ریپورتاژ

آشنایی با ایالت نوااسکوشیا کانادا

آشنایی با ایالت نوااسکوشیا کانادا

ایالت نوااسکوشیا در ساحل شرقی کانادا واقع شده است و یکی از استان های منطقه آتلانتیک (یعنی شهرهای واقع در سواحل اقیانوس اطلس) می باشد. جمعیت این ایالت حدود ۱ میلیون نفر و مرکز آن شهر هالیفکس (Halifax) که یکی از بندرهای بزرگ این ایالت محسوب می گردد. ایالت نوااسکوشیا در بین مناطق کم جمعیت کشور کانادا قرار دارد و ساکنین آن بیشتر مهاجران کشورهای مختلف مانند اسکاتلند، فرانسه، هلند، چین و … می باشد.

مانند اکثر شهرها و ایالت های کانادا این استان نیز مهاجر پذیر می باشد و اکثریت جمعیت آن را مهاجران سایر کشورها تشکیل می دهند. به دلیل مجاورت به اقیانوس اطلس صنایع ماهیگیری، تجارت، نفت، چوب و مشاغلی مانند کشاورزی و دامپروری در این منطقه رواج دارد.

زندگی در نوااسکوشیا

شرایط زندگی در نوااسکوشیا کانادا

یکی از مواردی که برای بسیاری مهم و ضروری است شرایط زندگی در ایالت نوااسکوشیا می باشد. آب و هوای این ایالت معمولا سرد است، دمای هوا در زمستان تا منفی ۱۵ و در تابستان بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد. مناطق ساحلی نسبتا شرایط معتدل تری دارند و میزان بارش سالانه غالبا ​​بیش از هزار میلی متر و برف بیش از ۲۰۰ سانتی متر است.

تقریباً ۳۰ درصد از زمین های نوااسکوشیا برای کشاورزی مناسب است و بهترین زمین های کشاورزی در مناطق کم ارتفاع به دلیل عمق بیشتر خاک است زیرا مناطق مرتفع معمولاً خاک های کم عمق و سنگلاخی دارند که مناسب کشاورزی نمی باشد. بهترین مناطق در این زمینه مناطق در امتداد خلیج فوندی و دره آناپولیس می باشد. به دلیل جزر و مدهای زیاد در خلیج فوندی تالاب هایی ایجاد و باعث حاصلخیزی زمین ها شده است.

بر اساس آمار منتشر شده حدود ۴۲ درصد از جمعیت این استان را روستا نشینان تشکیل می دهند. حدود ۹۲ درصد از ساکنان آن به زبان انگلیسی صحبت و بیشتر ساکنان مسیحی هستند البته افراد با ادیان و مذاهب مختلف نیز در نوااسکوشیا اقامت دارند. حمل و نقل عمومی از طریق اتوبوس، مترو و کشتی در این ایالت وضعیت مناسبی دارد،

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در ایالت نوااسکوشیا

به صورت کلی مناطق آتلانتیک از جمله ایالت نوااسکوشیا نسبت به سایر مناطق کانادا مانند بریتیش کلمبیا هزینه های کمتری برای زندگی به همراه دارد به همین دلیل برای افرادی که قصد زندگی با هزینه های پایین تری را دارند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. برای مثال به صورت میانگین هزینه ماهانه زندگی در ایالت نوااسکوشیا برای خانواده ای ۴ نفره حدود۳٫۴۰۰ دلار و هزینه زندگی ماهانه برای فرد مجرد بدون محاسبه اجاره خانه حدود ۹۴۶ دلار کانادا است.

عنوان قیمت
یک قرص نان سفید تازه (۵۰۰ گرم) ۲٫۹۷ دلار کانادا
برنج سفید (۱ کیلوگرم) ۵٫۶۵ دلار کانادا
فیله مرغ (۱ کیلوگرم) ۱۴٫۹۴ دلار کانادا
اجاره ماهانه آپارتمان (۱ اتاق خواب ) در مرکز شهر ۱،۴۰۸ دلار کانادا
اجاره ماهانه آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز ۹۹۹٫۳۹ دلار کانادا

برترین شهرهای ایالت نوااسکوشیا

در بین شهرهای ایالت نوااسکوشیا برخی به دلایلی مانند بازار کار مناسب، درآمد بالا، امکانات رفاهی مطلوب، وضعیت آب و هوایی متعادل و… بیشتر مورد توجه و به نوعی از سایر شهرها برتر هستند. طبیعتا شهرهای بندری، صنعتی و شهرهای مهم و مرکزی در بین بهترین شهرها می باشند. با توجه به موارد مذکور بهترین شهر ایالت نوااسکوشیا شهر هالیفاکس است و در رتبه های بعدی شهرهای لوننبورگ و دره آناپولیس قرار دارند، به همین دلیل بهتر است درباره برترین شهرهای ایالت نوااسکوشیا اطلاعاتی ارائه شود. در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

شهر هالیفاکس

شهر هالیفاکس

شهر هالیفاکس مرکز ایالت نوااسکوشیا و با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفری از اصلی ترین شهرهای این ایالت محسوب می شود. هم چنین این شهر با مساحتی حدود ۵٫۵۰۰ کیلومتر مربع حدود ۱۰ درصد مساحت این ایالت را تشکیل می دهد. به دلیل ساحلی بودن، معمولا آب و هوای آن معتدل تر است. هالیفاکس به دلیل معماری وخانه های بزرگ به سبک ویکتوریایی مشهور و به دلیل مهاجر پذیر بودن جمعیت آن را اتباع کشورهای مختلف مانند انگلیس، فرانسه، کشورهای عربی، ایرانی و… تشکیل می دهند البته زبان غالب انگلیسی می باشد.

شهر لوننبورگ

شهر بندری لوننبرگ واقع در سواحل جنوبی ایالت نوااسکوشیا از تاریخی ترین و توریستی ترین شهرهای این ایالت محسوب می شود. این شهر با حدود ۳۰۰۰ نفر، یکی از نقاط کم جمعیت و محل مناسبی برای زندگی است. مساحت آن حدود ۷۲ کیلومتر مربع و ۵ درصد از مساحت آن را آب تشکیل داده است. آب و هوای آن نیز به دلیل ساحلی بودن نسبتا متعادل می باشد و زمستان ها قابل تحمل تر و تابستان ها نیز خنک تر می باشد. اکثریت ساکنان لوننبورگ را سفید پوستان تشکیل می دهند و زبان رسمی و مرسوم آن انگلیسی است البته اتباع کشورهای دیگر مانند آفریقا، اسپانیا، کشورهای آسیایی و… نیز در آن سکونت دارند.

دره آناپولیس

دره آناپولیس یکی از مناطق توریستی و زیبای ایالت نوااسکوشیا واقع در غرب این استان می باشد، مناظر زیبای طبیعی مانن سواحل، مراتع، رودخانه های و چشم اندازهای بسبار زیبا باعث تبدیل شدن آن به یکی از جاذبه های توریستی کشور کانادا شده است. به دلیل قرار گرفتن آن بین دو کوه، از آب هوای معتدل و خاک بسیار حاصل خیزی برخوردار است و مزارع و باغ های بسیاری در آن وجود دارد.

معروف ترین محصول دره آناپولیس، سیب است که به همین دلیل هر ساله در فصل بهار جشنواره شکوفه سیب در آن برگزار و باعث جذب گردشگران زیادی می گردد.

روش های مهاجرت به استان نوااسکوشیا

روش های مهاجرت به استان نوااسکوشیا

به صورت کلی کشور کانادا یکی از مهاجر پذیر ترین کشورهای جهان می باشد و روش های مختلفی نیز جهت ورود و دریافت اقامت در نظر گرفته است و متقاضیان از روش هایی مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… امکان اقدام در این زمینه را دارند.

مهاجرت تحصیلی به نوااسکوشیا

یکی از راحت و سریع ترین روش ها برای ورود به ایالت نوااسکوشیا، پروسه تحصیل در این ایالت می باشد. به دلیل وجود دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر، افراد واجد شرایط امکان اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا را خواهند داشت. نکته مهم در مورد تحصیل این که متقاضیان از ابتدا اجازه بردن همراه یعنی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را دارا خواهند بود. علاوه بر اجازه کار پاره وقت دانشجو، در صورت تاهل همسر وی نیز اجازه کار تمام وقت (۴۰ ساعت در هفته) را دارد.

از مزایای روش تحصیلی می توان به هزینه های نسبتا کم جهت ورود به دانشگاه های این ایالت اشاره کرد. تحصیل در ایالت نوااسکوشیا مستقیما باعث دریافت اقامت دائم برای فرد نمی شود البته با توجه به اینکه بعد از تحصیل بین ۲ تا ۳ سال به دانشجو فرصت داده می شود تا کار پیدا کند بعد از مدتی کار امکان درخواست اقامت دائم را خواهد داشت.

مهاجرت کاری به نوااسکوشیا

یکی از روش های نسبتا مناسب و کم هزینه برای مهاجرت و اخذ اقامت کانادا و ورود به ایالت های آن مانند نوااسکوشیا از طریق کار می باشد. پروسه کاری معمولا به دو دسته تقسیم می گردد. در روش اول متقاضی با داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما در این ایالت امکان مهاجرت به آن را دارا خواهد بود.

در روش بعدی فرد باید در سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا شرکت نماید. در این پروسه متقاضی بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کاری و مدرک زبان امتیاز دریافت و در صورت کسب امتیازات لازم امکان ورود به کشور کانادا با قامت دائم را دارا خواهد بود.

سرمایه گذاری در نوااسکوشیا

سرمایه گذاری از دیگر روش های مهاجرت به ایالت نوااسکوشیا و از ۲ طریق امکان پذیر می باشد. در روش اول که به کارآفرینی معروف است شخص باید برای ایجاد یک شرکت اقدام که برای این امر باید تمکن مالی لازم را اثبات نماید. داشتن بیزینس پلن یا طرح توجیحی، شرکت در سیستم امتیاز بندی، داشتن سابقه کاری در زمینه مورد نظر و… از دیگر شرایط مورد نیاز می باشد.

روش دیگر سرمایه گذاری از طریق خرید بیزینس یا یک کسب و کار می باشد. برای اقدام فرد باید با ویزای توریستی وارد کانادا شده، اقدام به خربد بیزینس مورد نظر نماید تا بعد از ۳ بار پرداخت حقوق و بیمه برای خود بتواند درخواست ویزای کاری این ایالت را کند.

الحاق خانواده

روش الحاق خانواده نیز یکی دیگر از روش های مهاجرت به ایالت نوااسکوشیا محسوب می گردد. در صورت اقامت همسر در این ایالت و داشتن شرایط مورد نیاز مانند تمکن مالی لازم، مسکن مناسب و… امکان درخواست الحاق خانواده خود را دارا خواهد بود. همچنین از طریق ازدواج با افرادی که اقامت دائم و یا شهروندی کانادا را دارند نیز امکان مهاجرت وجود دارد.

برای اقدام از این روش، متقاضی باید از طریق اداره مهاجرت درخواست خود را اعلام و در صورت تائید شرایط امکان درخواست الحاق همسر و فرزندان خود را داشته باشد.

دانستنی های ایالت نوااسکوشیا

اغلب افراد اطلاعات کامل و جامعی درباره ایالت نوااسکوشیا ندارند و بیشتر درباره ایالت های دیگر مانند بریتیش کلمبیا و نحوه و شرایط زندگی و کسب اقامت آن آگاهی دارند به همین دلیل بهتر است در اینجا به بررسی نکات و اطلاعات جالب در زمینه این ایالت بپردازیم.

  • ایالت نوااسکوشیا یکی از قطب های صنایع شیلات و کشاورزی در کانادا محسوب می شود.
  • ایالت نوااسکوشیا از زیبا ترین بخش های کشور کانادا به دلیل داشتن سواحل، طبیعت و مناظر بسیار دیدنی می باشد.
  • ایالت نوااسکوشیا از طرف یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.
  • حدود چهار پنجم مساحت ایالت نوااسکوشیا را جنگل ها تشکیل داده اند.
  • سالانه حدود ۱ میلیون گردشگر برای بازدید از جاذبه های ایالت نوااسکوشیا وارد آن می شوند.
  • کلمه نوااسکوشیا در زبان لاتین به معنی اسکاتلند نو می باشد.

نتیجه گیری

ایالت نوااسکوشیا به عنوان یکی از استان های منطقه آتلانتیک به دلیل داشتن شرایط مناسب می تواند گزینه مناسبی جهت زندگی، کار و یا تحصیل برای بسیاری باشد. داشتن طبیعت و فضای دل نشین، امکانات مناسب، جمعیت کم، درآمد مناسب و… باعث تبدیل شدن آن به یکی از اهداف بسیاری برای ادامه زندگی و مهاجر پذیر بودن این ایالت باعث راحت تر شدن زندگی برای اتباع سایر کشورها شده است. به نظر شما ایالت نوااسکوشیا گزینه ی مناسبی برای متقاضیان مهاجرت محسوب می شود یا خیر؟

برند آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد. ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار آریاناپارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی خود نیز خواهد بود.

منبع

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا