رسانه

ارباب حلقه ها با سریال به سینما باز میگردد

ارباب حلقه ها با سریال به سینما باز میگردد

"ارباب حلقه‌ها" گیشه سینما را تصرف کرد

نخستین بخش از سه‌گانه سینمایی “ارباب حلقه‌ها” پس از ۱۹ سال دوباره در سینماهای بریتانیا روی پرده رفت.

“ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه” که نخستین بار در ۲۰۰۱ به نمایش عمومی درآمده بود، به دلیل نبودن فیلم تازه فرصت یافت بار دیگر اکران را تجربه کند. استودیو برادران وارنر نسخه‌ای تازه از سه‌گانه “ارباب حلقه‌ها” را برای نمایش آماده کرده و هفته گذشته “یاران حلقه” را در ۸۲ سینما در انگلیس و ایرلند روانه پرده کرد که میانگین درآمد آن ۲۹۴ پوند برای هر سالن بود.

دو فیلم دیگر این سه‌گانه یعنی “دو برج” و “بارگشت پادشاه” هم به ترتیب شنبه و یکشنبه در ۵۸ سینما به نمایش عمومی درآمدند و هر کدام حدود ۱۰ هزار پوند فروختند. سه فیلم “ارباب حلقه‌ها” بر اساس کتاب‌های جی‌آرآر تالکین به کارگردانی پیتر جکسن در نخستین نمایش جهانی در مجموع سه میلیارد درآمد داشتند تا از موفق‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما لقب بگیرند.

“یاران حلقه”، “دو برج” و “بارگشت پادشاه” به ترتیب از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ به نمایش عمومی درآمدند.

 “مادر صحنه” به کارگردانی توم فیتسجرالد دیگر فیلم تازه اکران بریتانیا بود که در ۱۱۴ سینما روی پرده رفت و ۱۷ هزار پوند فروخت. جکی ویور، لوسی لیو و آدرین گرنیر بازیگران این کمدی درام آمریکایی هستند که نخستین بار در ژانویه ۲۰۲۰ در جشنواره پالم اسپرینگز به نمایش درآمد و قرار است از ۲۱ اوت در سینماهای آمریکا اکران شود.

انیمیشن “به پیش” از استودیو دیزنی با ۴۸ هزار دلار فروش هفتگی و مجموع ۵.۴ میلیون پوند پس از هفت هفته، انیمیشن “تور جهانی ترول‌ها” از استودیو یونیورسال با ۳۵ هزار پوند فروش هفتگی و مجموع ۱۷۸ هزار پوند پس از سه هفته و انیمیشن “رویاسازان” با ۴۶ هزار پوند فروش کلی پس از دو هفته سه فیلم اول جدول پرفروش‌های بریتانیا بودند.

منبع،ایران آرت

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا