مد و زیبایی

بهترین تونر صورت با توجه به نوع پوست

کشف کنید بهترین تونر صورت با توجه به نوع پوست شما کدام است آیا می خواهید بدانید که بهترین تونر صورت برای نوع پوست شما کدام است؟ پوست شما چگونه است؟ معمولی، خشک، معمولی، چرب، ظریف، بالغ یا با آکنه؟ مهم است که به دنبال محصولات آرایشی خاص برای درمان هر نوع پوست و بهبود هر گونه اختلال پوستی باشیم. در این مقاله به شما می گوییم که بهترین تونر خانگی و طبیعی برای نوع پوست شما کدام است.

تونر صورت برای چیست؟

تونر صورت محصول آرایشی است که ما بین تمیز کردن پوست و آبرسانی آن استفاده می کنیم. آن را با اسپری یا با پد پنبه ای روی پوست می زنیم و قبل از زدن کرم مرطوب کننده صبر می کنیم تا خشک شود. بسیاری از ما با وجود فواید شگفت انگیز آن برای پوست، از مرحله تونر صورت صرف نظر می کنیم.

فواید آن به شرح زیر است:

پوست را شاداب می کند.
استحکام  را بهبود می بخشد.
منافذ باز را تمیز و بسته می کند.
درخشندگی را فراهم می کند.
سبوم پوست را متعادل می کند.
PH را تنظیم می کند، گردش خون را فعال می کند و جذب مرطوب کننده را بهبود می بخشد.
مواد مغذی را برای پوست فراهم می کند.

بهترین تونر صورت: طبیعی یا شیمیایی؟

ما می توانیم تونیک های زیادی را در بازار پیدا کنیم. با این حال، اکثر آنها طبیعی نیستند و حاوی موادی مانند الکل هستند که اگرچه حس طراوت می بخشد، اما می تواند بسیار خشک کننده پوست باشد. مواد نگهدارنده مانند پارابن نیز توصیه نمی شود. اینها می توانند در دراز مدت باعث برخی اختلالات هورمونی و سایر اختلالات شوند. از سوی دیگر، تونیک های طبیعی، اگرچه مدت زمان محدودی دارند، اما هیچ خطر و عوارض جانبی برای سلامتی ما ندارند.

آنها با موادی بر پایه گیاهان، گل ها، اسانس ها و سایر محصولات ساخته شده اند که ما به راحتی می توانیم به آنها دسترسی داشته باشیم. می توانیم خودمان درست کنیم و چند روز در یخچال نگهداری کنیم.

البته، همیشه قبل از استفاده از هر گونه درمان خانگی روی پوست خود با یک متخصص پوست مشورت کنید. برای رسیدن به دوزهای مناسب که امکان اثر مطلوب یک ترکیب خاص را فراهم می کند، باید مطالعاتی انجام شود. بنابراین توصیه می کنیم حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

بهترین تونر صورت برای پوست شما

در زیر به جزئیات می پردازیم که بهترین تونر طبیعی شفاف صورت برای هر نوع پوست کدام است. مال خودت را کشف کن!

 پوست معمولی

افرادی که پوست معمولی دارند این مزیت بزرگ را دارند که می توانند تقریباً از هر نوع تونر استفاده کنند، به جز قابض ترین آنها که می توانند باعث خشکی بیش از حد شوند. یک مقوی عالی برای آنها آب برنج است، یعنی مایعی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی که با خیساندن برنج به مدت ۱۲ ساعت به دست می آوریم. این تونر با ماندگاری یک هفته در یخچال به پوست لطافت زیادی می بخشد و به از بین بردن آلودگی ها کمک می کند.

 تونر مناسب پوست خشک

پوست خشک نیاز به یک تونر پاک کننده دارد که همچنین پوست را تغذیه می کند تا از خشکی و چین و چروک جلوگیری کند. برای این کار می توانیم از آب با عسل استفاده کنیم، محصولی طبیعی که برای سلامتی و همچنین پوست بسیار مفید است.

۱ لیوان آب (۲۰۰ میلی لیتر)
۱ قاشق غذاخوری عسل (۳۰ گرم)

تونر مناسب پوست چرب

پوست چرب نیاز به یک تونر قابض دارد که تهاجمی نباشد. بهترین گزینه آب دریا است که پوست را تمیز و ضد عفونی می کند. علاوه بر این، مقدار زیادی از مواد معدنی و عناصر کمیاب را فراهم می کند.

بهترین تونر صورت با توجه به نوع پوست
بهترین تونر صورت با توجه به نوع پوست

پوست حساس

پوست حساس و لطیف نیاز به یک تونر با خواص تسکین دهنده، ضد التهابی و متعادل کننده دارد. برای دستیابی به این خواص، ما دم کرده بابونه غلیظ داریم که می توانیم آن را به راحتی در خانه درست کنیم.

 پوست بالغ

گلاب بهترین گزینه برای پوست های بالغ است که به یک تونر آنتی اکسیدانی نیاز دارد که ظرفیت بازسازی پوست را افزایش دهد.علاوه بر این، رایحه لذیذ و لطیف آن مورد علاقه بسیاری از بانوان است.

 تونر مناسب پوست دارای آکنه

برای پوست هایی که از آکنه رنج می برند باید از تونر مخصوص استفاده کنیم که این مشکل را تشدید نکند. یک گزینه خوب هیدروسل درخت چای است که دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است. اگر بوی آن را دوست ندارید، می توانید از آن در شب استفاده کنید تا در هنگام استراحت تأثیر بگذارد. هر گونه درمان آکنه باید همیشه با یک رژیم غذایی متعادل، غنی از میوه ها و سبزیجات تازه و کم چربی های ناسالم همراه باشد.

این تونرهای خانگی کاملاً طبیعی هستند، اما نمی‌توان بدون مطالعه واکنش پوست‌تان را دانست. به همین دلیل، آنچه را قبلاً به شما گفته‌ایم به خاطر بسپارید: قبل از شروع هر درمان موضعی با پزشک خود مشورت کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا