ریپورتاژ

برای داشتن یک میکاپ طبیعی چه مراحلی باید طی شود؟

برای داشتن یک میکاپ طبیعی چه مراحلی باید طی شود؟

بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند میکاپ‌هایی داشته باشند که کاملا طبیعی باشد و دیگران در تشخیص آنکه فرد از چه نوع میکاپی استفاده کرد است،کمی مردد باشند. در سال ۲۰۲۱ داشتن میکاپ‌های غلیظ همراه با سایه‌هایی با رنگ های تند دیگر جایی ندارد و به جای آن میکاپ‌های طبیعی ترند شده‌اند. هرچه یک میکاپ صورت طبیعی‌تر به نظر برسد، فرد زیبایی و جذابیت بیشتری خواهد داشت. اصولا داشتن یک میکاپ طبیعی کار بسیار سختی نیست اما باید به نکات مهم آن توجه بسیاری کرد تا هم زیبایی فرد حفظ شود و هم تشخیص اینکه یک میکاپ حرفه‌ای روی صورت او انجام شده است سخت باشد.

اما در یک میکاپ طبیعی و حرفه‌ای، ۵  مرحله مهم وجود دارد که باید با دقت و ظرافت بالایی انجام شود تا فرد به نتیجه دلخواه خود برسد.

یکی از مهمترین رموز داشتن یک میکاپ طبیعی، پوستی صاف و یکدست و در عین حال، طبیعی است!

اگر یک آرایشگر نتواند پوست صاف و درستی برای مشتری خود ایجاد کند، میکاپ از حالت طبیعی بودن خود خارج خواهد شد و زیبایی خود را از دست خواهد داد.

برای داشتن یک پوست صاف و یکدست به چند وسیله نیاز داریم:

  1. وسایل پاکسازی پوست
  2. پرایمر
  3. کرم‌پودر
  4. کانسیلر
  5. پودر فیکس

استفاده از هر۵  محصول بالا برای داشتن یک میکاپ طبیعی و حرفه‌ای بسیار ضروری است و اگر هرکدام از این محصولات به درستی انتخاب و یا استفاده نشوند، ممکن است مشکلاتی برای پوست مانند خشکی پوست، نمایان کردن منافذ پوستی، ماسیدن کرم پودر و … را ایجاد کند که طبیعتا این موضوع برای هیچ خانمی خوشایند نیست.

نحوه درست انتخاب هر کدام از محصولات بالا نیز باید با توجه به نوع پوست فرد و نیاز پوست او انجام شود. برای مثال برای یک پوست چرب، نمی‌توان از پرایمری که خود چرب است استفاده کرد. این کار باعث ماسیدن کرم‌ پودر و کاهش ماندگاری آن روی صورت خواهد شد. همچنین برای هر نوع پوستی، کرم‌پودرهای مخصوص همان پوست وجود دارد که اگر در انتخاب آن نیز اشتباه شود، نه تنها طبیعی بودن میکاپ، از بین خواهد رفت بلکه پوست ممکن است دچار التهاب و یا مشکلات دیگری مانند پوسته پوسته شدن، جوش و… خواهد شد.

در کلاس‌هاس آکادمی کاما به صورت کامل درباره‌ی نحوه انتخاب درست هر یک از محصولات بالا توضیح داده شده است.

همچنین علاوه بر نحوه انتخاب درست هریک از محصولات مورد نیاز برای داشتن یک پوست طبیعی و صاف، باید به روش‌های درست استفاده از پرایمرها، کرم پودرها ، کانسیلرها و همچنین محصولات پاکسازی صورت توجه بسیاری کرد.

اشتباه در استفاده از هریک از محصولات مورد نیاز پوستی، نتیجه‌ای جز خارج شدن از میکاپ طبیعی و ضررهای پوستی نخواهد داشت! به گفته مربیان مجرب آکادمی کاما، در دوره ی آموزش میکاپ آکادمی کاما، هنرجویان به تمامی روش‌های انتخاب درست محصولات پوستی و ترفندهای اصولی برای داشتن یک میکاپ طبیعی و حرفه‌ای واقف خواهند شد.

سایه و ریمل چشم

استفاده از برخی ریمل‌ها ممکن است بدتر باعث چسبیده شدن مژه‌‌ها به یکدیگر شود و چشم های مصنوعی ایجاد کند در صورتی که ریمل‌های بسیاری در بازار وجود دارند که با برس‌های با کیفیت خود تنها به مژه‌ها حجم داده و آن ها را بلندتر می‌کنند که این موضوع در داشتن یک میکاپ طبیعی بسیار تاثیرگذار است.

 میکاپ طبیعیهمچنین برای داشتن یک میکاپ طبیعی باید از کشیدن سایه‌هایی با رنگ‌های تند دوری کرد اما اگر مشتری به داشتن سایه‌های رنگی اصرار دارد، آرایشگر می‌تواند از روش‌های فید کردن درست سایه بر روی چشم، استفاده کرده و چشمانی گیرا و جذاب بیافریند. استفاده از سایه‌های فید نشده دیگر طرفداری ندارد و چشم‌ها را مصنوعی خواهد کرد.

در کشیدن سایه چشم نیز باید دقت کرد که رنگ‌های سایه با یکدیگر قاطی نشوند و به اصطلاح رنگ‌ نهایی سایه چرک نباشد! استفاده از براش‌های مناسب سایه نیز می‌تواند در جلوگیری از چرک شدن رنگ ‌ها کمک بسیاری کند.

در آکادمی کاما علاوه بر معرفی سایه‌های مد روز و پرطرفدار دنیا، به روش‌ها و رموز استفاده درست از هریک از رنگ‌های سایه و نحوه صحیح فید کردن رنگ‌ها به صورت دقیق‌تری اشاره شده است.

همچنین در دوره‌های آموزشی این آکادمی هنرجو می‌تواند تمامی انواع سایه های مختلف چشم برای فرم‌های مختلف چشم‌ها( چشم‌های گود، ریز، درشت و…) را آموخته و تمرین کند.

هاشور ابرو

ترفندها و رموز مختلفی برای کشیدن آرایش درست یک ابرو وجود دارد که البته این روش‌ها نیاز به تمرین فراوان نیز دارد. محصولات بسیاری نیز در بازار وجود دارند که کمک می‌کنند تا ابروها حالت هاشوری و بسیار طبیعی داشته باشند. به گفته مربیان آکادمی کاما برای داشتن یک ابروی طبیعی باید اصول درست مراقبت از ابروها رعایت شود تا فرد در مرحله اول خود دارای ابروهای مناسبی با توجه به فرم صورت خود باشد سپس با محصولات با کیفیت بازار و استفاده از براش های مخصوص ابرو، قسمت‌های خالی ابروها پر شود.

 تشخیص اینکه ابرو از کجا باید شروع شود و به کجا باید ختم شود نیز در یک میکاپ طبیعی بسیار مهم است چرا که اگر این تشخیص اشتباه باشد، ممکن است کل میکاپ فرد حالت مصنوعی به خود بگیرد.  به عبارت دیگر ابروها قاب چهره هستند و این قاب باید با توجه به صورت هر فردی طراحی شود.

مژه گذاری

در میکاپ ترند ۲۰۲۱ مژه‌های بسیار پر و مصنوعی دیگر جایی ندارند و به جای آن باید از مژه‌هایی استفاده کرد که تنها به چشم‌ها حالت داده و آن را کشیده تر می‌کند. استفاده از مژه‌های تار به تار نیز طرفداران بسیاری دارد. مژه‌گذاری باید به گونه‌ای انجام شود که مژه‌ها روی یکدیگر سوار نشوند و تنها باید جاهای خالی آن پر شود و به صورت کلی نیز حالت یکدست و یکسانی داشته باشند.

مراحل میکاپ طبیعیرژگونه و رژلب

یکی از مهمترین اصولی که در داشتن یک میکاپ طبیعی تاثیرگذار است، انتخاب درست رنگ‌های رژگونه و رژلب با توجه به رنگ سایه چشم است. هارمونی رنگ‌‌ها می‌تواند در داشتن یک میکاپ طبیعی معجزه کند و نباید این معجزه را دست کم بگیرید. علاوه بر نحوه درست و اصولی انتخاب رنگ رژگونه باید به طرز صحیح استفاده از آن نیز توجه بسیاری کرد.

در دوره‌های آموزشی آکادمی کاما هنرجویان چه مباحثی را یاد می‌گیرند:

همانطور که اشاره شد، یک میکاپ طبیعی و حرفه‌ای شامل ۵ مرحله مهم پوست، سایه و ریمل چشم‌ها، ابروها، مژه گذاری صحیح و استفاده درست از رژگونه و رژلب می‌باشد.

 در دوره‌های آموزشی آکادمی کاما، هنرجویان می‌توانند به راحتی تمامی اصول درست یک میکاپ طبیعی و حرفه ای از صفر تا صد را یاد گرفته و با این تخصص وارد بازار کار شوند. علاوه بر این ۵ مرحله مهم میکاپ، مربیان، مراحل و ترفندهای آموزشی تکمیلی را نیز در اختیار هنرجویان قرار خواهند داد.

همچنین علاوه بر روش‌های انتخاب درست محصولات و نحوه استفاده صحیح از آن‌ها، مربیان این آکادمی به مشاوره و کمک به هنرجویان خود برای ورود به بازار کار می‌پردازند.

از مزیت‌های چشمگیر کلاس‌های میکاپ آکادمی کاما، می‌توان به پشتیبانی‌های دقیق مربیان مجرب این آکادمی اشاره کرد که تا حرفه‌ای شدن هنرجویان خود همراه آن‌ها هستند و در صورت ورود تکنیک‌های جدید میکاپ به صورت رایگان، این تکنیک‌ها را در اختیار هنرجویان قرار داده و آن‌ها را آپدیت خواهند کرد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا