پزشکی

بهترین درمان های خانگی برای زگیل

اگرچه زگیل بی ضرر است ، اما می تواند شرم آور باشد. اگر کسی هستید که به درمان های طبیعی اعتقاد دارید ، وقت آن است که این راه حل های خانگی را برای از بین بردن زگیل امتحان کنید.

زگیل یک مسئله پوستی کاملاً رایج است و اکثر افراد در دوره ای از زندگی خود به این مشکل مبتلا می شوند. این زگیل ها توسط ویروس پاپیلومای انسانی  ایجاد می شوند. آنها را می توان روی انگشتان ، دست ها ، صورت ، انگشتان پا ، آرنج ، زانوها و گاهی اوقات در اطراف دستگاه تناسلی مشاهده کرد. آنها سطح ناصافی دارند و می توانند رنگ روشن یا تیره داشته باشند.

اگرچه این توده های کوچک خطرناک نیستند ، اما ممکن است ناخوشایند باشند. در حقیقت ، در صورت عدم درمان ، زگیل ها ممکن است چندین سال طول بکشد تا از بین بروند. خوشبختانه داروهای خانگی مختلفی برای درمان زگیل وجود دارد. اما اگر زگیل تناسلی دارید ، این روش های درمانی را امتحان نکنید زیرا پوست در آن منطقه بسیار حساس است.

درمان خانگی زگیلدرمان خانگی زگیل

در اینجا چند روش درمانی خانگی موثر برای زگیل آورده شده است:

۱- سرکه سیب

همه ما می دانیم که وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود ، سرکه سیب یکی از مواد مورد جستجو است. اعتقاد بر این است که سرکه سیب برای زگیل کار می کند زیرا این یک اسید استیک است که انواع خاصی از باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد. در حقیقت ، سرکه سیب باعث سوختن و از بین رفتن آهسته پوست آلوده شده و باعث ریزش زگیل می شود ، شبیه عملکرد سالیسیلیک اسید.

برای استفاده ، یک تکه پنبه کوچک برداشته ، آن را در سرکه سیب فرو برده و به عنوان کمپرس استفاده کنید. آن را با یک باند محکم کنید و بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را بردارید. این کار را روزانه تکرار کنید تا زگیل از بین برود.

۲-آلوئه ورا

نتایج استفاده از آلوئه ورا برای پوست خیلی خوب است . آلوئه ورا که با اسید مالیک همراه است ، در درمان زگیل بسیار مفید است. در حقیقت ، اگر زگیل های شما خارش دار یا دردناک هستند ، ممکن است خواص ضد باکتری و آنتی بیوتیکی آلوئه ورا تسکین دهد.

برای خلاص شدن از شر زگیل به ژل آلوئه ورا اعتماد کنید . برای استفاده از آلوئه ، یک برگ از گیاه خارج کنید. ژل را روی زگیل بمالید و هر روز تکرار کنید.

۳- استفاده از روغن درخت چای برای رفع زگیل

زگیل های پوستی کاملاً رایج هستند. بیشتر افراد در برهه ای از زندگی خود یکی از آنها را خواهند داشت. روغنهای اساسی مانند روغن درخت چای برای از بین بردن زگیل به خوبی کار می کنند. خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی روغن درخت چای به شما کمک می کند تا از شر زگیل خلاص شوید. در واقع ، این روغن سلول های سفید سیستم ایمنی بدن را فعال می کند. این بدان معناست که وقتی روی زگیل قرار می گیرد ، روغن درخت چای ممکن است سلول های سفید خون را برای مبارزه با آن فعال کند.

۴- سیر

یک گزینه درمانی بالقوه برای زگیل استفاده از سیر است. سیر تازه را خرد کرده و آب اضافی آن را بگیرید. یک پیمانه جوش شیرین را مخلوط کنید تا خمیر شود و با یک باند تمیز روی آن را بپوشانید. به مدت یک هفته روزانه جایگزین کنید. سیر نیروگاهی از خواص ضد عفونی کننده ، آنتی بیوتیک ، ضد آلرژی و ضد التهاب است که باعث از بین رفتن آنزیم های موجود در عوامل بیماری زای مضر شده و زگیل های شما را درمان می کند.

درمان خانگی زگیل
درمان خانگی زگیل

۵-درمان زگیل با پوست موز

بعد از خوردن یک موز ، پوست آن را دور می ریزید. اما آیا می دانید پوست موز نیز بسیار مفید است؟ با این حال ، هیچ مدرک علمی برای استفاده از آن برای درمان زگیل وجود ندارد. اما شایعه شده است که پتاسیم موجود در پوست موز می تواند با زگیل مقابله کند. به این دلیل که خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد که در کنار هم به درمان ویروس کمک می کنند.

اگر می خواهید آن را امتحان کنید ، داخل پوست موز را روی زگیل بمالید. این کار را روزانه تکرار کنید تا زگیل سریع از بین برود.

۶- آب پیاز

آب پیاز دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی است که می تواند رشد ویروس ها یا باکتری ها را مهار کند. این کمک زیادی به از بین بردن زگیل می کند.
یک پیاز کوچک برداشته ، پوست خارجی آن را پوست بگیرید و آن را درون هاون کوبیده کنید. برای کاهش زگیل از آن استفاده کنید.

۷- سیب زمینی

 یکی از محبوب ترین راه حل ها برای درمان زگیل سیب زمینی است. یک سیب زمینی کوچک را از وسط برش دهید و آن را روی زگیل بمالید تا جایی که در آب سیب زمینی پوشانده شود. این روند را به صورت روزانه انجام دهید تا زگیل از بین برود.

۸- جوش شیرین و روغن کرچک

این یکی دیگر از داروهای مهم خانگی برای درمان زگیل است. خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده بکینگ پودر باعث کاهش درد و التهاب در محل زگیل می شود. افزودن روغن کرچک پس از آن احساس سوزش را کاهش می دهد ، بنابراین در درمان زگیل بسیار موثر است.

درمان زگیل
درمان زگیل

برای استفاده از این ، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک تا دو قطره روغن کرچک مخلوط کنید. روزانه از این خمیر در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید ، تا اینکه زگیل بریزد.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا