ریپورتاژ

دستگاه های لیزر موی زائد

دستگاه های لیزر موی زائد

لیزر کردن موهای زائد  با دستگاه های مخصوص یکی از بهترین روش ها برای  از بین بردن موهای زائد بدن می باشد. عملکرد این دستگاه ها به این صورت است که از پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن فولیکول های مو استفاده می شود. به این شکل که نور لیزر به طور مستقیم به فولیکول مو برخورد می کند و آن ها را تخریب می کند، فولیکول های مو شامل کیسه های کوچکی درون پوست هستند که مو در آن قسمت رشد می کند. دستگاه لیزر نیز با استفاده از گرمای خود این کیسه های کوچک را نابود کرده و آنها را از بین می برد و در این صورت است که مو دیگر رشد نخواهد کرد. در ادامه انواع دستگاه های لیزر را معرفی خواهیم کرد.

دستگاه لیزرمعرفی دستگاه لیزر پلاتینیوم

قابل توجه بسیاری از افراد که باید گفت دستگاه لیزر پلاتینیوم ۲۰۲۱ یکی از جدیدترین و موثرترین دستگاه ها در زمینه لیزر موهای زائد برای انواع مو و پوست با رنگ های مختلف می باشد که شرکت سوپرانو کره جنوبی آن را ساخته و به بازار عرضه کرده است. این دستگاه دارای سیستم خنک کننده بسیار قوی برای تماس با سطح پوست است که می توان با وجود این ویژگی، افراد زیادی را درمان کرده و بدون هیچ گونه درد و سوختگی روی سطح پوست نتیجه خوبی را برای مشتریان اعمال کرد. این دستگاه سه طول موج زیر را پوشش می دهد و در درمان انواع پوست و مو به کار گرفته می شود:

  • ۸۰۸ نانومتر لیزر دایود
  • ۷۵۵ نانومتر لیزر الکساندرایت
  • ۱۰۶۴ نانومتر لیزر Nd:YAG

دستگاه لیزر تیتانیوم چیست و چه مزایایی دارد؟

دستگاه لیزر تیتانیوم ۲۰۲۱  یک دستگاه فوق پیشرفته است که در زمینه از بین بردن موهای زائد بدن کاربرد دارد که از تکنولوژی سه طول موج قوی الکس، دایود و اندیاگ استفاده می کند که هر کدام از این طول موج ‌ها برای تیپ های پوستی متفاوت بکار گرفته  می‌ شود. طول موج‌ الکس برای موهای نازک مانند پشت لب، طول موج‌ دایود برای موهای معمولی که نه نازک هستند و نه ضخیم مانند مو‌های دست و پا و طول موج اندیاگ هم برای موهای ضخیم‌ تر مانند نواحی شکم و غیره کاربرد دارند. از مزایای این دستگاه نیز می توان به:

  • دستگاه لیزرامنیت دستگاه و راحتی آن
  • درمان انواع پوست و مو رنگ آن
  • قابل استفاده بودن برای تمامی نقاط بدن
  • بدون درد و سریع بودن
  • مجهز به سیستم خنک کننده آن

اشاره کرد.

دستگاه لیزر دایود چیست؟

سیستم دستگاه لیزر دایود بر خلاف دستگاه الکساندرایت که از گروه لیزرهای جامد است از گروه لیزرهای نیمه هادی می باشد و کارکرد آن از طول موج ۸۰۰ یا ۸۱۰ نانومتر است. این لیزر به طور معمول با طول موج استاندارد ۸۰۸ نانومتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت، این طول موج بلند نفوذ عمیق تر را به پوست فراهم خواهد کرد و نقطه ای که اثر می کند نواحی عمیق تر فولیکول است. دستگاه لیزر دایود بر روی موی ضخیم و تیره عملکرد بسیار مناسبی دارد. لیزر دایود ریشه موهای زائد را مورد هدف قرار داده و بنابراین انتخاب بسیار مناسبی برای بخش پشت بدن و بیکینی که موهای ضخیم تری نسبت به نواحی بدن دارند است. این دستگاه دارای مزایای بسیار فراوان است از جمله:

  • سرعت بسیار بالای درمان
  • تعداد کم جلسات درمان
  • درمانی بدون درد و سوختگی
  • رفع دائمی موهای زائد از بدن
  • موثر برای انواع پوست و مو هم در آقایان و هم در بانوان

تعریفات دستگاه لیزر الکس دایود و مزایای آن

دستگاه لیزر دایود ، مجهز به TEC سیستم خنک کننده بسیار پیشرفته و قوی برای تماس با پوست است که می توان با استفاده از این قابلیت افراد زیادی را بدون ایجاد درد و سوختگی روی سطح پوست درمان کرده و موهای زائد آنها را لیزر نماید. لیزر الکس دایود با عمق نفوذ بالا و انرژی ۲۰J/cm2 بـرای هـر تک پالس و جذب بسیار بالا در کلروفرم ملانین ، داخل لایه اپیدرم نفوذ کرده و توسـط ملانین موجود در فولیکول های مو جذب می شوند. زمانی که درمـان انجام می شود انرژی لیزر به انرژی گرمایی تبدیل می شود که بـدون وارد کردن هیچگونه آسیب به بافت های اطراف فولیکول های مو را از بین می برد و باعث حذف موهای زائد می شود. در مطالب زیر در مورد مزایای آن گفته شده:

  • قابلیت نفوذ و قدرت جذب بالا در ملانین مو
  • کاهش خطر سوختگی بر روی پوست
  • خنک نگهداشتن پوست برای مدت بسیار طولانی
  • عمق نفوذ بالا در پوست و افزایش سرعت کلاژن سازی
  • بکارگیری مد پالسی با نرخ تکرار بالا برای کاهش در
  • بکارگیری جنبه های ایمنی گوناگون برای حفاظت بیمار و پزشک

دستگاه لیزر موهای زائد

یکی از روش های که برای زیبایی بانوان بسیار کاربرد دارد و در بین آنها بسیار پر طرفدار است لیزر موهای زائد بدن است. استفاده از روش های درد آور مانند اپیلاسیون و شیو کردن که موقتی هستند، معمولا مورد رضایت آنها نیست. استفاده از دستگاه های لیزر که روشی قطعی تر و دائمی تر است و همچنین هزینه تمام شده آن نیز بسیار کم است بهتر از روش های دیگر است. ولی بهتر است که این روش در کلینیک های زیبایی و معتبر انجام شود تا نتیجه مطلوب نیز گرفته شود. در مراکز معتبر زیبایی علاوه بر اینکه  زیر نظر پزشک متخصص لیزر صورت می گیرد، همچنین انجام آن نیز با استفاده از دستگاه های لیزر مو معتبر و تایید شده است. با پیشرفت علم پزشکی در زمینه های مختلف دستگاه های مورد استفاده زیبایی نیز دچار تغییر و تحولات زیادی شده اند. دستگاه های مورد استفاده در زمینه لیزر نیز اخیرا بسیار پیشرفته تر شده اند، به شکلی که نسبت به دستگاه های قدیمی عیب های بسیار کمتری و مزایا و ویژگی های بسیار بیشتری دارند.

جمع بندی

یکی از روش های موثر رفع موهای زائد استفاده از دستگاه های لیزر است که می توان به طور دائم موهای زائد را از بین برد. دستگاه های زیادی برای رفع موهای زائد ساخته شده که هر کدام مطابق با هر رنگ پوست خاص است و بعضی از آنها شیش طیف رنگ پوست را شامل می شوند و مناسب همه آنها هستند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا