تکنولوژیسرگرمی :)منتخب

پرطرفدارترین و بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ۲۰۱۹ برای مبتدی‌ها

یادگیری یک زبان جدید به خصوص در سنین بالا کار چندان آسانی نیست. در حالی که هیچ چیز جای یک معلم زبان خبره و حرفه‌ای را برای یاد دادن زبان به شما نمی‌گیرد اما با پیشرفت علم و تکنولوژی یادگیری زبان جدید آسان‌تر شده است. گاهی حتی برای یاد گرفتن یک زبان تازه نیازی به یک معلم حرفه‌ای ندارید و البته در برخی موارد در کنار یادگیری زبان نزد یک معلم حرفه‌ای، برخی مکمل‌های یادگیری برای تمرین بیشتر هم ضروری به نظر می‌رسند. در این میان برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان یک تجربه تعاملی تازه و موثر برای یادگیری زبان جدید هستند که اتفاقا بسیار هم مورد توجه و استقبال زبان آموزان قرار گرفته‌اند. پرطرفدارترین و بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ۲۰۱۹ برای مبتدی‌ها را از سایت Life Hack در این مطلب بخوانید.

۱- اپلیکیشن یادگیری زبان Duolingo

اپلیکیشن یادگیری زبان Duolingo

Duolingo یکی از موفق‌ترین، پرطرفدارترین و بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان در میان مبتدیان زبان‌آموزی است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. طراحی خوب و نصب رایگان آن سبب شده که تاکنون ۳۰۰ میلیون نسخه از آن توسط کاربران دانلود و نصب شود. خبر بد این است که برای استفاده از این اپلیکیشن باید یکی از زبان‌های ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی و خلاصه زبانی به جز فارسی را بلد باشید. البته این خبر خوب برای کسانی است که زبانی دیگری به جز زبان انگلیسی را هم بلد هستند و حالا می‌توانند از آن به نحو احسن استفاده کنند. شاید در آینده‌ای نزدیک زبان فارسی هم به این اپلیکیشن اضافه شود.

این اپلیکیشن یادگیری زبان علاوه بر خصوصیات اجرایی منحصر به فرد، یک برنامه آسان برای زبان آموزان طراحی کرده است که در نتیجه یادگیری زبان در سفر را هم به امری ساده تبدیل می‌کند. فصل‌های مختلف یادگیری زبان موضوعات مختلفی مثل حوزه کسب و کار یا حوزه پوشاک و مد را شامل می‌شوند و همین مسئله یادگیری زبان تازه توسط این اپلیکیشن را به امری جذاب تبدیل کرده است.

شما با استفاده از اپلیکیشن Duolingo  به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان می‌توانید متن و صداها را ترجمه کنید و برای این‌که معنی متن و کلمات را بهتر متوجه شوید از حالت اسلوموشن فایل صوتی استفاده کنید و سرعت فایل را کم کنید. یکی از مشکلات اساسی این اپلیکیشن این است که باید برای استفاده از آن به اینترنت دسترسی داشته باشید و اگر قصد ارتقا آن را داشته باشید باید ۹٫۹۹ دلار بپردازید. یادگیری ۲۵ زبان در این اپلیکیشن پیش بینی شده است. اپلیکیشن Duolingo  را می‌توانید از گوگل پلی و اپل استور دانلود کنید.

۲- اپلیکیشن یادگیری زبان HelloTalk

اپلیکیشن یادگیری زبان HelloTalk

یکی دیگر از پرطرفدارترین و بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان که میان اپ‌هایی که به همین منظور طراحی شده‌اند مورد استقبال فراوان کاربران قرار گرفته است. هدف از طراحی اپلیکیشن HelloTalk تسهیل تمرینات و برطرف کردن تنش‌های گفتاری و مکالمه در زندگی روزمره و موقعیت‌های واقعی است.

این اپلیکیشن یادگیری زبان به شما اجازه می‌دهد که به کاربرانی که زبان مادری‌شان همان زبان مورد نظر شماست هم متصل شوید. به این ترتیب این اپلیکیشن تعاملی فضایی شبیه چت در اپلیکیشن Whats app دارد و در نتیجه بیشتر شبیه یک شبکه اجتماعی است تا یک اپلیکیشن.

در حقیقت به نظر می‌رسد که نقطه قوت این اپلیکیشن هم همین است. چرا که افرادی که زبان مادری‌شان همان زبان مورد نظر شماست در دسترس شما هستند و در نتیجه یک رابطه دو طرف و تعاملی میان شما و آن‌ها شکل می‌گیرد. به این ترتیب شما می‌توانید به افراد انگلیسی زبانی که به دنبال یادگیری زبان فارسی هستند فارسی آموزش دهید و از همان افراد انگلیسی یاد بگیرید. این اپلیکیشن حس بودن در محیط را برای کاربران تداعی نموده و از این رو یکی از کاربردی ترین روش های آموزش زبان به حساب می آید. سایر قابلیت‌های اپلیکیشن Hello Talk به عنوان یکی از جدیدترین و بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان شامل موارد زیر است:

امکان یادگیری زبان از طریق فرستادن پیام متنی و صوتی به افرادی با زبان‌ها و ملیت‌های دیگر، برقراری تماس صوتی و تصویری با سایر کاربران، امکان به اشتراک‌گذاری مطالب مختلف و نیز نظر دادن و لایک کردن مطالب دیگران، امکان استفاده از ابزارهای ترجمه، گرامر، تبدیل کردن متن به صدا و … این اپلیکیشن برای pc، Android و iOS طراحی شده و می‌توانید آن را از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.

۳- اپلیکیشن یادگیری زبان Mindsnacks

اپلیکیشن یادگیری زبان Mindsnacks

اپلیکیشن یادگیری زبان Mindsnacks شما را با بازی و سرگرمی به یک زبان‌آموز حرفه‌ای و علاقمند تبدیل می‌کند. در حقیقت فضای یکی از جذاب‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان برای افرادی طراحی شده که از روند یادگیری زود خسته می‌شوند. یک لیست ۸ یا ۹ تایی بازی و گیم در این اپلیکیشن طراحی شده که صرفا برای یادگیری گرامر و گوش دادن به لغات جدید هستند. در واقع شما با چند بازی کوچک و سرگرم کننده کلمات انگلیسی زیادی را یاد می‌گیرید. نکته جالب اینجاست که نمودار پیشرفت خود را در این اپلیکیشن می‌توانید مشاهده کنید. خلاصه این‌که طراحی و رابطه کاربری و تعاملی این اپلیکیشن بسیار شاد و مفرح و جذاب است. اپلیکیشن Mindsnacks  را از اپ استور دانلود کنید چون در حال حاضر فقط برای سیستم عامل iOS طراحی شده است.

۴- اپلیکیشن یادگیری زبان Bussu

اپلیکیشن یادگیری زبان Bussu

یک اپلیکیشن اجتماعی برای یادگیری زبان انگلیسی. یکی از جالب‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان رایگان برای سیستم‌عامل‌های Web، iOS و Android طراحی شده، رایگان است و در حال حاضر ۱۲ زبان را پشتیبانی می‌کند. کارکردهای اپلیکیشن یادگیری زبان Bussu به این شکل است که به مخاطب اجازه می‌دهد کلمات، گفتگوی ساده و سوالات مربوط به مکالمات را یاد بگیرد. علاوه بر این در این اپلیکیشن شما می‌توانید با افرادی که زبان مادری‌شان انگلیسی است صحبت کنید و به این ترتیب مهارت مکالمه خود را ارتقا دهید. Bussu یک اپلیکیشن رایگان نیست و برای نصب آن باید ماهیانه ۱۷ دلار پول بپردازید.

۵- اپلیکیشن یادگیری زبان Babbel

اپلیکیشن یادگیری زبان Babbel

یکی از موفق‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان Babbel  است که به وسیله آن می‌توانید لغات زبان انگلیسی در تمام سطوح از ساده‌ترین و پیشرفته‌ترین و نیز خواندن و نوشتن را به صورت تعاملی یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. اپلیکیشن یادگیری زبان Babbel  نه تنها برای یادگیری زبان انگلیسی بلکه آموزش زبان‌هایی مثل ترکی، آلمانی، فرانسوی و … کاربرد دارد. یادگیری لغات با کمک تصاویر صورت می‌پذیرد و هر دوره با توجه به سطح معلومات زبان‌آموز سازگار و قابل تنظیم است. اگر یادگیری زبان انگلیسی را شروع و به هر دلیلی متوقف کردید Babbel به شما کمک می‌کند تا از جایی که شروع کرده بودید ادامه دهید. در این اپلیکیشن تا فصل چهلم نیازی به پرداخت پول نیاز و بعد از آن باید برای ادامه استفاده پول بپردازید. این اپلیکیشن را می‌توانید از گوگل پلی و نیز سایت بازار دانلود کنید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
منبع
مجله کوروش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا