مد و زیبایی

اسکراب خانگی پوست پرتقال

طرز تهیه اسکراب خوب برای پوست در منزل

 لایه برداری بیش از حد می تواند به پوست ما آسیب برساند ، و انقدر لایه برداری فایده ای ندارد! اگر بدنبال پوستی طبیعی و درخشان هستید ، لایه برداری حتماً انجام می شود. لایه برداری از پوست شما لزوماً به معنای گرفتن یک وان یا لوله اسکراب و شروع به مالیدن صورت با این کار نیست. روش صحیح برای لایه برداری پوست ، نرم بودن و استفاده از اسکراب ملایم است.

و شما همیشه می توانید به لایه بردارهای طبیعی خانگی که ملایم و در عین حال موثر بر روی پوست شما هستند اعتماد کنید. یکی از بهترین روش های تهیه اسکراب خانگی استفاده از پودر پوست پرتقال است. این مزایای متعددی برای پوست دارد ، از درمان آکنه ، جوش های سرسیاه تا تقویت چهره. همچنین از آنتی اکسیدان برای پوست ما پشتیبانی می کند. در زیر با طرز تهیه اسکراب پوست پرتقال در خانه آشنا شوید.

فواید پوست پرتقال برای پوست

پوست پرتقال منبع بسیار خوبی از ویتامین C است. در واقع ، این ویتامین حاوی مقدار بیشتری ویتامین C از خود میوه است. این مقدار بالای ویتامین C به روش های مختلف به تقویت سلامت پوست ما کمک می کند.

به سفید و روشن شدن پوست کمک می کند. ملانین یک رنگدانه طبیعی است که روی پوست وجود دارد و مسئول رنگ پوست ماست. مقدار بیشتری از ملانین منجر به رنگ پوست عمیق تر می شود. ویتامین C توانایی کاهش سنتز ملانین را دارد و در نتیجه رنگ پوست ما روشن می شود.

اسکراب پوست پرتقال به درمان آکنه و جوش های سرسیاه نیز کمک می کند. پودر پوست پرتقال لایه برداری طبیعی برای پوست ما ایجاد می کند. این کمک می کند تا ناخالصی های سطح پوست را از بین برده و منافذ مسدود شده را باز کند ، بنابراین بریدگی ها را کنترل می کند.

طرز تهیه اسکراب برای پوست
طرز تهیه اسکراب

اسکراب پودر پوست پرتقال به عنوان قابض طبیعی ، به از بین بردن چربی اضافی صورت کمک می کند ، که به کاهش آکنه نیز کمک می کند. این می تواند منافذ را ضد عفونی کرده و همچنین منافذ بزرگ را کوچک کند.

مقدار زیاد آنتی اکسیدان موجود در پوست پرتقال با رادیکال های آزاد مقابله می کند و از پوست در برابر آسیب های مختلف از جمله آکنه ، تیرگی پوست ، تیرگی پوست ، پیری زودرس و … محافظت می کند.

اسکراب پوست پرتقال به دلیل مزایای سفید کنندگی پوست ، به طور شگفت انگیزی برای روشن شدن جای زخم و آکنه عمل می کند ، بنابراین به ما کمک می کند تا پوستی شفاف و سالم داشته باشیم.

پوست پرتقال سرشار از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی است. ویتامین C به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می کند ، بنابراین از ظهور چین و چروک و خطوط می کاهد و جوانی پوست را بازیابی می کند. این ماده باعث بازسازی سلول های پوست می شود و به روشن و سفید شدن پوست کمک می کند.

پوست پرتقال منبع خوبی از چندین ماده معدنی دوستدار پوست است ، مانند کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و غیره. کلسیم یک ماده معدنی حیاتی برای پوست است زیرا با افزایش میزان تجدید سلول به درمان خشکی ، پوسته پوسته شدن و خارش پوست کمک می کند.
با اجازه دادن به پوست برای حفظ رطوبت ، پتاسیم به آبرسانی پوست کمک می کند. منیزیم با جلوگیری از استرس اکسیداتیو در سلول های پوست ، پیری پوست را به تأخیر می اندازد.

چگونه پودر پوست پرتقال را در خانه تهیه کنیم؟

۳-۴ پرتقال با اندازه متوسط ​​برداشته و پوست آن را جدا کنید. آنها را به صورت برش های نازک برش دهید. برش های پوست پرتقال را روی یک سینی پهن کرده و زیر آفتاب قرار دهید. سینی را با یک تکه پارچه یا کاغذ نازک بپوشانید. خشک شدن پوست پرتقال ممکن است ۲-۴ روز طول بکشد. بعد از خشک شدن ، آنها را با استفاده از آسیاب پودر کنید. در یک ظرف ضد هوای ذخیره کنید و از آن برای تهیه اسکراب پوست پرتقال خود استفاده کنید.

طرز تهیه اسکراب خانگی پوست پرتقال

۱- اسکراب ساده پوست پرتقال

یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال بردارید و آن را با مقدار لازم آب مخلوط کنید. آن را در سراسر صورت و گردن قرار دهید. برای چند دقیقه با نوک انگشتان خود را به آرامی ماساژ دهید و بعد از مدتی با آب ساده بشویید. این کار را برای پوست های درخشان طبیعی ۲-۳ بار در هفته تکرار کنید. این ساده ترین راه برای تهیه اسکراب پوست پرتقال است.

۲- اسکراب آلوئه ورا و پوست پرتقال

یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال برداشته و مقداری ژل خالص آلوئه ورا به آن اضافه کنید. با هم مخلوط کنید و آن را در سراسر صورت و گردن قرار دهید. با استفاده از نوک انگشتان خود ، پوست را با حرکت دایره ای آرام برای لایه برداری ماساژ دهید. مدتی ماساژ را ادامه دهید و سپس آن را برای چند دقیقه دیگر روی پوست بگذارید. در آخر با استفاده از آب ساده بشویید. این اسکراب آلوئه ورا و پوست پرتقال را هفته ای دو یا سه بار دوباره بمالید.

ادامه مطلب طرز تهیه اسکراب برای پوست:

۳- اسکراب شیر و پوست پرتقال

یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را برداشته و با مقداری شیر خام مخلوط کنید. یک خمیر تهیه کنید و آن را در سراسر صورت و همچنین گردن بمالید. برای چند دقیقه با حرکات دورانی پوست را به آرامی با نوک انگشتان ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر روی پوست بماند و سپس با آب ساده بشویید. این اسکراب شیر خام و پوست پرتقال را هفته ای دو یا سه بار تکرار کنید.

شیر خام به عنوان یک تونر طبیعی عالی برای پوست ما عمل می کند. این ماده به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. شیر خام را می توان برای انواع پوست استفاده کرد ، اما به خصوص برای کسانی که پوست خشک دارند بسیار مفید است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، شیر می تواند به لایه های پوست عمیق تر برسد و سلول های پوست را برای کمک به ترمیم پوست آسیب دیده تغذیه می کند.

همراه با کلسیم و پتاسیم ، شیر با منیزیم نیز همراه است. این ماده معدنی حیاتی دیگری برای پوست ما است. پوست خشک بیشتر مستعد زود پیری است و منیزیم به کند شدن روند پیری پوست کمک می کند.

همراه با مواد معدنی ، شیر نیز دارای ویتامین های مختلف است. ویتامین ها به تغذیه پوست از درون و ترمیم آسیب ها کمک می کنند. ویتامین A موجود در شیر باعث افزایش تولید سبوم در پوست ، و ترمیم پوست خشک و پوسته پوسته می شود. همراه با ویتامین B6 ، ویتامین A از تشکیل سلول های سالم و جدید پشتیبانی می کند ، که همچنین به ایجاد پوست حتی ملایم ، نرم و روشن کمک می کند. شیر دارای ویتامین B12 است که برای نرم شدن بافت پوست ما نیز مفید است.

علاوه بر این ، شیر منبع خوبی از ویتامین D است. ویتامین D دارای مزایای آنتی اکسیدانی است. همچنین ، به بهبود تولید کلاژن کمک می کند تا انعطاف پذیری پوست را بازیابی کند ، علائم پیری را کاهش دهد و پوست نرم و لطیف را حفظ کند. بیوتین یا ویتامین B7 نیز در شیر وجود دارد که در حفظ نرمی و لطافت پوست نقش حیاتی دارد.

شیر همچنین حاوی اجزای پروتئینی است. آنها با ترمیم بافت های پیوندی پوست و همچنین صاف کردن علائم پیری به ما کمک می کنند تا به پوستی سالم برسیم. شیر حاوی اسید لاکتیک است که یک AHA است. اسید لاکتیک باعث لایه برداری پوست می شود و همراه با آن باعث تغذیه و مرطوب سازی پوست نیز می شود. این به شما کمک می کند تا پوست سالم ، درخشان و لطیف و صاف باقی بماند.

طرز تهیه اسکراب
طرز تهیه اسکراب

این چند روش ساده برای تهیه اسکراب خانگی پوست پرتقال بود. نه فقط برای صورت ، بلکه می توانید از پوست پرتقال برای لایه برداری کامل بدن نیز استفاده کنید. ما اغلب پوست را پس از خوردن پرتقال دور می ریزیم ، اما اکنون می دانید که بلافاصله با آنها چه کار کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا