خبر

خوردن ناهار بعد از ساعت ۳ ظهر ممنوع !

افرادی که نهار خود را تا قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر می خورند جذب مواد مغذی به بدن آنها را‌حت تر صورت می گیرد و در نتیجه به دلیل فاصله ی طولانی تر با شام شب، انرژی و کالری بیشتری سوزانده لاغر‌‌تر می مانند.
بررسی ها نشان می دهند، خوردن نهار پس از ساعت ۳ بعد از ظهر سبب تجمع بیشتر چربی در بدن به ویژه در ناحیه ی دور کمر می شود و اضافه وزن را در افراد ایجاد می کند.

 

خوردن ناهار

پزشکان توصیه می کنند تا افراد همواره ساعت مناسب و دقیقی را البته تا قبل از ۳ بعد از ظهر برای خوردن نهار خود قائل شوند و در عین حال خوردن صبحانه ی کافی و مقوی را فراموش نکنند.
سوزش معده یا قلب نوعی حس گرفتگی در سینه، درست پشت قفسه سینه است که ممکن است با خم شدن یا دراز کشیدن بدتر شود. به گفته متخصصان، یکی از راه‌های جلوگیری از ایجاد این سوزش، پرهیز از خوردن وعده‌های غذایی حجیم و پرچرب در ناهار دیر هنگام است. خوردن ناهار قبل از ساعت ۳ به دستگاه گوارش شما زمان کافی برای هضم غذا را می‌دهد و خطر افزایش اسید معده و برگشت اسید به مری را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.
این واقعه که متخصصان آن را با عنوان رفلاکس اسید معده می‌شناسند، معمولاً با سوزش معده و قلب همراه است. دراز کشیدن پس از خوردن غذا سوزش معده و برگشت اسید را بیشتر می‌کند. به همین دلیل وجود چند ساعت فاصله زمانی بین خوردن غذا و دراز کشیدن می‌تواند در کاهش سوزش معده بسیار موثر باشد.
یکی دیگر از مضرات خوردن ناهار بعد از ۳ این است که وقتی ناهار دیر میخورید از طرفی شام شما هم به عقب تر میافتد و هرچه شام دیرتر بخورید مضرات بیشتری برای شما دارد .

خوردن ناهار

 

اگر شب دیروقت غذا بخورید و نتوانید بخوابید اصلاً عجیب نیست زیرا تقصیر خودتان است. بی‌خوابی‌های شبانه دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد اما بیشتر اوقات به ریتم طبیعی شبانه‌روزی بدنمان برمی‌گردد. مثلاً اگر استرس داشته باشید، تعادل هورمون‌ها به هم ریخته و منجر به بی‌خوابی می‌شود. وقتی هم که دیروقت غذا می‌خورید، اجازه می‌دهید هورمون‌هایتان غوغا به پا کنند. وقتی کالری مصرف می‌کنیم و این کالری زیاد هم هست بدن ما تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد.
دیروقت غذا خوردن باعث می‌شود بدنمان فکر کند: «الآن وقت غذا خوردن است و باید بیدار بمانم». با بی‌وقت غذا خوردن، پیام کاملاً اشتباهی به بدنتان ارسال می‌کنید و به جای اینکه به او اعلام کنید می‌خواهید بخوابید، به او می‌گویید وقت خوردن است!
متابولیسم تند یعنی بدن شما چربی را فوراً می‌سوزاند و بدون انرژی می‌ماند. اما متابولیسم کُند چربی را آهسته می‌سوزاند و می‌تواند یکی از دلایل افزایش وزن باشد

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا