سرگرمی :)

تمیز کردن اجاق گاز در سه سوت

اجاق گاز به خاطر استفاده های مکرر و زیادی که دارد نیاز به تمیز کردن مداوم هم دارد ،اما اینکه چطور آن را تمیز کنیم هم مهم است تا کمترین اسیب را به صفحه و شعله های آن وارد کنیم.  ما در این مقاله چند ایده برای تمیز کردن اجاق گاز به اشتراک می گذاریم.

۸ نکته برای تمیز کردن اجاق گاز

۱- خاموش کنید و بگذارید خنک شود

قبل از شروع تمیز کردن، مطمئن شوید که تمام شعله ها خاموش هستند و اجاق گاز و قفسه ها کاملا خنک هستند. بررسی کنید که اجاق گاز سرد باشد و گاز خاموش باشد تا تصادف نکنید.

۲- اجزای اجاق را از هم جدا کنید

در صورت امکان مشعل ها، توری ها، صفحه گریل، کاسه های داخلی و دستگیره های اجاق گاز را بردارید. قفسه ها، درپوش ها و مشعل ها را برای تمیز کردن جداگانه بردارید.

یک توصیه این است که قطعات را در مخلوطی از صابون و آب گرم به مدت تقریباً بیست تا سی دقیقه خیس کنید. بنابراین، باقی مانده های سخت شده نرم می شوند. پس از گذشت زمان، آنها را مالش دهید تا هرگونه کثیفی از بین برود. می توان از یک اسفنج، پد تمیز کردن پلاستیک یا الیاف مواد غیر ساینده استفاده کرد.

پس از اتمام تمیز کردن قطعات، آنها را بشویید، تکان دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و با یک حوله آشپزخانه تمیز خشک کنید. قبل از بازگرداندن آنها، بررسی کنید که آیا آنها کاملاً خشک شده اند یا خیر.

۳- محلول پاک کننده را انتخاب کنید

برای تمیز کردن اجاق گاز، فقط از صابون یا مواد شوینده، آب و یک پارچه نرم استفاده کنید. گزینه دیگر مخلوطی از آب و صابون ظرفشویی است. همچنین می توانید مقداری صابون خمیری بخراشید و آن را در آب داغ حل کنید. برخی از راه حل های تمیز کردن خانه عبارتند از:

الکل و آمونیاک رقیق شده در نسبت ۱:۱٫
بی کربنات سدیم و آب به نسبت ۳:۲٫
خمیر دندان غیر ژله ای.

 تمیز کردن اجاق گاز در سه سوت

۴- نظافت توری ها

توری های قابل جدا شدن را بردارید و آنها را در آب گرم و صابون قرار دهید. با پارچه یا دستمال کاغذی مالش دهید. قبل از اینکه روی دستگیره ها بروید، بگذارید کاملا خشک شوند. همان رویه ای که در بند ۲ آمده است را می توان برای برخی از اجزا دنبال کرد.

۵- دستگیره های کنترل را جدا کرده و تمیز کنید

دستگیره ها را بردارید و با آب گرم و صابون بشویید. آنها را فقط پس از خشک شدن کامل تعویض کنید و هر کدام را بچرخانید تا از قرارگیری مناسب اطمینان حاصل کنید. اکثر قطعات به راحتی تمیز می شوند.

۶- نظافت مشعل

سوراخ ها را با یک گیره یا سیم ریز یا سنجاق تمیز کنید. از چیزی که سوراخ ها را بشکند و مسدود کند استفاده نکنید. برای شستشوی ملایم می توان از مسواک با موهای نرم استفاده کرد. با آب تمیز و یک پارچه نرم بشویید.

۷- تمیز کردن سطوح گاز

محلول تمیز کننده را با یک حوله کاغذی یا پارچه میکروفیبر بمالید. همچنین می توانید یک اسفنج نرم یا فیبر را با این مخلوط خیس کنید. گزینه دیگر استفاده از شیشه پاک کن در داخل اجاق گاز (در صورت امکان) و پاک کردن آن با یک پارچه مرطوب است.

آن را روی تمام سطح اجاق گاز رد کنید و آن را بمالید تا کثیفی از بین برود. خوب بشویید و با حوله خشک کنید. وقتی کارتان تمام شد، با یک پارچه مرطوب پاک کنید. یک پارچه دیگر بردارید تا خشک شود و قسمت های باقی مانده را جمع کنید.

۸- تمیز کردن سایر اجزا

ساعت ها و قسمت های جلویی را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید و بلافاصله خشک کنید تا از خراشیدگی جلوگیری شود.

حالا اجاق گاز خود را به درستی تمیز کنید و مراقب تک تک قطعات باشید تا باقیمانده غذاها پاک شود. یک پیشنهاد این است که هر بار که آشپزی را تمام کردید، اجاق گاز را به خوبی پاک کنید تا تمیز کردن عمیق بعد از آن دشوار نباشد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا