ریپورتاژ

بهترین میکس قهوه چیست؟ (معرفی ۷ مدل میکس قهوه رویایی)

بهترین میکس قهوه چیست؟ (معرفی ۷ مدل میکس قهوه رویایی)

برای خیلی از ما هیچ چیز مانند یک فنجان قهوه خوش عطر و طعم نمی تواند خستگی مان را رفع کرده و سطح انرژی مان را بالا ببرد. اگر به دنبال یک قهوه خوب و باکیفیت هستیم باید اول از همه از بهترین میکس های قهوه استفاده کنیم.

بهترین میکس برای قهوه را می توان میکسی به شمار آورد که سه فاکتور مهم برای یک قهوه خوب یعنی کافئین به همراه آروما و کرما را داشته باشد. اگر خودتان اهل این کارها نیستید توصیه می کنیم حتما میکس قهوه تان را از فروشگاه های معتبر و حرفه ای تهیه کنید. به این شکل مطمئن خواهید بود که قهوه ای ک می نوشید تمام فاکتورها را به صورت همزمان خواهد داشت.

فروشگاه قهوه سیراف یکی از حرفه ای ترین ها در زمینه میکس قهوه بوده و با دانش و تخصصی که دارد می تواند بهترین میکس ها را در اختیار شما قرار دهد.

آشنایی با بهترین میکس قهوه اسپرسو

بهترین میکس های قهوه

برای خرید اسپرسو شما می بایست از دانه های قهوه استفاده کنید که به اندازه خوبی آسیاب شده باشند. هر نوع دانه قهوه ای برای این نوشیدنی قابل انتخاب بوده و پس از انجام پروسه برشته کردن یا در اصطلاح حرفه ای ها رست کردن دانه ها، می توانید آنها را با هم میکس کنید تا یک ترکیب حرفه ای داشته و همه فاکتورهای قهوه را به اندازه نیاز در فنجان تان داشته باشید.

انتخاب نوع دانه قهوه و خاستگاه ان کاملا به سلیقه فرد بستگی دارد و ممکن است هر کسی با هر ذائقه ای دانه خاصی از قهوه را برای نوشیدنی خود بپسندد. نکته مهم بعدی تازه بودن دانه های قهوه است که روی کیفیت نوشیدنی تان تاثیر بسزایی دارد. مطلوب ترین دانه ها آنهایی هستند که بین یک تا ۳ هفته از رست شدنشان گذشته باشد. بهتر است رست اسپرسو (همان برشتگی آن) را هم از نوع دارک انتخاب کنید تا بهترین طعم را در اختیار داشته باشید.

به طورکلی میکس های اسپرسو با در نظر گرفتن سلیقه چشایی و ذائقه افراد می تواند کاملا متغیر باشد که در ادامه سه میکس اصلی را با هم میبینیم.

سه دسته اصلی میکس قهوه

بهترین میکس قهوه ایران

 ما سه دسته اصلی برای بهترین میکس قهوه داریم که به شرح زیر هستند:

⦁ میکس عربیکا: در این میکس بخش عمده قهوه تان را دانه های عربیکا تشکیل می دهند. این دانه ها بین ۱ تا ۱٫۵ درصد کافئین دارند.
⦁ میکس روبوستا: این میکس قهوه را خیلی ها به نام میکس فول کافئین می شناسند. بخش اعظم این میکس از دانه های روبوستا است که کافئین آنها بین ۲ تا ۲٫۵ درصد است.
⦁ میکس ۵۰%: همانطور که از نام این میکس هم کاملا مشخص است درصد دانه های قهوه عربیکا با درصد دانه های قهوه روبوستا با هم برابر بوده و از هر کدام به میزان برابر استفاده میشود.

دانه های روبوستا به خاطر داشتن درصد کافئین بالا بسیار تلخ هستند. در مقابل دانه های عربیکا نوشیدنی تان را خوش عطر و طعم می کنند و در کنار طعم کافئین حس خامه ای طور و عطر فوق العاده ای را برایتان به ارمغان می آورد. به نظر ما یکی از بهترین میکس های قهوه بی شک میکسی است که بر پایه عربیکا باشد تا طعم نوشیدنی تان کاملا دلنشین و مطلوب شود.

آشنایی با چند مورد از بهترین میکس های قهوه

بهترین میکس قهوه در دنیا

برای این که بتوانید یک میکس خوب برای قهوه تان درست کنید باید یا خودتان در زمینه شناخت دانه های قهوه حرفه ای باشید یا از یک فروشگاه حرفه ای خرید خود را انجام دهید. معمولا شناخته شده ترین و بهترین میکس قهوه که برای همه افراد مناسب است ترکیب ۷۰ به ۳۰ است که در ان بخش اعظم روبوستا بوده و عربیکا تنها یک سوم این میکس را تشکیل می دهد.
این میکس در عین پرکافئین بودن از نظر آروما یا همان عطر هم بسیار عالی بوده و یک طعم و عطر دلنشین و رضایت بخش دارد. از نظر قیمتی هم این میکس بسیار خوب بوده و در مقایسه با میکس عربیکا گزینه مقرون به صرفه تری به حساب می آید. در کنار این میکس محبوب برخی میکس های دیگر هم هستند که می توانید آنها را خریداری کرده و قهوه تان را با آنها درست کنید:

میکس اسپرسو تلخ

 این میکس در عین پرکافئین بودن کاملا هم تلخ است و مناسب افرادی که نوشیدنی شان را تلخ می خورند به شمار می آید. برای این میکس عموما از ۳۰ درصد دانه قهوه pb مدیوم به همراه ۳۰ درصد دانه های ویتنامی تیره استفاده میشود. بقیه این ترکیب هم دانه های جاوا تیره هستند که ۴۰ درصد میکس را تشکیل میدهند.

میکس اسپرسو با درصد تلخی پایین و کافئین بالا

اگر اسپرسویی می خواهید که در عین کافئین بالا درصد تلخی آن کم باشد می توانید از ۳۵ درصد pb مدیوم استفاده کنید. جاوا مدیوم هم به میزان ۳۵ درصد در این میکس استفاده می شود و در نهایت با اضافه کردن ۳۰ درصد دانه های ویتنام دارک میکس شما آماده است.

میکس اسپرسو با تلخی در حد متوسط و کافئین بالا

برای این ترکیب ۲۵ درصد pb مدیوم نیاز دارید. سپس به آن ۲۵ درصد جاوا مدیوم بیفزایید. ۵۰ درصد مابقی این میکس را هم دانه های ویتنام دارک تشکیل می دهند.

میکس عربیکا ۳۰ درصد

برای این میکس ۳۰ درصد از هر نوع قهوه عربیکا مورد علاقه تان را لازم دارید. مابقی این میکس را ۳۰ درصد پی بی یا چری مدیوم  و ۴۰ درصد هم دانه های اندونزی یا جاوا مدیوم تشکیل می دهند.

میکس عربیکا  روبوستا ۵۰ درصد

این میکس هم درصد کافئین مناسبی داشته و هم آروما و خامه خوبی دارد. برای تهیه آن به ۵۰ درصد عربیکا گواتمالا و مخلوط مساوی از پی بی و جاوا نیاز داریم.

جمع بندی

برای درست کردن اسپرسویی خوب در گام نخست نیاز به میکس خوب و مطلوبی از دانه های قهوه دارید. در این مطلب در مورد بهترین میکس قهوه صحبت کرده ایم و چند مورد از آنها را به همراه نوع دانه ها و درصد آنها شرح داده ایم. برای خرید قهوه با حرفه ای ترین میکس ها و همینطور اطلاع از قیمت قهوه و میکس های آن می توانید از فروشگاه قهوه سیراف بهره ببرید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا