ریپورتاژ

بررسی استفاده از نی نی لای لای و نکاتی که قبل از خرید باید بدانید

خواب یکی از مهمترین عوامل رشد در کودکان است. جثه و جسم کوچک کودکان برای رشد و تکامل و سالم ماندن به خواب کافی نیاز دارد. در هنگامی که کودک خواب است تمام ماهیچه های بدن او شروع به بازسازی می کنند. یکی از مهمترین ماهیچه ها که به خواب جهت بازسازی نیاز دارد ماهیچه قلب کودک است. خواب در کنترل سیگنال هایی که باعث گرسنگی و سیری کودک می شود نقش دارند و در نتیجه خواب به کنترل وزن بدن کودک کمک می کند و هرگونه کم خوابی یا اختلالات خواب به تغییر وزن های عجیب کودک می انجامد که برای سلامت او نیز مضر است.

استفاده از نی نی لای لایخواب کافی با تقویت نمودن حافظه، مانع از فراموشی می‌ شود و عامل موثری در یادگیری و عملکرد بهتر مغز کودکان در زمانی است که کنجکاو به کشف دنیای اطراف خود هستند. این موضوع که خوابیدن کودک نقش مهمی در یادگیری او ایفا می ‌کند در حال حاضر بر کسی پوشیده نیست. پس بهتر است پدر ها و مادر های گرامی به مهیا نمودن محیطی مناسب خوابی آرام برای کودک و نوزاد خود باشند.

نوزادان و کودکان بسته به میزان سن و سال خود نیاز به مقدار خواب متفاوتی در طول روز دارند. برای مثال یک نوزاد تازه متولد شده انسان می تواند حتی تا ۲۰ ساعت از شبانه روز را در حال استراحت و خوابیدن باشد که اینجاست که فراهم نمودن خواب آرام اهمیت فراوانی پیدا می کند.

یکی از محصولات خوابی که می تواند به افزایش کیفیت خواب کودک کمک کند و همچنین باعث راحتی والدین در خواباندن کودک گردد نی نی لای لای است.

استفاده از نی نی لای لای

در زمان های قدیم برای آن که بتوانند محیط مناسبی برای خواب و استراحت کودک فراهم کنند از گهواره های چوبی استفاده می شود که با تکان دادن آن توسط والدین و ایجاد محیطی آرامش بخش، می توان به فرو رفتن کودک در خوابی عمیق کمک نمود. اما استفاده از گهواره هایی که سابق بر این استفاده می شد به خاطر نداشتن ایمنی کافی رفته رفته منسوخ گردید و این گهواره ها جای خود را به نی نی لای لای دادند. در حالت کلی کودکان بدن انعطاف پذیری دارند به همین دلیل از خوابیدن در آن لذت می برند. البته باید نکات ایمنی در این خصوص کاملا مد نظر قرار گیرند.

برای مثال دقت کنید که حتما این محصولات از کمربند ایمنی برخوردار باشد و این کمربند به نحوی نباشد که بخواهد باعث خفگی در کودک شود. در صورتی که نگران این اتفاق هستید پیشنهاد می گردد از نوع و برند دیگری از این محصول استفاده کنید و یا اگر این امکان برای شما فراهم نیست، پیشنهاد می گردد از نی نی لای لای فقط برای چرت روزانه کودک استفاده کنید و در طول شب از این دستگاه استفاده ننمایید. همچنین سر کودک باید کاملا محکم در جایش باشد و این طرف و آن طرف نیفتد. البته توصیه می شود کودک را به مدت طولانی در این وسایل نخوابانید .

این محصولات در واقع گهواره های مدرن امروزی هستند که امکاناتی بیشتر از گهواره های قدیمی دارند، ایمن هستند، سرگرم کننده هستند و کار را برای پدر و مادر ها نیز آسان نموده اند. این ویژگی ها دلیل استقبال عمومی گستره از این محصولات است.

استفاده از نی نی لای لاینکاتی که در هنگام خرید نی نی لای لای باید به آن توجه کنید

  • در هنگتم خرید توجه داشته باشید که باید از گهواره یا نی نی لای لایی استفاده کنید که دارای کمربند ایمنی است و ساختاری محکم دارد. از آنجا که نوزادان در ماه‌ های اول تولد بیشتر وقت خود را در گهواره می‌ گذرانند، علاوه بر زیبایی و راحتی باید به ایمنی آن هم فکر کنید زیرا مهمترین موضوع ایمنی کودک است.

  • اگر گهواره یا نی نی لای لایی را انتخاب کردید که تکان می خورد به این نکته توجه کنید که ممکن است نوزاد خود به خود با تکان دادن آن در حالت پشت و رو قرار بگیرد و نفس کشیدن برایش سخت شود. توصیه می شود در هنگام خرید از محصولاتی که دارای قفل برای ثابت نگه داشتن نی نی لای لای هستند استفاده کنید.

  • نی نی لای لای می بایست دارای تشک محکمی باشد که کاملا اندازه آن بوده و کاملا درون آن قرار بگیرد و همچنین به راحتی جدا شود تا بتوان هر چند مدت آن را شست و شو داد.

  • بسیار مهم است که اندازه و سایز این گهواره کاملا مناسب کودک باشد.

  • این محصولات مدل های متنوع با کارایی های متنوعی دارند پس دقت کنید تا چیزی که متناسب با شرایط شما است را تهیه نمایید. (برخی مدل ها موزیکال هستند و با پخش موسیقی آرامش بخش به کیفیت خواب کودک کمک می کنند. برخی دارای یک موتور هستند که به صورت خودکار حرکت می کند. برخی دارای آویز چرخان هستند که باعث تقویت قوای بینایی کودک و سرگرمی او در زمان لازم می شوند و…)

استفاده از نی نی لای لایدر هنگام استفاده از نی نی لای لای باید به این نکات توجه نمایید

چند نکته است که با استفاده از آنها خواب راحت تری را برای نوزاد و کودک خود و همچنین برای خود شما والدین گرامی به ارمغان خواهد آورد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

  • به یاد داشته باشید که نی نی لای لای را به دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید. حتی اگر سایبان دارند. قرار گرفتن در نور خورشید می توان رفته رفته بدن کودک را گرم کرده و برای جسم حساس کودک دلبندتان خطر آفرین باشد. پس بهتر است گهواره یا نی نی لای لای را در قسمتی از خانه قرار دهید که از نور مستقیم خورشید در امان باشد.

 

  • گهواره یا نی نی لای لای را در کنار پرده قرار ندهید. کودکان به شدت بازیگوش هستند و درکی از اتفاقات آتی هر عمل خود ندارند و ممکن است با کشیدن پرده باعث افتادن میله پرده بر روی خود شوند. پس بهتر است تا جای ممکن آنها را از محل های خطر آفرین دور کنید.

 

  • از قرار دادن پتو، بالش و لوازم اضافه داخل گهواره یا نی نی لای لای اجتناب کنید. این موضوع می تواند سلامت کودک را به خطر انداخته و حتی موجب خفگی او بشوند.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا