مد و زیبایی

یک روش ساده برای تمیز کردن مسواک

یک روش ساده برای تمیز کردن مسواک

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((یک روش ساده برای تمیز کردن مسواک )) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

آیا هیچ وقت هنگام مسواک زدن به اطراف نگاه می کنید و به همه میکروب های کمین شده در سرویس بهداشتی خود فکر می کنید؟ خوب ، معلوم شد که مسواک شما محل زندگی تعداد زیادی باکتری است. مطالعات نشان می دهد که بیش از ۱۰۰ میلیون میکروب – از جمله E.coli ، استافیلوکوک ها ، ویروس هرپس سیمپلکس و حتی میکروب های مدفوع – می توانند در موهای مسواک زندگی کنند. می دانم ناخوشایند است اما نیازی به وحشت کردن نیست.با ما همراه باشید تا روش تمیز کردن مسواک را با شما درمیان بگذاریم.

مت نژاد ، دندانپزشک مشهور در بورلی هیلز ، کالیفرنیا توضیح می دهد:

“اگرچه مطالعات نشان داده است که میکروارگانیسم های مختلف می توانند روی مسواک شما رشد کنند ، اما دهان و بدن شما می توانند به طور موثری در برابر عفونت ها دفاع کنند.” وی اضافه می کند که هیچ مدرک بالینی وجود ندارد که این نوع رشد باکتریها نتیجه منفی بر سلامت دهان یا دندان شما داشته باشد.

هنوز هم تمیز نگه داشتن مسواک مهم است. دکتر نژاد می گوید: “ردیابی مواردی از این دست دشوار یا غیرممکن است ، اما بهتر است از این تماس های غیرضروری خودداری کنید و احتمال بروز مشکلات را به حداقل برسانید.” اگرچه این به نظر عقل سلیم می رسد ، اما بسیاری از ما به راحتی مسواک خود را بعد از مسواک زدن شستشو می دهیم ، بدون اینکه دو بار به آنچه در موهای آن باقی مانده فکر کنیم. برای جلوگیری از تجمع باکتری ها ، در واقع باید مسواک خود را تمیز کنیم.

تمیز کردن مسواک

چگونه مسواک خود را تمیز کنیم؟

مسواک خود را با خیساندن آن در دهان شویه ضد باکتری ، تمیز کنید.

یک روش ساده برای تمیز کردن سر مسواک خود خیساندن آن در دهانشویه ضد باکتری حاوی الکل و حداقل یک بار در هفته است. یک مطالعه نشان داد که خیساندن مسواک در دهانشویه ، باعث کاهش ۸۵ درصدی بار باکتری می شود.

برای شروع ، مقداری محلول در یک فنجان بریزید – مسواک را در فنجان گذاشته و بگذارید تا موهای مسواک تا ۱۵ دقیقه خیس بخورد. دکتر نژاد هشدار می دهد ، گذاشتن مسواک در زمان بیشتر از این می تواند باعث کاهش موثر موهای آن و تغییر در خصوصیات آنها شود. اگر دهانشویه ضد باکتری ندارید ، می توانید یک محلول ضدعفونی کننده با یک قسمت پراکسید و یک قسمت آب ایجاد کنید.

تمیز کردن مسواک
تمیز کردن مسواک

چگونه می توان مسواک را تمیز نگه داشت؟

پس از مسواک زدن ، موهای مسواک را با آب گرم و روان کاملاً بشویید تا خمیر دندان ، ذرات غذا یا بقایای باقی مانده پاک شود. آب اضافی موها را تکان دهید ، سپس مسواک را به حالت ایستاده قرار دهید تا خشک شود . و گرچه ممکن است وسوسه شوید مسواک خود را بپوشانید ، اما متخصصان می گویند بهتر است آن را در هوای آزاد کنار بگذارید. محیط بسته و مرطوب برای رشد میکروارگانیسم ها مساعدتر است. اگر از مسواک برقی استفاده می کنید ، پس از هر بار استفاده ، سر را از پایه جدا کرده و آنها را به صورت جداگانه نگهداری کنید.

هر چند ماه باید مسواک خود را عوض کرد؟

هر چقدر هم که بخواهید مسواک خود را تمیز نگه دارید ، در نهایت باید آن را دور بیاندازید. اکثر متخصصان توصیه می کنند هر سه تا چهار ماه یکبار مسواک خود را تعویض یا سر مسواک را عوض کنید ، اما دکتر نژاد توصیه می کند این کار را هر دو ماه انجام دهید. وی توضیح می دهد که این امر نه تنها باعث کاهش تجمع باکتری ها می شود ، بلکه موهای محکم مسواک نیز از همه بیشتر در تمیز کردن دندان موثر هستند.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا