آشپزی

کباب کوبیده خانگی به سبک رستوران

کباب کوبیده خانگی به سبک رستوران

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((کباب کوبیده خانگی به سبک رستوران)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

مواد لازم

گوشت چرخ‌کرده: یک کیلوگرم

پیاز: ۲۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

زعفران: در صورت دلخواه

گوجه فرنگی: به تعداد دلخواه

طرز تهیه

۱. گوشت چرخ‌کرده را در یک ظرف بریزید و پس از ریختن نمک و فلفل و زعفران آن را خوب ورز دهید. سپس آن را در یخچال بگذارید تا کمی استراحت کند.

۲. پیازها را رنده کنید و آب آن را بگیرید. گرفتن آب پیاز سبب می‌شود تا کباب کوبیده روی سیخ وا نرود و توی آتش نریزد. پیازها را به گوشت اضافه کنید و حسابی وزر بدهید. هر چه گوشت و پیاز را بیشتر ورز بدهید کباب کوبیده شما خوشمزه‌تر می‌شود.

۳. بعد از این‌که ورز دادن گوشت انجام شد بهتر است به مدت دو تا سه ساعت روی گوشت یک کیسه پلاستیکی بکشید و به مدت ۲ تا سه ساعت آن را در یخچال بگذارید.

۴. سپس گوشت را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و هنگام به سیخ کشیدن کمی دستتان را تر کنید که گوشت به دستتان نچسبد. سر و ته گوشت را روی سیخ کمی بیشتر فشار دهید، تا موقع کشیدن کباب از روی سیخ به راحتی از آن جدا شود.

۵. کباب‌ها را اول روی شعله زیاد قرار دهید و وقتی گوشت خودش را گرفت شعله را کم کنید.

۶. گوجه‌ها را هم به سیخ بکشید تا کبابی شود. در صورت دلخواه می‌توانید فلفل سبز هم با گوجه‌ها به سیخ بکشید تا کباب کمی تند و لذیذتر شود.

کباب کوبیده خانگی به سبک رستوران
کباب کوبیده خانگی به سبک رستوران

نکاتی برای سیخ کردن کباب کوبیده :

برای سیخ کردن کباب هم باید توجه داشته باشید که از سیخ های پهن برای پخت این کباب باید استفاده کنید.

در پایان دوباره دستتان را در آب سرد فرو کنید و روی سیخ فشار دهید تا اثر انگشتان شما بر گوشت باقی بماند. حالا ابتدا و انتهای کباب را به سیخ بچسبانید و کناری بگذارید. همین کار را درباره همه مواد و سیخ ها انجام دهید.

فوت‌و‌فن‌های طرز تهیه کباب کوبیده در خانه

یکی از مهم‌ترین نکات برای روش پخت یک کباب ‌کوبیده خانگی حرفه‌ای لذیذ و خوش‌طعم استفاده از مخلوط چرخ‌کرده گوشت گوسفند و گوساله است. یک فن مهم آشپزی برای کباب کوبیده این است که گوشت کباب‌ کوبیده نه خیلی چرب باشد و نه خیلی خشک، در نتیجه مخلوط گوسفند و گوساله بهترین انتخاب است.

*یکی از مهم‌ترین سوال‌ها این است که چرا کباب کوبیده سفت می‌شود، یادتان باشد برای این‌که کباب کوبیده نرم و لذیذی داشته باشید باید در این مخلوط دو سوم گوشت گوسفند و یک سوم گوشت گوساله داشته باشید. اگر فقط از گوشت گوساله استفاده کنید کباب کوبیده خشک و سفت و بدون کیفیت می‌شود. گوشت گوسفندی به تنهایی هم هم سبب چربی بیش از حد و افتادن کباب‌ها از روی سیخ می‌شود.

*در روش پخت کباب کوبیده حرفه‌ای وزن استاندارد هر کباب کوبیده حدود ۷۵ تا ۱۲۵ گرم است (به اندازه یک پرتقال متوسط) البته وزن کلی کباب کوبیده به اندازه و پهنای سیخ هم بستگی دارد اما اگر از این مقدار کمتر باشد کباب روی سیخ می‌سوزد و اگر بیشتر باشد خمیر می‌شود.

*برای داشتن یک کباب کوبیده خانگی حرفه‌ای باید حتما گوشت را حداقل دو تا سه بار خیلی ریز چرخ کنید. هر چه گوشت بیشتر چرخ شود و ورز داده شود کباب‌ها یکدست‌تر می‌شود و از روی سیخ نمی‌ریزد.

منبع:ایرنازندگی،مجله کوروش،بیتوته

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا