ریپورتاژ

دسنترالند چیست؟ آیا دستنرالند متعلق به فیس بوک است؟

دستنرالند چیست؟

آیا می خواهید بدانید دستنرالند چیست؟ بازی های رایانه ای یکی از جذاب ترین دنیاهایی هستند که افراد زیادی را به خود جذب کرده اند. اما این دنیا جالب تراز این حرفاست، زیرا می توانید از آن کسب درامد کنید و ضمن لذت بردن از بازی ها، کیف پول خود را نیز پر از پول کنید. یکی از دلایل اصلی اینکه توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال یک پلتفرم بازی آنلاین مبتنی بر واقعیت مجازی به نام دسنترالند ساخته اند دقیقا همین موضوع است. دسنترالند به تازگی راه اندازی شده است و راهی عالی برای گیمرهای علاقه مند به بلاک چین و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. دسنترالند یک دنیای مجازی است که بر روی پلت فرم بلاک چین اجرا می شود. این بازی مبتنی بر رمزارز اتریوم است و هدف از راه اندازی آن ایجاد بستری برای توسعه، میزبانی و فروش اموال مجازی است. به این ترتیب می توانید هر چیزی را در فضای بازی ایجاد کنید. آثار دیگران را بفروشید یا بخرید. به همین دلیل است که می توانید به این بازی به عنوان یک تجارت آنلاین نگاه کنید و با ایجاد ساختمان ها و جاذبه های مجازی در زمین خود کسب درآمد کنید.

دستنرالند چیست؟

از دیدگاه تخصصی تر، دسنترالند یک بازی رمزنگاری شده می باشد که در آن می توانید زمین ها و املاک مجازی را به دست آورید و با خرید و فروش آنها درآمد کسب کنید. شما می توانید از ابزارهای مختلف در این بازی برای ایجاد آیتم ها، مناظر، آثار هنری و راه اندازی چالش ها استفاده کنید. سپس این زمین های مجازی را برای فروش به دیگران عرضه کنید. تاریخچه همه این فروش ها در بلاک چین اتریوم ثبت شده است. در نتیجه تمامی معاملات کاملا شفاف بوده و امکان تقلب وجود ندارد.

مارک زاکربرگ با اعلام تغییر نام فیس بوک به متا، بازار ارزهای مبتی بر متاورس را تکان داد و قیمت توکن های بازی متاورس را بالا برد. سوال اینجاست که آیا دسنترالند متعلق به فیسبوک است؟ مارک زاکربرگ اعلام کرد که از این پس نام فیسبوک به متا تغییر می کند و این غول فناوری نام خود را برای تمرکز بیشتر بر متاورس تغییر داده است. توکن‌های متاورس مانند ارز MANA و ارز AXS Axie Infinity واکنش مثبتی به این خبر نشان داده‌اند و چندین پروژه مرتبط با متاورس اخیراً سود دو رقمی را تجربه کرده‌اند. خیلی از متخصصان حوزه آی تی از متاورس به عنوان اینترنت نسل سوم یاد کرده اند.جایی که کاربران می توانند در دنیای مجازی تعامل، معاشرت، بازی و تبادل ارزش داشته باشند.

اطلاعیه های فیس بوک و رشد قیمت توکن متاورس

یکی از دلایل افزایش قیمت پروژه‌های ارز دیجیتال مرتبط با متاورس مانند Decentraland و Axie Infinity آن است که خبری مبنی بر تغییر نام تجاری فیس بوک به متا می باشد و قرار است بر دنیای واقعیت مجازی تمرکز بیشتری داشته باشد. خیلی از سرمایه گذاران رمزارز بعد از شنیدن این خبر برای خرید توکن های متاورس پیش قدم شدند و این موضوع هم باعث افزایش بیشتر از قبل قیمت این توکن ها شده است. مدیرعامل فیس بوک مارک زاکربرگ در یک سخنرانی ۹۰ دقیقه ای در مورد آینده این شرکت و اینکه آیا Decentraland متعلق به فیس بوک است گفت: ماموریت ما یکی است، ما همچنان می خواهیم مردم را دور هم جمع کنیم. ما هنوز هم شرکتی هستیم که فناوری را برای مردم طراحی می کنیم. اما اکنون ما یک هدف جدید داریم: جان بخشیدن به فراجهان. این در حالی که چندین پروژه متاورسی واکنش مثبتی به این خبر داده اند، دسنترالند اکنون پیشتاز است و قیمت توکن MANA از زمان اعلام تغییر نام فیس بوک بیش از ۴۶ درصد افزایش یافته است.

توکن متاورس

سایر پروژه های متاورس

Axie Infinity، یک بازی بلاک چین برای کسب درآمد طوفانی در فضای کریپتو می باشد و قیمت آن در ابتدا بعد از یک وقفه کوتاه ۱۷ درصد رشد را تجربه کرد. یکی دیگر از پروژه های متاورس ، پروژه بازی Enjin است که بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است. Enjin یک پلتفرم بازی است که به کاربران اجازه می‌دهد آیتم‌های بازی را بر روی اتریوم بسازند و آنها را بین بازی‌های این پلتفرم و در چیزی که شرکت آن را (Multivers) می‌نامد، انتقال دهند. یکی دیگر از بازی های موبایل متاورس به نام Sandbox می باشد که در سبک (Minecraft) است. این درحالی است که پس از اعلام تغییر مسیر فیس بوک به متاورس، این بازی سود بسیاری از هیجانات بازار کسب کرده است. قیمت توکن SAND که برای این بازی است، ۲۳ درصد افزایش یافته و رالی صعودی یک هفته ای آن جدی تر شده است.

آینده متاورس روشن است و آیا دسنترالند متعلق به فیس بوک است؟

مارک زاکربرگ گفت که او معتقد است متاورس “جانشین اینترنت موبایل” خواهد بود و به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از واقعیت مجازی و فناوری واقعیت افزوده جهان های دیجیتالی ایجاد کنند. به عنوان بخشی از این اعلامیه، او همچنین اذعان کرد که شرکتش در آینده از NFT ها پشتیبانی خواهد کرد. در اواسط هفته گذشته، این شرکت اعلام کرد که در سال جاری ۱۰ میلیارد دلار در ساخت و ساز متاورس سرمایه گذاری خواهد کرد.چهره های برجسته در فضای ارزهای دیجیتال دیدگاه هایی مشابه مارک زاکربرگ دارند. رائول پال، مدیر سابق صندوق های تامین و یکی از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، در مورد اعتقاد خود مبنی بر اینکه توکن های متاورس ، مانند توکن MANA،  اینگونه گفت که ارزهایی که بر پایه متاورس بنا شده اند در سال های آینده قطعا شناخته تر و رشد های شگفت انگیزی خواهند کرد. این در حالی است که برخی از کارشناسان متاورس هنوز هم در سود دهی این بازار شک و تردید بسیاری دارند.

آینده متاورس

یات سیو، رئیس و یکی از بنیانگذاران برندهای انیموکا، سرمایه‌گذار و خالق آن می‌گوید: «کاری که فیس‌بوک با متا انجام می‌دهد، یک «متاورس جعلی» است، مگر اینکه توضیحی واقعی درباره اینکه چگونه می‌توانیم مالک آن باشیم، باشد. اینجا مکان زیبایی است، اما ما احتمالاً نمی خواهیم در آنجا زندگی کنیم. اینجا جایی نیست که بتوانیم کسب و کار بسازیم.»  در نتیجه واکنش های زیادی به این پدیده وجود دارد که باید دید با گذشت زمان دقیقا چه اتفاقی برایش خواهد افتاد و آیا اسم اینترنت نسل سه را به نام خود خواهد کرد یا خیر.

منبع :   https://zcoino.com

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا