آشپزی

آیا با خوردن شیرینی کرونا می گیریم؟

آیا با خوردن شیرینی کرونا می گیریم؟

در این روزهایی که کرونا در کشور شدت بیشتری یافته است متخصصان تغذیه درباره خطرات استفاده از شیرینی هشدارهایی دادند

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی عقیده دارند که ویروس کرونا در دمای بالا از بین خواهد رفت؛ این درحالی است که ممکن است شیرینی به ویروس آلوده نباشد، اما هنگام قرار دادن در جعبه از طریق دست آلوده فرد فروشنده ناقل ویروس شود یا این که خود جعبه از قبل به ویروس کرونا آلوده شده باشد.

در این روز‌های کرونایی یکی از مهم‌ترین خوراکی‌هایی که باید از فهرست برنامه غذایی تان حذف کنید، شیرینی‌جاتی مانند نوشابه، قند، شکر و … است؛ چرا که استفاده از آن‌ها باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد و با توجه به شرایط پیش آمده تنها راه مقابله با آلودگی تقویت سیستم ایمنی بدن و رعایت اصول بهداشتی است.

رشد ویروس و باکتری در شیرینی‌ های تر نسبت به شیرینی های خشک به علت این که ویروس‌ها در جای مرطوب پیشرفت زیادی دارند، بیشتر خواهد بود، اما شیرینی‌‌های خشک به علت این که بیشتر در خانه تهیه می‌شوند اگر آن‌ها را بعد از پخت مجدد گرم کنیم دیگر ناقل ویروس نخواهند بود.

به یاد داشته باشید که مصرف شیرینی جات در این روز‌ها ممکن است علاوه بر تضعیف سیستم ایمنی بدن، سلامت دندان‌های شما را به خطر بیندازد و با توجه به لزوم کاهش خروج از خانه و مراجعه به مراکز درمانی ممکن است درد زیادی به علت خراب شدن دندان‌ها گریبانگیر شما شود.

منبع،خراسان

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا