جالبه ؛)

تو می‌تونی! ۱۱ ترفند آسان افزایش اعتماد به نفس که شمارا نجات می‌دهد

اگر شما هم از آن دست آدم هایی هستید که از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند، حتماً بارها به این فکر کرده اید که اگر اعتماد به نفس بیشتری داشتید چقدر زندگی بهتری داشتید، در شغل تان پیشرفت می کردید و روابط موفق تری با دیگران داشتید. درست است که همه ی آدم ها با اعتماد به نفس متولد نمی شوند، اما دستیابی به آن غیر ممکن نیست و شما می توانید این ویژگی مهم و ارزشمند را در خودتان پرورش دهید. در ادامه به ترفندهای ساده ای می پردازیم که توصیه ی روانشناسان برای افزایش اعتماد به نفس هستند.

۱- یاد بگیرید که تعریف های دیگران از خودتان را بپذیرید

آدم ها واکنش های متفاوتی به تعریف و تمجید دیگران از خودشان دارند. بعضی ها خجالت می کشند و حتی توجه دیگران را به نقص های خودشان جلب می کنند. این رفتار روش درستی برای واکنش نشان دادن به تعریف های دیگران نیست و نشان دهنده ی کمبود اعتماد به نفس است. علاوه بر این، ممکن است اینطور به نظر برسد که اصلاً برای نظر کسی که از شما تعریف کرده ارزشی قائل نیستید.

بهترین عکس العملی که می توانید به تعریف دیگران از خودتان داشته باشید این است که با یک لبخند صادقانه و تشکری ساده جواب آن ها را بدهید. اینطور فکر نکنید که آن ها قصد چاپلوسی شما را دارند. فقط سعی کنید که قبول کنید ممکن است بعضی از ویژگی های شما واقعاً برای دیگران جذابیت داشته باشد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
منبع
brightsideروزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا