مذهبی

احادیث زیبا از حضرت زهرا(س)

احادیث زیبا از حضرت زهرا(س)

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((احادیث زیبا از حضرت زهرا(س))) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.
۱-ما اهل بیت پیامبر وسیله ارتباط خداوند با خلق او هستیم ، ما برگزیدگان پاک و مقدّس پروردگار مى باشیم ، ما حجّت و راهنما خواهیم بود؛ و ما وارثان پیامبران الهى هستیم .
۲-در تعریف امام علىّ علیه السلام فرمود : او پیشوائى الهى و ربّانى است ، تجسّم نور و روشنائى است ، مرکز توجّه تمامى موجودات و عارفان است ، فرزندى پاک از خانواده پاکان مى باشد، گوینده‌اى حقّگو و هدایتگر است ، او مرکز و محور امامت و رهبریّت است.
۳-خداوند سبحان ، ایمان و اعتقاد را براى طهارت از شرک و نجات از گمراهى ها و شقاوت ها قرار داد. و نماز را براى خضوع و فروتنى و پاکى از هر نوع تکّبر، مقرّر نمود. و زکات (و خمس ) را براى تزکیه نفس و توسعه روزى تعیین نمود. و روزه را براى استقامت و اخلاص در اراده ، لازم دانست . و حجّ را براى استحکام اءساس شریعت و بناء دین اسلام واجب نمود.
۴-در آخرین لحظات عمرش به همسر خود چنین سفارش نمود: پس از من با دختر خواهرم اءمامه ازدواج نما، چون که او نسبت به فرزندانم مانند خودم دلسوز و متدیّن است . همانا مردان در هر حال ، نیازمند به زن مى باشند.
۵-خداوند متعال منع و نهى از شرابخوارى را جهت پاکى جامعه از زشتى‌ها و جنایت ها؛ و دورى از تهمت ها و نسبت هاى ناروا را مانع از غضب و نفرین قرار داد؛ و دزدى نکردن ، موجب پاکى جامعه و پاکدامنى افراد مى گردد.
۶-حضرت فاطمه زهرا (س):همیشه در خدمت مادر و پای بند او باش، چون بهشت زیر پای مادران است ؛ و نتیجه آن نعمت های بهشتی خواهد بود.
۷-حضرت فاطمه زهرا (س):همانا خداوند متعال تمامی گناهان بندگانش را می آمرزد و از کسی باکی نخواهد داشت.
۸-حضرت فاطمه زهرا (س):اوّل باید در فکر مشکلات و آسایش همسایه و نزدیکان و سپس در فکر خویشتن بود.
۹-هر شخصى نسبت به مرکب سوارى، و فرش منزل خود و برگزارى نماز در آن از دیگرى در اولویّت است مگر آن که دیگرى امام جماعت باشد و بخواهد نماز جماعت را اقامه نماید، نباشد.
۱۰-حضرت زهرا(س)فرمود: حضرت محمّد (صلی الله علیه وآله) و علی (علیه السلام)، والِدَین این امّت هستند، چنانچه از آن دو پیروی کنند آن ها را از انحرافات دنیوی و عذاب همیشگی آخرت نجات می دهند؛ و از نعمت های متنوّع و وافر بهشتی بهره مندشان می سازند.
۱۱- کسی که عبادت خالص خود را به خداوند متعال تقدیم می کند (و فقط برای رضای او عمل می کند﴾ خداوند نیز بهترین مصلحت خود را بر او نازل می کند.
۱۲-حضرت فاطمه علیهاالسلام :آن گاه که در روز قیامت برانگیخته شوم ، گناهکاران امّت پیامبر اسلام را شفاعت خواهم کرد .
احادیث زیبا از حضرت زهرا(س)
احادیث زیبا از حضرت زهرا(س)

ادامه احادیث زیبا از حضرت زهرا(س):

۱۳-حضرت فاطمه علیهاالسلام :از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد : تلاوت قرآن ، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا .
۱۴-حضرت فاطمه علیهاالسلام :خوش رویى هنگام روبه رو شدن با مؤمن ، بهشت را بر فرد خوش رو واجب مى کند .
۱۵-حضرت فاطمه علیهاالسلام :ما [اهل بیت] دست آویز الهى مردمان ، بر گزیده خدا و منزلگاه قدس [و پاکى ]اوییم .
۱۶-خداوند عدالت را براى آرامش دل ها، واجب کرد.
۱۷-فاطمه زهرا علیهاالسلام : تقواى خدا را آن گونه که باید در پیش گیرید… ما وسیله خداییم در میان بندگانش و خواصّ او هستیم و جایگاه قدس اوییم، ما حجّت او هستیم در آن هنگام که نامرئى است و ما وارثان پیامبرانیم.
۱۸-فاطمه زهرا علیهاالسلام : خداوند نماز را به منظور دور کردن [انسان] از کِبر واجب فرمود .
۱۹-فاطمه زهرا علیهاالسلام : خداوند صله ارحام را به جهت فزونى نفرات مقرّر داشته است .
۲۰-فاطمه زهرا علیهاالسلام : هر که عبادت خالصانه خود را به درگاه خدا فرا برد ، خداوند عز و جل بهترین چیزى را که به صلاح اوست برایش فرو فرستد .

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا