبب شود تا فرزند شما از درس و مدرسه فراری باشد پس سعی در بالا برد اعتماد به نفس فرزند خود داشته باشید .

افت تحصیلی

افت تحصیلی بر اساس سبک زندگی

همانطور که میدانید مشکلی که کودکان و نوجوانان دارند بازی های کامپیوتری است که میتواند اهمیت بالایی داشته باشد و فکر و روان فرزندان شما .
سعی داشته باشید تا فرزندان خود را در بازی های کامپیوتری کنترل کنید .
کم خوابی و یا حتی بی خوابی تمرکز را از فرزندان شما میگیرد پس به این موضوع دقت کنید که علاوه بر اهمیت دادن به تغذیه ی فرزندانتان به خواب انها نیز دقت بسیار زیادی داشته باشید .

افت تحصیلی

افت تحصیلی بر اساس مشکلات خانوادگی

این موضوع کاملا واضح است که خانواده به انگیزه فرزندان کمک بسیار زیادی میکند برای نمونه اگر شما به فرزند خود فشار بسیاری زیادی برای درس و مدرسه بیاورید ممکن است نتجیه ی عکس داشته باشد که به عبارتی به این موضوع میتوانید گفت درک نکردن فزندان از سمت خانواده .
فقر نیز میتواند مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود اورد و این مورد حتی ممکن است در بعضی از موارد فرزندان شما سرافکنده کند .

افت تحصیلی

افت تحصیلی بر اساس مشکلات مدرسه ای

تمامی عوامل را برای شما بیان کردیم که به عوامل بیرونی مشهور هستند اما موضوع هایی وجود دارد که در خود مدرسه اتفاق میوفتد و ممکن است فرزندان را از مدرسه رفتن زده کند .
سختگیری در مدرسه ها میتواند در ذهن و فکر فرزندان اهمیت بالایی داشته باشد پس سعی کنید قبل از اینکه فرزند خود را به مدرسه ببرید در رابطه با ان مدرسه و معلم ها تحقیق کنید .
بی انگیزی های معلم ها نیز میتواند مشکلاتی به جود اورند که در این موضوع بهتر است مدیران دقت زیادی داشته باشند .

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا