جالبه ؛)منتخب

نمودار تکامل حروف انگلیسی از الفبای مصری

هر روز متن‌های انگلیسی را می‌خوانیم و جملات انگلیسی روی کاغذ می‌نویسیم یا در ایمیل‌ها استفاده می‌کنیم، ولی هیچ‌گاه به این موضوع فکر نکردیم که این حروف از کجا آمده‌اند و چگونه شکل گرفتند.

هر روز متن‌های انگلیسی را می‌خوانیم و جملات انگلیسی روی کاغذ می‌نویسیم یا در ایمیل‌ها استفاده می‌کنیم، ولی هیچ‌گاه به این موضوع فکر نکردیم که این حروف از کجا آمده‌اند و چگونه شکل گرفتند.

تاریخچه تکامل حروف انگلیسی داستان جذابی دارد. هریک از ۲۶ حرف انگلیسی داستان منحصربه‌فردی برای خودشان دارند تا به شکل امروزی درآمده و استفاده می‌شوند.

مت بیکر (Matt Baker) از سایت «UsefulCharts» یک پوستر دستی طراحی کرده است که تکامل الفبای زبان انگلیسی از ریشه‌های «Proto-Sinaitic» مصر باستان (در حدود ۱۷۵۰ سال پیش از تولد مسیح) تا هنگامی که حروف لاتین شکل گرفتند را به تصور می‌کشد.

این نمودار نشان می‌دهد چگونه اشکال و نماد‌های اولیه در نهایت به حروف ABC تبدیل شدند که امروزه می‌شناسیم. برخی از حروف اولیه به زودی تشخیص داده می‌شوند، ولی برخی حروف تغییرات زیادی داشته و دارای کمترین شباهت به حروف امروزی هستند.

به عنوان مثال، حرف A در ابتدا شبیه به سر یک حیوان شاخ‌دار بوده است و از ۷۵۰ سال پیش در زبان یونانی شکل و شمایلی شبیه به A می‌گیرد و کامل‌تر می‌شود.

شکل حرف C در ابتدا نمادی شبیه به یک ابزار شکار یا بوم‌رنگ بوده است. بعد در ۱۰۰۰ و ۷۵۰ سال پیش از میلاد مسیح شبیه به عدد یک انگلیسی می‌شود و در ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در زبان لاتین شکلی هلالی به خود می‌گیرد. در نهایت، رومیان در یک سال پیش از میلاد مسیح آن را به شکل C امروزی می‌نویسند.

همین داستان برای حرف G هم تکرار شده است و به نظر می‌رسد ابتدا علامت نیزه شکار بوده و حتی در مقطعی به شکل I. می‌شود، ولی باز هم رومیان آن را به شکل G در می‌آورند.

در بخش‌هایی از پوستر، از جمله حروف X و Y می‌توان پیشرفت زبان و الفبای را در مقطع‌های مختلف تاریخی مشاهده کرد. در زبان یونانی (۷۵۰ سال پیش از میلاد مسیح) باز هم ۲۶ حرف استفاده شده است که بعدا در زبان‌های لاتین و رومی کاهش پیدا کرده و در زبان امروزی دوباره شاهد ۲۶ الفبا هستیم.

حروفی مانند U و V و W از حرف V استخراج شدند و خود حرف V نیز از حرف Y شکل گرفته است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
یک پزشکmymodernmet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا