ریپورتاژ

بهترین کارخانه فرش کاشان

فروشگاه فرش

صنعت تولید فرش ماشینی در ایران حدود ۵۰ سال پیش وارد ایران شد و از آن زمان تا امروز کارخانجات زیادی برای تولید فرش ماشینی راه‌اندازی شده‌اند. بیشترین تعداد کارخانه و واحد تولیدی فرش ماشینی در شهر کاشان واقع شده‌است و در واقع می‌توان این شهر را قطب فرش ماشینی ایران دانست. با توجه به بیشتر بودن تعداد کارخانجات در این شهر و وجود رقابت در تولید بهترین فرش و ارائه به بازارهای داخلی و خارجی شاید به جرات بتوان گفت جایگاه بهترین کارخانه فرش کاشان است. کاشان شهری است که از دیرباز مردم هنرمندش در بافت فرش با نقش‌های الهام‌گرفته از طبیعت نقش داشته‌اند. به این بهانه به معرفی و مقایسه تعدادی از کارخانه‌های فرش در شهر کاشان می‌پردازیم تا در نهایت به این نکته برسیم که بهترین کارخانه فرش در شهر کاشان کدام است؟

بهترین کارخانه‌های فرش کاشان

با وجود اینکه بیشتر از ۷۰۰ واحد تولیدی فرش ماشینی در شهر آران‌وبیدگل و کاشان واقع شده‌است، شهرهای دیگری مانند مشهد، دلیجان، یزد، اصفهان و تهران نیز دارای کارخانجات تولید فرش ماشینی معتبر و معروفی هستند. جالب است بدانید که در اوایل دهه پنجاه که آغاز تولید فرش ماشینی در ایران بود، همزمان با ورود فرش‌های ماشینی از کشور بلژیک به ایران، اولین کارخانه تولید فرش ماشینی در کاشان راه‌اندازی شد. این کارخانه فرش به نام فرش راوند، امروز هم یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فرش ماشینی در کشور است و اولین فرش ماشینی خود را در سال ۵۳ وارد بازار کرد. پس از آن کارخانجات دیگری با نام‌های شهباف، پارس، نقش ایران و اکباتان در داخل کشور راه‌اندازی شدند. تعدادی از بهترین کارخانه‌های فرش کاشان به ترتیب زیر هستند.

بهترین کارخانه فرش کاشان

  1. کارخانه فرش قیطران

این کارخانه که در جاده قدیم آران‌وبیدگل کاشان واقع شده‌است، حدود ۳۰ سال پیش در این منطقه تاسیس شده‌است. کارخانه فرش قیطران یکی از کارخانجاتی است که موفق به تولید بسیاری از اولین‌ها در زمینه تولید فرش شده‌است. در سال ۹۲ فرش قیطران به عنوان اولین تولیدکننده فرش ۱۰۰۰ شانه در جهان و همچنین در سال ۹۶ اولین تولیدکننده فرش ۱۵۰۰ شانه در جهان شناخته شد. این برند با صادرات فرش‌های خود به بیشتر از ۶۰ کشور خارجی، در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به عنوان صادرکننده نمونه معرفی شده‌است.

  1. کارخانه فرش فرهی

یکی دیگر از کارخانجات معروف در کاشان، فرش فرهی است که در سال ۶۹ در کاشان تاسیس شده‌است. فرش فرهی از سه کارخانه نساجی فرخ سپهر کاشان، فرش سپهر کاشان و اطلس ریس تشکیل شده‌است و به عنوان اولین سازنده نخ صددرصد پلی‌استر فیلامنت و تولید فرش‌های ماشینی با این نخ شناخته می‌شود. از مزیت‌های فرش‌های ماشینی تولیدشده با این نخ می‌توان به عدم پرزدهی و ضد حساسیت بودن اشاره کرد که به سلامت بیشتر استفاده کنندگان از این نوع فرش می‌انجامد. از دیگر ویژگی‌های فرش فرهی می‌توان به ثبات رنگی بالا، لطافت و نرمی، طرح و بافت مشابه با فرش‌های دستی اشاره کرد.

  1. کارخانه فرش خاطره کاشان

این کارخانه در سال ۸۴ در کاشان راه‌اندازی شده‌است و یکی از واحدهای تولیدی نسبتا جدید در صنعت فرش ماشینی در ایران است. واحد ریسندگی این کارخانه، توان تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلو نخ اکریلیک در سال را دارد و واحد بافندگی آن هر سال ۵۷۶ هزار مترمربع از انواع فرش‌های ماشینی ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه را تولید و وارد بازار فرش ایران و جهان می‌کند. مواداولیه این فرش‌ها بیشتر از مرغوب‌ترین مواد و از کشورهایی مثل آلمان، ترکیه و کره‌جنوبی وارد ایران می‌شود و در عوض فرش‌های تولیدی این برند در بازار جهانی حضور گسترده‌ای دارد.

  1. کارخانه فرش محتشم

این کارخانه در سال ۸۲ در کاشان راه‌اندازی شد و محصولات تولیدی آن در انواع فرش‌های کلاسیک و سنتی، فرش کودک، فرش‌های فانتزی، فرش پتینه، فرش چهل‌تکه و انواع تابلو فرش در بازار ایران و جهان موجود می‌باشد. ویژگی‌های فرش‌های تولیدی برند محتشم، عدم پرزدهی و حساسیت‌زایی، مقاومت بالا در مقابل پارگی و از دست دادن رنگ در شستشو و یا در مقابل نور است.

  1. کارخانه فرش شادرخ کاشان

این کارخانه در سال ۸۴ تاسیس شده‌است و با تولید فرش‌های مدرن و مطابق با سلیقه امروزی به تولید فرش ماشینی زیبا و باکیفیت می‌پردازد. گروه صنعتی شادرخ کاشان با هدف ارائه‌ی محصولات و خدمات با بهترین کیفیت و ایجاد رضایت در مشتریان توانسته‌است امروز یکی از برندهای شناخته‌شده در این صنعت باشد. برای بازدید از فرش‌های ماشینی تولیدی این کارخانه می‌توانید به سایت فروشگاه آنلاین فرش شادرخ مراجعه کنید و از انواع محصولات فرش شادرخ و شرایط ویژه پرداخت قیمت آنها مطلع شوید.

 

  1. کارخانه فرش عظیم زاده کاشان

این کارخانه در حدود ۲۰ سال پیش در کاشان تاسیس شده‌است و در ابتدا با نام ماه‌نشان شناخته می‌شده‌است. بیشترین تولید فرش‌های ماشینی در این کارخانه، فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه ۱۰ رنگ و ۱۲۰۰ شانه گل‌برجسته است. کارخانه فرش عظیم زاده با استفاده از بهترین و مدرن‌ترین تکنولوژی در تولید فرش ماشینی و استفاده از مواداولیه باکیفیت و مرغوب، توانسته‌است فرش‌های ماشینی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع را وارد بازار فرش ایران و جهان کند.

  1. کارخانه فرش زمرد کاشان

این کارخانه با تولید فرش‌های ماشینی ۵۰۰ شانه در سال ۶۹ تاسیس شد و توانست با بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز و استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن، امروز یکی از تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه باشد. کارخانه فرش زمرد با تولید فرش‌های ماشینی در طرح‌ها و رنگ‌های نو و منحصربه‌فرد نقش مهمی در تامین فرش ماشینی در داخل و خارج از ایران دارد.

خرید قسطی فرش کاشان

سخن آخر

شهر کاشان با راه‌اندازی کارخانه راوند و تولید اولین فرش ماشینی در سال ۵۳، به عنوان جایگاه اولین کارخانه تولید فرش ماشینی در ایران شناخته می‌شود. در حال حاضر نیز کاشان، قطب تولید فرش ماشینی در ایران و دارای چندین واحد تولیدی و کارخانه تولید فرش ماشینی است. با وجود رقابت بین این کارخانه‌ها و پیشرفت روزافزون این صنعت در شهر کاشان با اطمینان می‌توان گفت جایگاه بهترین کارخانه فرش کاشان است. ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین کارخانه‌های این شهر را برای اطلاع شما عزیزان معرفی کنیم، در صورتی‌که قصد خرید فرش ماشینی کاشان را دارید، می‌توانید از بین یکی از کارخانجات بالا، طرح و رنگ موردنظر خود را پیدا کنید و با خیالی آسوده خرید کنید.

جهت خرید قسطی فرش کاشان نیز می توانید به شرکت فرش شادرخ مراجهه کنبد و از شرایط ویژه این شرکت بهرمند شوید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا