بیوگرافی

بیوگرافی جبران خلیل جبران،شاعر خوش ذوق عرب

بیوگرافی جبران خلیل جبران،شاعر خوش ذوق عرب

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بیوگرافی جبران خلیل جبران،شاعر خوش ذوق عرب)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

خلیل جبران ، نویسنده و هنرمند متولد لبنان ، به خاطر آثار عرفانی عربی و انگلیسی خود مشهور شد و به دنبال انتشار کتاب “پیامبر” در سال ۱۹۲۳ به شهرت رسید.امروز میخواهیم با این نویسنده عرب یعنی جبران خلیل جبران بیشتر آشنا شویم.

جبران خلیل جبران کیست؟

خلیل جبران در سال ۱۸۹۵ به ایالات متحده نقل مکان کرد و در جامعه هنری بوستون قرار گرفت. در ابتدا او شروع به نوشتن ستون روزنامه ها و کتابها به زبان عربی کرد ، و توجه شاعران نثر خود را جلب کرد. جبران پس از مهاجرت به شهر نیویورک ، شروع به نوشتن کتابهایی به زبان انگلیسی از جمله مشهورترین اثر خود ، پیامبر (۱۹۲۳) کرد. محبوبیت کتاب پیامبر پس از مرگ نویسنده در سال ۱۹۳۱ به خوبی پابرجا ماند و او را به سومین شاعر پرفروش تاریخ تبدیل کرد.

بیوگرافی جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه ۱۸۸۳ در یک خانواده مسیحی در بشری لبنان متولد شد. او جوانی ساکت و حساس بود که استعداد هنری  و عشق به طبیعت را از خود نشان داد که در کارهای بعدی او آشکار شد.

پدر  جبران به عنوان باجگیر کار می کرد و وی به اختلاس متهم شد و اموال اش توقیف شد. مادر جبران در جستجوی زندگی بهتر ، خانواده را در سال ۱۸۹۵ به بوستون ، ماساچوست منتقل کرد و در آنجا در محله مهاجران ساوت اند اقامت گزیدند.

آغاز هنر برای جبران خلیل جبران

این نوجوان ۱۳ ساله با دریافت اولین تحصیلات رسمی خود ، جایی که با نام معروف خود خلیل جبران ثبت شد ، با توانایی هنری خود برجسته شد. او با فرد هلند دی عکاس و ناشر مرتبط شد ، او استعدادهای جبران را پرورش داد و او را به جامعه هنری گسترده تری معرفی کرد.

جبران در ۱۵ سالگی برای تحصیل در مدرسه مارونی در بیروت به کشور خود بازگشت و در آنجا به شعر علاقه نشان داد و یک مجله دانشجویی تأسیس کرد. اندکی پس از مرگ یکی از خواهرانش بر اثر سل ، در سال ۱۹۰۱ به بوستون بازگشت. سال بعد ، برادر و مادرش نیز درگذشتند.

جبران که از نظر مالی توسط خواهر بازمانده خود ، پشتیبانی می شد ، به کار هنر خود ادامه داد. در سال ۱۹۰۴ ، او از نمایش نقاشی های خود در استودیوی Day لذت برد و نوشتن یک ستون هفتگی را برای روزنامه عربی المهاجر آغاز کرد. وی در سال ۱۹۰۵ جزوه ای درباره عشق خود به موسیقی منتشر کرد و سپس دو مجموعه داستان کوتاه را نوشت.در همین حال ، جبران به مری هاسکل ، مدیر مدرسه مترقی که نیکوکار و همکار ادبی او بود ، نزدیک شد.

بیوگرافی جبران خلیل جبران،شاعر خوش ذوق عرب
بیوگرافی جبران خلیل جبران،شاعر خوش ذوق عرب

سالهای  زندگی جبران در نیویورک

جبران که در محافل هنری نیویورک مستقر شد ، در سال ۱۹۱۲ رمان الأجنیه المتکاسیرا (بالهای شکسته) را منتشر کرد. او در اواخر سال ۱۹۱۴ نمایشگاهی از نقاشی های خود برپا کرد ، اگرچه تا آن زمان سبک متاثر از نمادگرایان در دنیای هنر منسوخ می شد.

جبران شروع به نوشتن در روزنامه عربی الفونون کرد و با شروع جنگ جهانی اول گرایش های ملی گرایانه تری را ابراز کرد. وی به هیئت مدیره روزنامه دیگری به نام فتات بوستون پیوست و در سال ۱۹۲۰ الربیا القلمیه (بند قلم) را تاسیس کرد ، که از جامعه ای از نویسندگان عرب تشکیل شده بود.

جبران با کمک مری هاسکل شروع به نوشتن کتابهایی به زبان انگلیسی کرد و مجموعه ای از مثلها را با مجنون (۱۹۱۸) و پیشرو (۱۹۲۰) تولید کرد. در سال ۱۹۱۹ ، او همچنین شعر الموکیب (موکب) و یک کتاب هنری ، بیست نقاشی را منتشر کرد.

کتاب “پیامبر” از جبران خلیل جبران

در سال ۱۹۲۳ ، جبران آنچه مشهورترین اثر وی بود ، پیامبر (ص) را منتشر کرد. این کتاب با محوریت شخصیت آلموستفا ، یک انسان مقدس که قرار است پس از ۱۲ سال از تبعید به خانه بازگردد است ، که بیش از ۲۶ مقاله شاعرانه را شرح می دهد.کتاب پیامبر سریع چاپ اول خود را فروخت و به فروش مداوم خود ادامه داد و اولین طعم شهرت گسترده را به نویسنده خود داد.

در سال ۱۹۲۸ ، وی کتاب مشهور دیگری به نام عیسی پسر انسان را تحویل گرفت ، مجموعه ای از تأملات درباره مسیح تاریخی و خیالی از سوی مردم .

فوت جبران خلیل جبران

یکی از آخرین کتابهای تکمیل شده ، خدایان زمین ، در اوایل سال ۱۹۳۱ به قفسه ها وارد شد و وی دست نوشته خود با عنوان  آنچه سرگردان بود (۱۹۳۲)  را اندکی قبل از مرگ در ۱۰ آوریل ۱۹۳۱ ، به پایان رساند.

جسد جبران در بشارى در صومعه مار سارکیس تشییع شد که بعدها تبدیل به موزه شد. با این حال ، مشکلات حقوقی به دلیل مقرراتی که در وصیت نامه وی وجود داشت ، موجب شد حق امتیاز از فروش کتاب وی به زادگاهش هدایت شود. مردم بشری که نتوانستند در مورد نحوه توزیع پول به توافق برسند ، قبل از اینکه دولت لبنان وارد عمل شود ، درگیر اختلافات سختی شدند که برای چندین دهه ادامه یافت .

در همین حال ، محبوبیت پیامبر پابرجا ماند. این امر در جنبش ضد فرهنگ دهه ۱۹۶۰ آمریکا تجدید حیات خاصی پیدا کرد و در بعضی مواقع به فروش ۵۰۰۰ نسخه در هفته می رسید. جبران که در طول زندگی خود اغلب توسط منتقدان کنار گذاشته می شد ، سرانجام پس از ویلیام شکسپیر و فیلسوف چینی لائوتزو سومین شاعر پرفروش تاریخ شد.

جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا