رسانه

جشنواره فیلم ونیز

جشنواره فیلم ونیز

بهترین فیلم جشنواره ونیز دیده می‌شود

جشنواره سالانه فیلم دنور روز ۲۲ اکتبر (۱ آبان ۹۹) با نمایش فیلم سرزمین خانه‌به‌دوش (Nomadland) ساخته کلوئی ژائو افتتاح می‌شود

 چهل‌وسومین دوره جشنواره فیلم دِنور آمریکا با نمایش فیلم “سرزمین خانه‌ به‌دوش” افتتاح می‌شود که چندی پیش شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرد.

 این دوره از جشنواره سالانه فیلم دنور روز ۲۲ اکتبر (۱ آبان ۹۹) با نمایش فیلم سرزمین خانه‌به‌دوش (Nomadland) ساخته کلوئی ژائو افتتاح می‌شود. با توجه به تداوم شیوع کرونا، این فیلم در قالب سینما ماشین در پارک آمفی‌تئاتر روباز رد راکس/ Red Rocks Park برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره پخش می‌شود.

سرزمین خانه به‌دوش روایتگر زندگی زنی میانسال است که تصمیم می‌گیرد همانند عشایر مدرن زندگی کند. این فیلم اولین بار ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور ۹۹) در هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و برنده شیر طلایی این جشنواره معتبر سینمایی شد.

 این دوره از جشنواره فیلم دنور عمدتا مجازی خواهد بود اما علاوه بر فیلم افتتاحیه، فیلم سینمایی ۹ روز ساخته ادسون اودا به عنوان اثر محوری جشنواره و درام آمونیت به کارگردانی فرانسیس لی نیز به ترتیب ۲۴ و ۲۹ اکتبر (۳ و ۸ آبان) به صورت سینما ماشین برای شرکت‌کنندگان نمایش داده می‌شود.

جشنواره فیلم دنور آمریکا که در سال ۱۹۷۸ راه‌اندازی شد هر ساله فهرستی متنوع از تولیدات جهانی در ژانرهای سینمایی مختلف از فیلمهای مستقل گرفته تا تجاری را نمایش می‌دهد و جمعیت قابل توجهی از فیلمسازان را به خود جلب می‌کند.

فیلم سینمایی امیر به کارگردانی نیما اقلیما و تهیه‌کنندگی سیدضیا هاشمی و فیلم قصر شیرین ساخته رضا میرکریمی به ترتیب در دو دوره قبلی این رویداد به عنوان نمایندگان سینمای ایران به نمایش درآمدند.

منبع،ایران آرت

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا