روانشناسی

برای تسکین استرس چه کنیم؟

مدیتیشن چگونه به کنترل استرس کمک میکند؟

مدیتیشن یا مراقبه مانترا یکی از ساده ترین و آسان ترین روش های مراقبه برای یادگیری است. مانند سایر اشکال مراقبه ، این می تواند سطح استرس شما را در یک لحظه با یک جلسه تغییر دهد و یا می تواند از این پس با تمرین مکرر نحوه مدیریت استرس شما را تغییر دهد. و این مزیت ساده بودن در یادگیری و سفارشی کردن برای برآوردن نیازهای خاص شما برای مدیریت استرس را دارد.

فواید مراقبه مانترا

اگر این مطلب را می خوانید ، احتمالاً قبلاً شنیده اید که مدیتیشن به دلیل همه راه هایی که می تواند چشم انداز و سلامت کلی شما را بهبود بخشد ، نیروگاه مسکن استرس است.

مدیتیشن با کاهش استرس مزمن و همچنین کاهش ضربان قلب و فشار خون ، افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن و بسیاری از مزایای دیگر مرتبط است.

چندین تحقیق درباره مدیتیشن مانترا نتایج زیر را نشان میدهد:

مدیتیشن مانترا با کاهش افکار منفی و بهبود کیفیت زندگی در بیماران اچ آی وی مرتبط است. این امر با کاهش استرس ، اضطراب و عصبانیت و افزایش کیفیت زندگی در پرستاران هم شده است. مطالعه دیگری در مورد کهنه سربازان نشان داد که مدیتیشن مانترا وقوع افکار سرزده را کاهش می دهد و همچنین استرس را به حداقل می رساند .

نکته اصلی این است که ، با مدیتیشن مانترا ، ممکن است بعد از یک جلسه استرس کمتری داشته باشید. با تمرین مکرر ، ممکن است کمتر در برابر استرس آینده واکنش نشان دهید. تمرین مراقبه مانترا آسان است.

نحوه انجام مراقبه مانترا :

چند دقیقه ای در موقعیتی راحت قرار بگیرید

در ابتدا بهتر است یک اتاق آرام و بدون حواس پرتی داشته باشید. با تمرین های مکرر ، ممکن است خودتان را قادر به تمرین مدیتیشن مانترا در هرجایی و در شرایط آشفته تری بدانید.

یک مانترا برای مدیتیشن انتخاب کنید

مانترا کلمه یا عبارتی است که با صدای بلند یا بی صدا با خود تکرار می کنید. این کلمه می تواند یک کلمه معنوی کلاسیک تر مانند هندو ، “Aum” (معروف به اوم) باشد یا می تواند کلمه یا عباراتی مانند”من در آرامش هستم” باشد(شما همچنین میتوانید کلمه قدرتمند الله را برای مانترا خود انتخاب کنید). کلمات یا اصواتی که انتخاب می کنید مهم نیستند به شرطی که تکرار آنها برای شما ساده و راحت باشد.

چشمان خود را ببندید و مانترا خود را برای خود تکرار کنید

در حین انجام این کار ، سعی کنید فقط روی صدا و احساس مانترا خود تمرکز کنید و نه چیز دیگری. اگر فکرهای دیگری را در حال خزیدن در ذهن خود دیدید ، از خودتان بخاطر توجه به این موضوع متشکرید ، و توجه خود را به آرامی به مانترا هدایت کنید.

چند دقیقه ادامه دهید(حداقل یک ربع)

خودشه. فقط به تکرار مانترا ادامه دهید و روی صدا و احساسی که برای ایجاد صدا ایجاد می شود تمرکز کنید. توجه خود را به دور از حواس پرتی هدایت کنید و به مانترا برگردید. می توانید با جلسات ۵ یا ۱۰ دقیقه ای شروع کنید و تا ۲۰ یا ۳۰ کار کنید. با مراقبه مانترا ، هر زمان تمرین بهتر از هیچ وقت تمرین است.

مراقبه مانترانکات درباره مراقبه مانترا:

سعی کنید مدیتیشن مانترا را هر جایی از چند بار در هفته تا دو بار در روز تمرین کنید. بسیاری از افراد ساده ترین راه را می بینند که یک بار در روز را امتحان کنند بنابراین این امر به یک عادت منظم تبدیل می شود اما زمان زیادی را نمی گیرد.

همچنین می توانید هنگام راه رفتن مراقبه مانترا انجام دهید تا ورزش و مدیتیشن ترکیب شود. هنگام قدم زدن فقط از مانترا خود به صورت ریتمیک استفاده کنید.
آیا ایم مقاله برای شما سودمند بود؟لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا