ریپورتاژ

بهترین بازی های فکری برای کودکان ۱۰ ساله

یکی از انواع بازی ها و الگوهای امروزی در طراحی و تولید بازی ها و انواع بازی ها که هر روز پیشرفت می کند و طرفداران زیادی دارد، سبک بازی فکری است که طراحی، سناریو و داستان جالبی دارد و به افراد این امکان را می دهد تا هیجان را به همراه بازی تجربه کنند که علاوه بر آن به صورت انفرادی یا گروهی با خانواده و دوستان امکان بازی را فراهم کرده اند.

با طراحی و تولید بازی های متنوع در تمامی سبک ها و ژانرها توسط کارشناسان و سازندگان فعال در این زمینه، بازی هایی برای هر سلیقه و خلقی به صورت فردی یا گروهی طراحی شده اند.

بهترین بازی های فکری بازی فکری

از معروف ترین و جدید ترین سبک های بازی های مدرن می توان به بازی فکری اشاره کرد که در هر سن و سلیقه و نوع شخصیتی طرفداران و خواهان زیادی دارد و به نوعی امروزه در هر گروه و جمعی بازی های فکری با انواع مختلف آنها باعث سرگرمی، لذت و هیجان گروهی و فردی می شود.

از قدیم الایام در همه جای دنیا بازی های فکری به روش ها و مدل های سنتی انجام می شد و از آن ها لذت برده می شد، اما امروزه بازی های فکری چیزی فراتر از یک سرگرمی برای دوستداران بازی به عنوان یکی از بهترین و مهم ترین راه ها برای افزایش تنوع می باشد.

مانند هوش هیجانی، هوش استراتژیک، هوش شماتیک و …، تقویت حواس پنج گانه و حافظه برای هر سنی از ویژگی های این نوع بازی ها است که می توان با انجام بازی از آنها استفاده کرد.

بازی فکری یکی از بازی هایی است که امروزه به لطف طراحان و متخصصان این حوزه که وقت و انرژی زیادی صرف می کنند طراحی و تولید می شود و یکی از انواع مختلف بازی های پیشرو در عرصه بازی های امروزی است و طرفداران زیادی دارد.

ویژگی و جذابیت مهم این نوع بازی، هیجان زدگی و لذت از ابتدا و تا انتها از این بازی ها از سوی  خانواده و دوستان است. انتخاب و خرید این نوع بازی های فکری برای کودکان ۱۰ ساله توسط والدین برای رشد همه جانبه انواع هوش، آموزش آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

بازی فکری

بازی های فکری برای کودکان

بازی های فکری امروزی دارای تنوع زیادی در انواع بازی ها، استراتژی بازی ها، سبک های بازی، مدل و نحوه بازی ها، سناریو ها و … هستند که این یکی از بارزترین تغییرات بازی های فکری از نظر طراحی، تولید و سن است که امکان اجرای بازی های فکری را برای همه فراهم می کند.

در حال حاضر علاوه بر استراتژی، بازی های فکری برای انواع سبک های تفکر، سلیقه ها و تیپ های شخصیتی در تمامی سنین از جمله بازی های فکری برای کودکان و نوجوانان و حتی برای خردسالان با طرح های متنوع طراحی و ارائه می شود.

امروزه بازی های فکری تنها سرگرمی برای دوستداران بازی نیستند، بلکه یکی از بهترین و مهم ترین راه ها برای افزایش هوش، رشد فردی و تجربه هیجان و جذابیت این سبک بازی ها هستند.

بازی های فکری علاوه بر ایجاد سرگرمی، اشتیاق و انرژی در هنگام بازی کودکان، از نظر فواید و تأثیرات بر کودکان و نوجوانان بسیار مفید و مهم هستند.

تأثیرات و پیشرفت‌ های بازی ‌های فکری برای کودکان و نوجوانان بر جنبه‌ های مختلف هوش و رشد فردی می ‌تواند تاثیرات زیادی مانند افزایش و تقویت هوش هیجانی، هوش استراتژیک، هوش برنامه ‌ریزی و… و تقویت حواس های پنج‌ گانه داشته باشد.

بازی فکری برای کودکان ۱۰ ساله

همانطور که گفتیم امروزه انواع بازی ها مخصوصا بازی های فکری برای خانواده ها با هر سن و سلیقه و علاقه ای وجود دارد و گروه کودکان ۱۰ ساله نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای آنها انواع مختلفی از بازی های فکری طراحی و تولید می شوند.

خرید این گونه بازی های فکری توسط والدین برای رشد همه جانبه هوش کودکان ۱۰ ساله و آموزش آنها اهمیت زیادی دارد. بازی های فکری کارتی کودکان ۱۰ ساله نیز یکی از انواع مختلف بازی های فکری ویژه برای کودکان است که با توجه به تنوع این بازی های فکری، والدین می توانند با توجه به ویژگی ها و علایق کودکان ۱۰ ساله خود از بازی تحریر نسبت به انتخاب و خریداری آنها اقدام کنند.

دکتر-اکتشاف-بازی-تا

بهترین بازی های فکری برای کودکان ۱۰ ساله

برخی از بازی ها در سن ده سالگی در بین کودکان طرفداران زیادی دارند زیرا هیجان و جذابیت این بازی ها باعث رشد همه جانبه هوش فردی و جمعی می شود به طوری که کودکان می توانند تمریناتی را برای تقویت حافظه و رشد شخصیت از این طریق انجام دهند و از آنها استفاده کنند که بسیاری از این بازی ها منجر به پیشگیری از برخی بیماری ها از جمله بیماری آلزایمر در سنین بالا می شود.

در زیر به بررسی بهترین بازی های فکری برای کودکان ۱۰ ساله می پردازیم و تمامی این بازی ها و هزاران بازی فکری برای سنین مختلف برای خرید در بازی تحریر موجود است که امکان انتخاب و خرید آسان و سریع بر اساس مزایا را فراهم کرده است.

بازی گربه های انفجاری: از جمله بازی های چالش براگیز و تنش ساز در بین بازیکنان است که باید از منفجر شدن بوسیله گربه انفجاری جلوگیری کنید.

بازی اونو: از ساده ترین و جذاب ترین بازی های فکری رومیزی که یادگیری و بازی کردن آن دلچسب است.

بازی پایاپای: این بازی بسیار پویا و هیجان انگیز است و به دو روش ساده و پیشرفته قابل بازی است. ذکر این نکته ضروری است که این بازی برای بیش از ۴ نفر طراحی شده است و انتخاب خوبی برای جمع کودکان ۱۰ ساله است.

لغت تومچه: یکی از بهترین بازی ها در ژانر افزانده و تقویت کننده هوش گروهی و جست و جوگری کودکان ۱۰ ساله بازی لغت تومچه است.

بازی کریدور چوبی: از بازی های فکری ساده در عین حال بسیار جذاب استراتژیک برای کودکان ده ساله که همواره به دنبال ماجراجویی های روزمره هستند.

بازی بید بلا: از جمله بازی های متفاوت در زمینه بازی های فکری که از جذابیت بسیار زیادی برخوردار بوده و از ماهیت و اساس قوانین بسیار متضادی با سایر بازی ها برخوردار است که همین تفوت و تمایزات باعث جذابیت این بازی در بین بازی دوستان و کودکان ۱۰ ساله شده است.

بازی رامودیس: یکی از بهترین و پر طرفدار ترین بازی های فکری در بین تمامی بازی دوستان فارغ از سن و سال آنهاست که حسابی در کار کشیدن از مغزتان تبحر خاصی داشته و باعث تقویت تمامی جنبه های مغزی شما می شود.

گربه-های-انفجاری3

کلام آخر

ما در مطلب بالا به همراه بازی تحریر به بررسی بازی های فکری، بازی های فکری برای کودکان، بازی های فکری برای کودکان ۱۰ ساله و بهترین بازی های فکری برای کودکان ۱۰ ساله پرداختیم تا شما در انتخاب و خریداری بهترین بازی ها برای کودکان خود موفق و مفید عمل کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا