ریپورتاژ

انواع میز اداری در طراحی دفاتر اداری

جایگاه انتخاب درست میز اداری در کسب و کار شما

در این روزگار که اکثر کارها درمحیط اداری و دولتی می­‌باشد، میز اداری بسیار کاربردی است و جز ضروری­ترین و پراهمیت‌­ترین اقلام در طراحی داخلی محیط اداری به­‌شمار می­رود. به­‌همین ­جهت مدیران و مسئولین در انتخاب و تامین میز اداری وسواس و دقت بسیاری خرج خواهند داد.

در این مسیر مهم­ترین کار بررسی انواع میز اداری و کاربردهای آن است فراموش نکنید. قبل از آن باید به کشف صحیحی از نوع نیاز خود برسید، امید است بتوانیم در این مقاله راهنمای مناسبی را خدمت شما ارائه دهیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه باشید.

انواع میز اداری در طراحی داخلی

  • میز ریاست

میز ریاست از بزرگترین و پر اهمیت­ترین میزهای اداری است. علاوه بر اینکه زمان زیادی مدیر یک مجموعه در آن اتاق مدیریت مشغول است و باید میز خوب واستانداردی داشته باشد، میز و طراحی داخلی بر روحیه و برخورد ارباب رجوع تاثیر زیادی نیز خواهد گذاشت و حتی گاها طراحی داخلی اتاق مدیر می تواند روی عقد قراردادهای بزرگ موثر باشد. بنابراین انتخاب میز ریاست شکیل را در اولویت قرار دهید. انتخاب بسیاری از مدیران در این مرحله، میزهای اداری کلاسیک و یا اشرافی می­باشد. اما از مهم­ترین ویژگی­های میز ریاست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ: انتخاب رنگ مناسب میز ریاست بشدت به نوع، طرح و سبک اتاق مدیریت بستگی دارد. ایجاد هارمونی مناسب اولویت یک طراح داخلی است اما بطور معمول رنگ­­های تیره برای میز ریاست توجه بیشتری را به خود جلب می کند.
  • اندازه: معمولا بعد از میز اتاق جلسه، بزرگترین میز در مجموعه، میز مدیر است. تناسب میز مدیریت با اتاق کار بسیار اهمیت دارد اما بطور معمول تجهیزات، سیستم، کاغذ ها و کارتابل های که به تعدد روی میز ریاست مشاهده می­شود باعث انتخاب میزی با ابعاد بزرگتر می­شود.
  • امکانات: علاوه بر موارد بالا داشتن فضای مناسب برای فایلینگ و دسترسی راحت­تر مدیریت به اسناد مورد نیاز بسیار ارزشمند است و باعث صرفه جویی در زمان مدیر نیز می­شود.
  • میز کارمندی

برای کارمندان اداری یک مجموعه میز اداری بسیار مهم است، در این نوع از میز اداری معمولا داشتن کشوهای فراوان برای نگهداری و بایگانی اسناد اولویت است و در سفارش میز مطرح می­شود. لازم به ذکر است که معمولا این نوع میزهای اداری از دسته میزهای کامپیوتر هستند به اینصورت که فضای مجزا برای کیبورد سیستم در نظر گرفته می­شود.

بطور مرسوم ابعاد یک میز اداری و یا اصطلاحا میز تحریر به شرح زیر است.

طول میز بین ۷۰ تا ۱۵۰ سانتی­متر، عرض ۶۰الی ۷۵ سانتی­متر و ارتفاع آن حدود ۷۵ سانتی­متر.

  • میز پذیرش

همانطور که می­دانید واحد پذیرش بیشترین تماس و برخورد را با مراجعین دارد به همین جهت طراحی آن به گونه­ای می­باشد که راحتی بسیاری را برای کارمندان و مردم فراهم کند. بیشترین کاربرد میزهای پیشخوان­ در بانک ها بیمارستان ها و … می­باشد.

  • میز تیمی یا کال سنتر

این نوع از میزهای اداری برای مشارکت هر چه بیشتر کارمندان با یکدیگر در جهت پیشرفت هر چه بیشتر مجموعه می­باشد. هدف کارفرما برای انتخاب میز اداری تیمی افزایش صمیمیت و همفکری کارمندان می­باشد.

  • میز منشی

میز منشی از نظر زیبایی در مرحله دوم قرار دارد، زیرا مراجعین با درجه اهمیت بالا در مرحله اول با منشی و میز آن­ برخورد خواهند داشت. استفاده از میز هایL شکل در این موارد بسیار مرسوم است زیرا علاوه برجداسازی از محیط دفتر فضای بیشتری را برای منشی به ارمغان می­آورد.

  • میز کارشناسی

در این نوع از میز اداری، حوزه فعالیت کارشناس اهمیت بسیاری دارد در مجموع طراحی میز اداری کارشناس به نوعی است که فضایی برای اقلام اداری خارج از دید طراحی شده تا از شلوغی میز اداری شما جلوگیری کند.

  • میز اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس و یا جلسات ازمکان­های است که  به هنگام جلسات فشار زیادی را بر روی پرسنل ایجاد می­کند. انتخاب میز اداری مناسب و صندلی راحت بسیار ارزشمند خواهد بود. علاوه بر آن بخش بیشتر زیبایی اتاق کنفرانس به انتخاب شایسته یک میز کنفرانس برمی­گردد. توجه داشته باشید قبل از ثبت سفارش ابعاد میز تعداد صندلی مورد نیاز و فضای اتاق کنفرانس خود را به دقت ارزیابی کنید.

  • میز تریبون

همه ما در دوران مدرسه با دانشگاه با این نوع از میزهای اداری برخورد داشته ایم. تفاوت آن با دیگر میزهای اداری بالا بسیار است. از جمله تفاوت­های بارز آن توانایی اضافه شدن امکانات صوتی از قبیل میکروفون بر روی آن است

این میز از ویژگی­های آرگونومی بسیار برخوردار است و معمولا در مکان های تدریس، آمفی تئاترها و همایش­ها استفاده می­شود.

اهمیت انتخاب میز اداری مناسب برای کارمندان

داشتن فضای مجزا و میز اداری متمایز برای هر کارمند باعث ایجاد آرامش در فرد می­شود و راندمان کاری را نیز افزایش می­دهد. همچنین میز مناسب و مجزا برای کارمند باعث افزایش مسئولیت کارمند خواهد شد و هرگونه آسیب و صدمه ای به میز و یا گم شدن اقلام و یا اسناد اداری قابل انکار نخواهد بود. بطور مرسوم میز اداری به گونه ای انتخاب می­شود که علاوه بر قرارگیری سیستم، اسناد و… موس به راحتی بتواند جابجا شود.

میز اداری در چه جنس­های موجود است؟

بطورکلی میزهای اداری جنس‌های مختلفی دارند اما از مرسوم ترین جنس­های میزاداری می­توان به ام­ دی اف، روکش چوبی، استیل، تمام چوب، میز شیشه­ای، میز مدرن با پروفیل و… اشاره کرد.

درنظر داشته باشید اولویتی برای انتخاب متریال مطرح نیست! شما باتوجه به علایق خود، نوع طراحی داخلی مجموعه و سبک کاری خود و درنظر گرفتن هزینه­ها می­توانید بهترین انتخاب را برای خود رقم بزنید.

طراحی داخلی محیط کاری شما

در یک مجموعه اداری، سازمانی، دولتی و… انتخاب نادرست مبلمان، صندلی و میز اداری تنها باعث هدر دادن محیط و آلودگی بصری می­شود، هماهنگی با یک طراح خلاق و توانا می­تواند مسیر انتخاب شما را در امر صندلی و میز اداری سهولت بخشد. ترکیبی از بی‌نظیرترین مبلمان و میز اداری با پارتیشن اداری را اگر به درستی انجام دهید جزو خاص ترین طراحی ها را خواهید داشت.

با توجه به اینکه چیدمان و دکوراسیون یک دفتر بر انجام وظایف کارمند تاثیر می­گذارد، انتخاب سبک مناسب چیدمان و خرید اقلام اداری مثل میز وصندلی اداری و… از بین انواع چیدمان ها، نیازمند یک دکوراتیور خوش ذوق و آشنا به متریال هاست.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا