جالبه ؛)منتخب

۸ رفتار اشتباهی که شما را یک طعمه برای مجرمان و مهاجمان می کند!

هفت ثانیه کافی است تا تبهکارها قربانی احتمالی خود را انتخاب کنند. در این مدت، آن ها کسی که در مسیرشان قرار گرفته و تمامی ریسک های احتمالی را بررسی می کنند. اما همه ی آدم ها قربانی نمی شوند. در این مطلب می خواهیم ببینیم مجرمان ترجیح می دهند از چه کسانی دوری کنند و چه افرادی را مورد هدف قرار دهند، چطور می توانیم از تبدیل شدن به طعمه ی تبهکارها جلوگیری و امنیت فردی خود را حفظ کنیم.

در دهه ی هشتاد میلادی دانشمندان تصمیم گرفتند پی ببرند مجرمان قربانی های خود را چطور انتخاب می کنند و با این هدف دست به تحقیقاتی زدند. روانشناسان امریکایی به مدت سه روز از یکی از خیابان های شلوغ شهر نیویورک فیلمبرداری کردند و بعد این ویدئوها را به تعدادی مجرم نشان دادند. این مجرم ها همگی سابقه ی حمله به افراد غریبه را داشتند. دانشمندان از مجرم ها خواستند که با اولویت یک تا ده مشخص کنند که ترجیح می دادند کدام یک از افراد داخل فیلم ها را مورد هدف قرار دهند. نتایج تحقیقات نشان داد تبهکارها قادر به درک نشانه های غیر زبانی ای هستند که در دیگران می بینند و متوجه می شوند که چه کسی را می توانند به راحتی تحت کنترل خود درآورند.

اما چه نوع رفتارهایی امنیت ما را به خطر می اندازد؟

۱- سریع راه رفتن

حفظ امنیت فردی

سریع راه رفتن نشان دهنده ی بی قراری شخص است. در این حالت، چیزی شخص را نگران کرده و او به اطرافش بی توجه است. بنابراین، می تواند به راحتی به هدف حمله ی مجرمان تبدیل شود. بهتر است با یک سرعت متوسط راه بروید یا سرعت تان از بقیه ی عابران پیاده ی اطراف تان فقط کمی بیشتر باشد. اما همیشه باید متمرکز، هوشیار و خونسرد راه بروید.

۲- قدرت قدم ها

آدم ها معمولاً زمانی که سعی می کنند با احتیاط راه بروند، قدم های سستی برمی دارند. مثلا ممکن است پایشان تاول زده باشد یا صدمه ی دیگری دیده باشد. این مسأله آن ها را آسیب پذیر می کند و نمی توانند در برابر حمله ی دیگران مقاومت کنند.

۳- بی نظم راه رفتن

تکان خوردن از طرفی به طرفی دیگر، جست و خیز کردن یا تعادل نداشتن، همگی راه رفتن تان را سست و متزلزل می کنند. حرکت دست ها و پاها باید هماهنگ و راه رفتن تان یکدست، روان و بدون حرکات اضافه باشد. شما اول باید پاشنه ی پاهایتان و بعد نوک انگشتان تان را روی زمین بگذارید.

بیشتر بخوانید : دفاع شخصی؛ دفاع و ضربه فنی در برابر مهاجم با فشار این نقاط از بدن!

۴- کند بودن

وقتی کسی آرام حرکت می کند یا پاهایش را روی زمین می کشد، این مسأله نشان می دهد که چیز زیادی از انرژی او باقی نمانده و به راحتی می توان به او حمله کرد چون توان مقابله ندارد.

۵- قوز کردن

مجرمان قوز کردن را نشانه ای از مطیع بودن تلقی می کنند. خمیدگی پشت از خجالتی و ضعیف بودن شخص حکایت دارد. در حالی که اگر پشت تان صاف، شانه هایتان رو به عقب و چانه تان رو به بالا باشد، مجرمان از شما دوری می کنند و شما طعمه آنان نخواهید بود.

۶- پر بودن دست ها

جیب برها اذعان کرده اند زنانی که دست هایشان به کیف یا تلفن همراه شان بند است، راحت ترین طعمه برای آن ها هستند. علاوه بر این، اگر هنگام راه رفتن دست هایتان در جیب تان باشد، فرصت خیلی خوبی برای مجرمان فراهم می کنید چون در اولین لحظات وقوع حمله، دست ها مهم ترین قسمت بدن هستند.

۷- نداشتن ارتباط چشمی

غافلگیری در کار مجرمان یک عنصر کلیدی است چون قربانی احتمالی نباید فرد مهاجم را ببیند. بنابراین مستقیماً به چشم های دیگران نگاه کنید و به آن ها بفهمانید که آن ها را دیده اید و به این ترتیب، خود را از حمله ی مجرمان حفظ کنید.

۸- استفاده از هدفون

اگر کسی صدای اطرافش را نشنود، کنترلش را روی واقعیتی که در جریان است از دست می دهد. در این حالت، فرد مهاجم می تواند به راحتی از پشت به شما حمله کند و ناشناس باقی بماند. برای جلوگیری از این مسأله، صدای هدفون تان را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید همه ی صداهای اطراف تان را بشنوید.

به گفته ی محققان، بیشتر مجرمان از صدمه دیدن یا دستگیر شدن ترس دارند. آن ها تمام تلاش شان را می کنند تا توجه دیگران را به خودشان جلب نکنند و هیچ صدایی تولید نکنند. بهترین کاری که برای محافظت از خود می توانیم انجام دهیم این است که به آن ها بفهمانیم طعمه ی راحتی نیستیم و در صورت حمله، می توانیم از خودمان دفاع کنیم.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
روزیاتوbrightside

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا