ریپورتاژ

اسید اسکوربیک نام کدام ویتامین است؟ اسید اسکوربیک نام دیگر کدام ویتامین

اسید اسکوربیک نام کدام ویتامین است؟ اسید اسکوربیک نام دیگر کدام ویتامین

ویتامین‌ها ترکیباتی هستند که برای رشد و سلامت بدن باید استفاده شوند. آنها فقط در مقادیر کم موردنیازند و معمولاً در غذاهایی که می‌خورید در دسترس هستند. وجود اسید اسکوربیک که به‌عنوان ویتامین C نیز شناخته می‌شود، برای بهبود زخم‌­ها ضروری است. علاوه بر این، برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله کمک به بدن در استفاده از کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین هم موردنیاز است. جالب است بدانید که ویتامین C دیواره رگ‌های خونی را نیز تقویت می‌کند.

برای خرید ویتامین سی یا همان اسید اسکوربیک به صورت عمده میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷ – ۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

اسید اسکوربیک نام کدام ویتامین است؟کمبود ویتامین C می‌تواند سبب ابتلا به یک بیماری به نام اسکوربوت شود که این بیماری باعث ضعف عضلانی، تورم و خونریزی لثه‌ها، از دست‌دادن دندان‌ها، خونریزی زیرپوستی، خستگی و افسردگی می‌شود. هم‌چنین زخم‌های این بیماران نیز به‌راحتی بهبود نمی‌یابند. اغلب متخصصان برای درمان اسکوربوت ویتامین C تجویز می‌کنند.

اسید اسکوربیک چیست؟

این اسید یک ماده مغذی است که بدن افراد برای متابولیسم‌های روزانه و سالم‌ماندن به مقادیری کمی از آن نیاز دارد. اسید اسکوربیک یک نوع آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد بیانجامد و به حذف مولکول‌های ناپایداری که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند، کمک کند. طبق آزمایشات مؤسسه ملی سرطان ایالات متحده، این اسید می‌تواند بدن انسان را در مقابل عفونت‌های باکتریایی مقاوم کند و به تشکیل کلاژن که پروتئین مهمی در بافت فیبری، دندان‌ها، استخوان‌ها، پوست و مویرگ‌هاست، کمک نماید.

خواص اسید اسکوربیک

فواید این اسید برای سلامتی موردمطالعه قرار گرفته‌است. مرکز اطلاعات ریزمغذی دانشگاه ایالتی اورگان بیان می‌کند که خواص آنتی‌اکسیدانی ویتامین C (اسید اسکوربیک) و نقش آن در سنتز کلاژن آن را به یک مولکول حیاتی برای سلامت پوست تبدیل می‌کند. به گفته پزشکان، همان‌طور که قبلاً ذکر شد آنتی‌اکسیدان‌های رژیم غذایی مانند ویتامین C می‌توانند آسیب سلول‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند که ممکن است در پیشگیری از سرطان و سایر بیماری‌ها هم نقش داشته‌باشد. بسیاری از غذاها با این اسید غنی شده‌اند تا به جبران محتوای ویتامین C که ممکن است در این راه‌ها از بین برود، کمک کنند.

توجه : تولید کنندگان محترم استان اصفهان جهت خرید اسید اسکوربیک در اصفهان میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی پیشگامان شیمی اقدام به خرید این محصول کنید.

اهمیت استفاده از اسید اسکوربیک در رژیم غذایی

برای سلامتی، مهم است که یک رژیم غذایی سالم، متعادل و متنوع داشته‌باشید. هر برنامه غذایی که یک متخصص تغذیه توصیه می‌کند، باید به‌دقت دنبال شود. برای نیازهای ویتامین یا مواد معدنی رژیم غذایی خود، از یک متخصص تغذیه لیستی از غذاهای مناسب را بخواهید. اگر فکر می‌کنید که ویتامین‌ها یا مواد معدنی کافی را در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید، می‌توانید تحت نظر پزشک مکمل‌های غذایی را مصرف کنید.

ویتامین C در غذاهای مختلف از جمله مرکبات (پرتقال، لیمو، گریپ‌فروت)، سبزیجات سبز (فلفل، کلم بروکلی، کلم)، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی یافت می‌شود. بهتر است تا حد امکان میوه­‌ها و سبزیجات تازه‌ استفاده کنید؛ زیرا حاوی بیشترین ویتامین هستند. فراوری مواد غذایی ممکن است برخی از ویتامین‌ها را از بین ببرد. به‌عنوان مثال، قرارگرفتن در معرض هوا، خشک‌کردن، نمک‌زدن، یا پختن (به‌ویژه در قابلمه‌های مسی)، چرخ‌کردن سبزیجات تازه، یا پوره‌کردن سیب‌زمینی ممکن است میزان ویتامین C را در غذاها کاهش دهد. یخ‌زدن معمولاً باعث از بین‌رفتن ویتامین C نمی‌شود؛ مگر این‌که غذاها برای مدت طولانی نگهداری شوند.

ویتامین ها به تنهایی جای یک رژیم غذایی خوب را نمی‌گیرند و انرژی را تامین نمی‌کنند. بدن افراد هم‌چنین به سایر مواد موجود در غذا مانند پروتئین، مواد معدنی، کربوهیدرات‌ها و چربی نیاز دارد. البته خود ویتامین‌ها هم اغلب بدون حضور سایر غذاها نمی توانند جذب بدن شوند.

تفاوت ویتامین C و اسید اسکوربیک چیست؟

اسید اسکوربیک در صنایع غذایی

موارد استفاده اسید اسکوربیک در صنایع غذایی به شرح زیر است:

  • این ماده در صنایع غذایی درجه یک، به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان مورداستفاده قرار می‌گیرد و سبب ایجاد فواید متعددی برای محصولات می‌شود. کم‌شدن اکسیداسیون مواد، سبب حفظ رنگ و طراوت می‌شود و PH پایین اسید اسکوربیک موجب پیشگیری از رشد میکروب‌ها می‌شود و شادابی ایجاد می‌نماید و در نهایت از فاسدشدن مواد غذایی پیشگیری می‌کند.
  • با توجه به این دلایل، درواقع این اسید یک ماده نگهدارنده طبیعی به‌حساب می‌آید. از این اسید در صنایع مختلف و تهیه مواد متفاوتی مانند تهیه نان، گوشت‌های پخته‌شده، مربا، ژله و انواع سس‌ها استفاده می‌شود. این ماده به‌واسطه داشتن خواص ویتامین ث تبدیل به مکمل ویتامینی شده‌است. به همین علت نیز به آب‌میوه‌ها، میوه‌های خشک، غلات و دیگر غذاهای میان وعده اضافه می‌شود.
  • همچنین این اسید دارای عطروطعم ترشی است و در آب‌نبات‌ها، مرباها، ژله‌ها و آب‌میوه‌ها هم استفاده می‌شود. کارخانه‌های صنایع متفاوت جهت تولیدات خود می‌توانند این اسید را به‌صورت عمده خریداری کنند.

نقش ویتامین C در بدن

وجود ویتامین C جهت رشد، نمو و ترمیم تمام بافت‌های بدن ضروری است. در بسیاری از متابولیسم‌های بدن مانند تشکیل کلاژن، جذب آهن، عملکرد مناسب سیستم ایمنی، حفظ غضروف‌­ها و استخوان‌ها نقش دارد.

ویتامین C جزو آن دسته از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند در مقابل آسیب‌های ناشی از مولکول‌های مضر به نام رادیکال‌های آزاد و هم‌چنین مواد شیمیایی سمی و آلاینده‌هایی مانند دود سیگار، بدن را محافظت نماید. بدن ویتامین C را ذخیره نمی‌کند، لذا مصرف زیاد از حد آن نگران‌کننده نیست. اما به‌خاطر داشته‌باشید که مصرف آن از حد بالای ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز تجاوز نکند تا از ناراحتی معده و اسهال پیشگیری شود.

این ویتامین جزو یکی از ویتامین‌های محلول در آب است. همان‌طور که ذکر شد از آن‌جایی که بدن آنها را ذخیره نمی‌کند، برای حفظ سطح سالم باید این ویتامین را همیشه در رژیم غذایی خود نگه دارید. از این رو می‌توان میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین C را به‌صورت خام مصرف نمود یا آنها را آب پز کرد تا مقداری از ویتامین محلول در آب موجود در آن از دست نرود.

ویتامین C چه در غذا و چه به‌صورت قرص، به‌راحتی جذب می‌شود و هنگامی که این دو با هم استفاده شوند می‌توانند جذب آهن را هم‌افزایش دهند.

کمبود ویتامین C نسبتاً نادر است و اغلب در بزرگسالان مبتلا به سوءتغذیه دیده می‌شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به اسکوربوت شود که با ضعف، کم‌خونی، کبودی، خونریزی و لق‌شدن دندان مشخص می‌شود.

تفاوت ویتامین C و اسید اسکوربیک چیست؟

تفاوت ویتامین C و اسید اسکوربیک چیست؟

ویتامین C و اسید اسکوربیک از لحاظ شیمیایی یکسان هستند. ویتامین C که به طور طبیعی در پرتقال یا لیمو وجود دارد، همان مولکول اسید آسکوربیک مصنوعی است که در آزمایشگاه تولید شده‌است. هم‌چنین این اسید به‌صورت عمده نیز جهت افزودن به مواد غذایی یا به‌عنوان طعم‌دهنده تولید شده و برای خرید اسید اسکوربیک از پیشگامان شیمی می توانید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

مرکز خرید و فروش مواد شیمیایی در کرج

آدرس سایت : https://irchem.ir

برچسب ها : خرید ویتامین C,فروش اسید اسکوربیک,اسید اسکوربیک اصفهان,پیشگامان شیمی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا