ریپورتاژ

آیا می توان در محل سوختگی کاشت مو انجام داد ؟

ویژگی های روش های جدید کاشت مو موجب شده است که بسیاری از افراد که دیگر از امکان کاشت مو نا امید شده بودند بار دیگر این گزینه را در نظر بگیرند. از جمله این افراد بیمارانی هستند که دچار سوختگی در درجات مختلف شده اند. حالا این سوالات برای این افراد مطرح است که آیا کاشت مو در محل هایی از سر که دچار سوختگی شده اند امکان پذیر است یا نه؟ چه عواملی تعیین کننده احتمال موفقیت کاشت مو در این افراد است؟ در این موارد کاشت موی سر چگونه انجام می شود؟ مراحل انجام کاشت مو برای این بیماران چیست؟ آیا برای درمان طاسی سر که بر اثر سوختگی به وجود آمده است محدودیت سنی وجود دارد؟ آیا هزینه درمان در این حالت به موارد دیگر متفاوت است یا خیر؟

پاسخی که بر هر یک از این سوالات داده می شود می تواند در امکان پذیری کاشت مو برای افرادی که به هر دلیل با سوختگی پوست سر مواجه شده اند تعیین کننده باشد. در این مقاله از سری مقالات تخصصی زیبایی و کاشت مو به طور مفصل به کاشت مو برای این بیماران پرداخته ایم.

امکان کاشت مو با توجه به درجه سوختگی بیمار

کاشت مو فرآیند پر کردن ناحیه ای است که رشد مو در آنجا بسیار کم یا نازک بوده یا بیمار در آن ناحیه دچار طاسی شده است. جراحی کاشت مو نه تنها روی پوست سر انجام می شود، بلکه روی موهای صورت مانند ابرو نیز انجام می شود. در شرایطی که دلایل ریزش مو طبیعی و بر اساس مسائل ژنتیکی باشد این موارد رایج است. اما در موقعیت حساسی مانند سوختگی چه باید گفت؟ آیا در این موارد نیز روند کاشت مو و احتمال موفقیت عمل به همین میزان است؟

در جواب باید بگوییم کاشت مو در مواردی که علت ریزش مو سوختگی است کمی متفاوت است. احتمال پیاده سازی کاشت مو برای افرادی که دچار سوختگی در ناحیه سر شده اند بستگی به عوامل متعددی دارد که مهمترین آنها درجه سوختگی بیمار و در نتیجه وضعیت پوست سر اوست. در مورد کاشت مو برای این شرایط باید گفت عمل کاشت برای سوختگی های درجه ۱ و ۲ قابل اجراست. البته روند کار کمی دشوارتر از حالت عادی است و دقت و مهارت بالاتری از سمت تیم پزشکی می طلبد. در مجموع سه عامل زیر را برای امکان کاشت مو بعد از سوختگی باید در نظر گرفت:

  • اندازه منطقه آسیب دیده
  • شدت سوختگی
  • مدت زمانی که از سوختگی گذشته است (هر چه از زمان سوختگی مدت زمان بیشتری گذشته باشد، انجام عمل جراحی دشوارتر است.)

درجه سوختگی

با توجه به اینکه در بخش قبل اثر درجات سوختگی را مطرح کردیم، برای روشن شدن موضوع به صورت خلاصه درجات سوختگی و علائم آن را شرح می دهیم تا بتوان برآورد بهتری از وضعیت سوختگی و امکان کاشت مو داشت. درجات سوختگی را به سه دسته تقسیم بندی می کنند. هر چه درجه سوختگی بالاتر باشد میزان سوختگی نیز بیشتر است.

  • سوختگی درجه ۱ : سوختگی در پایین ترین سطح آن را سوختگی درجه ۱ می گویند. در این نوع از سوختگی تنها سطح درگیر از پوست لایه خارجی آن است و میزان سوختگی هیچ تاولی را روی پوست شما ایجاد نمی کند. اما تغییر رنگ پوست در این سطح وجود دارد.
  • سوختگی درجه ۲  : در سوختگی درجه دو تاول ها نیز روی پوست شکل می گیرند و شاهد سوزش شدید به همراه تغییر رنگ پوست هستیم. سوختگی از درجه ۲ می تواند در صورت عدم مراقبت ها با عفونت همراه باشد. به غیر از سطح خارجی بعضی از سطوح داخلی نیز با سوختگی و آسیب همراه هستند.
  • سوختگی درجه ۳ : بیشترین آسیب به لایه های پوست و عصب ها در سوختگی درجه ۳ اتفاق می افتد. لایه های عمیقتر پوست و بافت های آن در این درجه از سوختگی کاملاً از بین می رود. وقتی بیمار با این شرایط روبرو می شود دیگر نمی توان مراحل کاشت مو را روی پوست سر اجرا کرد.

درمان ریزش موی سر به علت سوختگی چگونه انجام می شود؟

روش های درمانی متعددی وجود دارد که به بهترین شکل ممکن در کلینیک تخصصی رونیا انجام می شود. بطور کلی این روش ها را می توان به دو دسته کلی تر FUT  و FUE دسته بندی کرد. که البته کاشت مو به روش SUT بهترین راه حل برای این نوع از متقضیان کاشت مو می باشد. تفاوت این دو روش در نوع استخراج فولیکول های مو است که در گذشته به طور کامل به آنها پرداخته ایم که برای آشنایی بیشتر می توانید به سایر مقالات وب سایت رونیا مراجعه نمایید. هر دو روش برای درمان این نوع از بیماری امکان پذیر است.

اما توصیه می شود که در انتخاب یکی از آنها به ویژگی های بیمار و پیشنهاد پزشک توجه شود. در هر دو روش درمانی، فولیکول های مو از ناحیه ای از پوست سر گرفته می شوند که رشد مو در آن ها بیشتر است. وضعیت این نواحی از نظر سوختگی و احتمال برداشت فولیکول های سالم اهمیت زیادی دارد و نقش تعیین کننده ای برای درمان صحیح ناحیه آسیب دیده ایفا می کند. تعداد گرافت های مورد نیاز در این روش ها نیز به وضعیت ناحیه پیوند بستگی دارد.

آیا می توان در محل سوختگی کاشت مو انجام داد ؟مراحل کاشت مو در موارد سوختگی پوست سر

درمان در این حالت در مراحل مختلف انجام می شود تا مشخص شود که آیا بیمار قادر به پاسخ دادن به درمان است یا نه؟ با توجه به همه موارد احتمالاً دو مرحله برای کاشت مو وجود دارد. در مرحله اول، کاشت مو با تراکم کم انجام می شود تا فولیکول های مو زمان رشد مناسب را فراهم کنند. انجام مرحله دوم اما بستگی به نتایجی مرحله اول دارد که بعد از چند سال مشخص می شود. اگر درمان در مرحله اول مؤثر واقع شود، متخصص کاشت مو برای کاشت با تراکم بیشتر اقدام می کند.

آیا کاشت مو به دلیل سوختگی محدودیت سنی دارد؟

برای بررسی محدودیت سنی در انجام کاشت مو باید دو مورد را در نظر داشت. مورد اول جنسیت بیمار متقاضی کاشت مو بوده و مورد دیگر نیز علت ریزش موست. در بیماران مرد علت ریزش به طور طبیعی بخاطر مسائل ژنتیکی و الگوی ریزش موی مردانه است که در بسیاری از موارد ممکن است پیش بیاید. در این موارد کاشت مو برای افراد تا سن ۲۵ سالگی انجام نمی شود. زیرا هنوز نمی توان پیش بینی ای در مورد رفتار بانک موی بیمار در آینده داشت و در صورت پیوند ممکن است در آینده شاهد ریزش موی فرد باشیم. در این حالت احتمال دارد که در سال های بعد دیگر احتمال استفاده مجدد از بانک مو نباشد.

در مورد علت طاسی نیز باید گفت اگر سوختگی پوست سر در درجات اول و دوم برای خانم ها اتفاق بی افتد، محدودیت سنی در نظر گرفته نمی شود. اما هنوز هم مردان باید تا رسیدن بیمار تا سن مناسب صبر کنند. البته همیشه بهتر است برای اطمینان به پزشک مراجعه شود تا تشخیص دقیقتری بدهد.

هزینه درمان طاسی به دلیل سوختگی

اگرچه کاشت مو در این شرایط نیز با روش های FUT و FUE انجام می شود اما مواردی در کاشت مو در شرایط سوختگی وجود دارد که هزینه این کار را افزایش می دهد. مهمترین آنها زمان انجام کار است. کاشت مو در این شرایط نیاز به دقت و ظرافت بیشتری دارد که زمان زیادی را از پزشک و تیم او می گیرد. همچنین احتمالاً مواد مصرفی نیز در این موارد بیشتر است که همه اینها موجب افزایش هزینه کاشت مو می شود. مورد دیگر اینکه بیمار معمولاً نیاز به مراجعات و جلسات بیشتری دارد که هزینه نهایی را دستخوش تغییر می کند.

هزینه کاشت مو در کلینیک رونیا برای موارد سوختگی باید بعد از معاینه و تشخیص پزشک انجام شود اما می توانید هزینه تخمینی آن را بین۶ تا ۸ میلیون تومان در نظر بگیرید.

درمان طاسی به دلیل سوختگیسخن آخر

کاشت مو در مواقعی که علت مراجعه بیمار و ریزش مو مواردی غیر عادی مانند سوختگی یا جراحات ناشی از تصادف باشد، با حساسیت بیشتری همراه است. بنابراین در این شرایط اولویت هایی مانند انتخاب کلینیک مجهز با مجوز وزارت بهداشت، مهارت تیم پزشکی، مجهز بودن مرکز کاشت مو و آمادگی بیمار برای نتایج قابل انتظار، همگی اهمیت بالاتری نسبت به گذشته پیدا می کنند.

درمان طاسی به علت سوختگی سر در کلینیک رونیا به دفعات انجام شده است. نتیجه کار در این درمان ها موجب تجربه ای دلنشین برای بیمارانی شده است که سوختگی پوست ناحیه سرشان آنها را برای داشتن موهای طبیعی کاملا نا امید کرده بود.

اگر شما هم با مشکل ریزش مو به علت سوختگی مواجه هستید و گمان می کنید که انجام کاشت مو در شما امکان پذیر نیست توصیه می کنیم که با مراجعه به کلینیک رونیا، طی یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص صحبت کنید تا امکان کاشت مو به روش های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهد.

همچنین اگر به دلیل تصور هزینه بالا اقدام به کاشت مو نمی کنید طی همین جلسه از پزشک خود بخواهید تا با توجه به شرایط شما تخمین دقیق تری از هزینه کاشت مو داشته باشد. کاشت مو در کلینیک رونیا علاوه بر کیفیت بسیار بالا و رعایت استانداردهای جهانی به قیمتی بسیار مناسب انجام می شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا