تکنولوژیمنتخب

۵ ویژگی آیفون که در کنفرانس اپل به قتل رسید

شب گذشته بالاخره کنفرانس اپل هم برگزار شد و شاهد معرفی سه آیفون جدید با نام ‌های آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR بودیم که متاسفانه تفاوت چندانی با آیفون X نداشتند و همین مورد باعث دست انداخت اپل توسط هواوی شد که پیش تر در این مقاله به آن اشاره کردیم. در کنار این گوشی‌ها نیز اپل نسل جدید اپل واچ را هم معرفی کرد و درواقع می‌توانیم بگوییم برای طرفداران دو آتیشه اپل، شب خوبی سپری شد. اما در کنار معرفی این محصولات، چند ویژگی از آیفون نیز توسط اپل به قتل رسید که در این پست قصد داریم ۵ مورد از آن‌ها را بازگو کنیم.

۵. دکمه هوم

پیش‌تر هم به این موضوع به شکل مفصلی در یک پست جداگانه اشاره کردیم. هر سه آیفونی که دیشب معرفی شدند، دکمه هوم نداشته و از ژست‌های حرکتی به جای آن استفاده می‌کنند. ژست‌های حرکتی را ممکن است بسیاری دوست داشته باشند اما هستند کاربران دیگری که ترجیح می‌دادند هنوز یک دکمه برای بازگشت به صفحه اصلی آیفون وجود داشته باشد که متاسفانه باید بگوییم این ویژگی به قتل رسیده است.

البته دکمه هوم تنها کاربرد بازگشت به خانه را نداشت. این دکمه همچنین جایگاه چیز دیگری بود که آن هم به قتل رسیده و در مورد بعدی به آن اشاره می‌کنیم

۴. Touch ID

بله متاسفانه دیگر خبری از سنسور اثر انگشت در آیفون‌ها نیست و iPhone 8 و iPhone 8 Plus آخرین گوشی‌های اپل بودند که از این سنسور سریع و کارآمد استفاده می‌کردند. حذف حاشیه‌های نمایشگر در سه آیفون جدید نه تنها موجب شده با دکمه هوم خداحافظی کنیم، بلکه مجبور به خداحافظی با سنسور اثر انگشت نیز هستیم. در عوض فناوری تشخیص سه بعدی چهره در آیفون‌های جدید قرار گرفته که اپل ادعا می‌کند امن‌تر از اثر انگشت خواهد بود و این فناوری نسبت به تمام رقبای دیگر هم دقت و امنیت بالاتری دارد.

۳. حذف دانگل هدفون!

اپل شمشیر را برای پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون از رو بسته است. آنطور که از طریق وب‌سایت اپل متوجه شدیم، در بسته بندی آیفون‌های جدید دیگر خبری از تبدیل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نخواهد بود و اگر قصد خرید آیفون جدید را دارید و از قضا می‌خواهید هدفون سیمی خود را به آن وصل کنید، یک تبدیل ۹ دلاری را هم به سبد خرید خود اضافه کنید!

از زمان iPhone 7 که پورت هدفون به صورت رسمی از آیفون‌ها حذف شد، این تبدیل کوچک در بسته بندی آیفون‌ها حضور داشت اما به هر دلیلی اپل تصمیم گرفته دیگر این تبدیل را به رایگان در بسته بندی آیفون قرار ندهد و اگر کسی به آن نیاز دارد، باید آن را جداگانه و با قیمت نه دلار، خریداری کند.

۲. آیفون SE

آیفون SE دیگر قربانی مراسم دیشب اپل بود. بسیاری هنوز از این نسخه از آیفون استفاده می‌کنند و باید اعراف کنیم که این گوشی یکی از دوست داشتنی‌ترین آیفون‌هایی بود که تا کنون عرضه شده است. این گوشی را شاید بتوان از آخرین نسل‌های پرچمدارانی دانست که در اندازه کوچک عرضه شده‌اند.

این گوشی نه به واسطه مشخصات سخت‌افزاری بلکه به واسطه اندازه ۴ اینچی آن که کار با یک دست را ساده‌تر می‌کرد فروش خوب و محبوبیت بالایی داشت اما متاسفانه باید بگوییم به پایان عمر آیفون ۴ اینچی رسیده‌ایم و ممکن است اپل دیگر گوشی چهار اینچی دیگری تولید نکند. مورد آخر از این لیست نیز به شکلی دیگر به آیفون SE مربوط می‌شود.

۱. آیفون ارزان قیمت

iPhone SE با برچسب قیمتی ۳۹۹ دلار، ارزان‌ترین آیفونی بود که کاربران می‌توانستند خریداری کنند. حالا گزینه ارزان iPhone 7 است که قیمتی معادل ۴۴۹ دلار خواهد داشت. با این قیمت گوشی‌های فوق العاده اندرویدی می‌توان خریداری کرد که می‌توانند iPhone 7 را در زمینه‌های مختلف شکست دهند.

 

لینک کوتاه مطلب : http://urly.ir/G7EM

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
دیجی کالا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا