ریپورتاژ

چگونگی تولید چوب پلاست

این مصالح از ترکیب آردچوب و پلاستیک‌های بازیافتی از جنس پلی اتیلن با چگالی بالا مانند بطری‌های پلاستیکی مواد شوینده تولید می‌شود. مواد تسکیل دهنده چوب پلاست شامل دو بخش چوبی و پلاستیکی است. بخش چوبی آن را مواد اولیه طبیعی از جمله الیاف تفاله، پوسته بادام زمینی، کاه، بامبو و غیره تشکیل می‌دهد و بخش پلاستیکی آن شامل پلاستیک فشرده پی وی سی، پلی اتیلن، پلی‌مرو پلی پروپیلن می‌شود. تمام این مواد در دستگاه مخصوصی با هم ترکیب می‌شوند و در نهایت به خمیر قوام یافته‌ای تبدیل می‌شوند که به آن کامپوزیت می‌گویند. کامپوزیت داخل قالب‌های مخصوص ریخته شده و با اعمال تغییرات و فرم‌دهی در نهایت به محصولی به نام چوب پلاست تبدیل می‌شود. این محصول ویژگی‌ها و مزایای بسیار خاصی دارد که بر محبوبیت آن می‌افزاید.

کاربرد چوب پلاست در زندگی روز مره

امروزه تکنولوژی و علم صنعت به قدری پیشرفت کرده است که برخی از صنایع با تولید مواد کاربردی بسیار جذاب با استفاده از مواد دور ریختنی و در واقع ضایعات، گام بزرگ و مؤثری در جهت حفظ و احترام به محیط زیست برداشته‌اند. چوب پلاست نمونه بارز کالای مصرفی تولید شده با مواد دور ریز است که در سال‌های اخیر به یک مصالح پرکاربرد و ایده‌آل در صنعت ساختمان‌سازی و شهرسازی تبدیل شده است. چوب پلاست کاربردها و ویژگی‌های منحصر به فرد و جالبی دارد. بیشترین ارزش این مصالح نوین این است که دوست‌دار محیط زیست بوده و با لوازمی تولید شده که قرار بوده در طبیعت رها شوند و برخی از آن‌ها شاید قرن‌ها زیبایی طبیعت را سلب کنند. در ادامه راجع به این محصول و ویژگی‌های آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.‌

کاربرد چوب پلاستکاربردهای مختلف چوب پلاست به گونه‌ای است که شاید در زندگی روزمره به طور دائم و مستقیم مورد استفاده قرار نگیرد اما به کارگیری و استفاده آن در دراز مدت تأثیر بسیاری در زندگی روزمره افراد دارد. به عنوان مثال کاهش زباله‌های پلاستیکی، استفاده از مصالح ساختمانی ارزان‌قیمت و کاهش مشکلات مربوط به ساختمان می‌تواند تأثیر مثبتی در زندگی روزمره افراد ایجاد کند. قبل از آشنایی با کاربردهای این محصول بهتر با جنس و نحوه تولید آن آشنا شوید. در ادامه به بیان این موضوع می‌پردازیم.

ویژگی‌ها و مزایای چوب پلاست

  • این محصول در برابر نفوذ آب و رطوبت، نفوذ حشرات موذی، رشد قارچ‌های مضر و غیره بسیار مقاوم است.
  • به دلیل دوام و مقاومت بالایی که این مصالح در برابر شرایط جوی نامساعد در اقلیم‌های مختلف دارد، محدودیتی در استفاده از آن در مکان‌های مختلف جوی وجود ندارد.
  • این مصالح قابل شست و شو است، نصب و نگهداری از آن بسیار راحت است.
  • عایق حرارتی و صوتی است و در برابر آتش مقاومت مطلوبی از خود نشان می‌دهد.
  • در ترکیب این سازه هیچ ماده یا چسب سمی استفاده نشده است. به همین دلیل ضرری برای محیط زیست و انسان ندارد.
  • هر چند این محصول خود از مواد بازیافتی تولید شده اما بازهم قابل بازیافت است و از این جهت با محیط زیست سازگار می‌باشد.
  • از لحاظ جلوه بصری این نوع کامپوزیت کاملاً شبیه به چوب است و می‌توان از آن در دکورسازی چوبی به عنوان شبه چوب استفاده کرد.
  • این محصول در برابر نور خورشید مقاوم بوده و ثبات رنگ دارد.
  • کامپوزیت پلاست وود قیمت بسیار به صرفه و معقولی دارد و موارد مصرف آن بالا است.

موارد مصرف چوب پلاست

  • موارد مصرف چوب پلاستاین محصول را می‌توان در فضای داخل ساختمان به عنوان پارتیشن‌های جداکننده، طراحی دکوراسیون داخلی و غیره استفاده کرد.
  • بیشترین و شناخته شده‌ترین کاربرد این کامپوزیت در تولید کف پوش و به عنوان کف پوش‌های مخیط داخلی و محوطه ساختمان مسکونی و مکان‌های دیگر استفاده می‌شود.
  • ساخت چارچوب درب و پنجره، ساخت سقف کاذب، نما، دیوار پوش از دیگر موارد مصرف و پرکاربرد چوب پلاست یا همان چوب پلاستیک است.
  • کامپوزیت پلاستوود در تولید آلاچیق، محوطه سازی استخر، حصار سازی، اسلکه سازی، مبلمان شهری مانند نیمکت‌ها، گدان‌ها و غیره، صنعت خودرو سازی و موارد بسیار دیگر نیز کاربرد دارد.

طرح‌های مختلف چوب پلاست

  • طرح چوب: همان‌طور که از نام آن مشخص است دارای طرح چوبی است و در دکورسازی منازل، سقف کاذب، نما، مبلمان باغی و غیره استفاده می‌شود اما برای کف پوش مناسب نیست چون بر اثر پاخور زیاد طرح چوب آن از بین می‌رود.
  • چوب پلاستیک صیقلی: این مدل ظاهر بسیار براقی دارد. به همین دلیل اگر خطی روی آن بیفتد سریع مشخص می‌شود. به دلیل صاف و صیقلی بودن این کامپوزیت برای کفپوش مناسب نیست و می‌توان از آن در ساخت سقف کاذب، آلاچیق ، نیمکت و غیره استفاده کرد.
  • سمباده زده شده: از آن‌جا که این کامپوزیت سمباده زده شده است، سطح صیقل و براقی ندارد و براده‌های چوب آن کاملاً مشخص است. این نمونه شباهت بسیاری به چوب دارد و در ساخت دکوراسیون چوبی، آلاچیق، سقف کاذب و غیره دارد.
  • برس خورده: این مدل کامپوزیت پلاست وود بیشترین کاربرد را در دکورسازی و کف پوش دارد و کاملاً شبیه به چوب است.

قیمت چوب پلاستیک

متریال‌های مختلفی در تعیین قیمت این مصالح نقش دارند. این عوامل شامل کیفیت، متراژ، نوع طرح سازه، مورد مصرف، برند تولیدکننده، نحوه عرضه و غیره می‌شود اما در کل می‌توان گفت که نسبت به مصالح دیگر قیمت مقرون به صرفه ای دارد. شاید در ابتدا این گونه به نظر نرسد و حتی عده‌ای از افراد استفاده از آن را در ساخت و ساز نپسندند اما این محصول مزایای بسیاری دارد و در دراز مدت صرفه اقتصادی قابل توجهی ایجاد می‌کند. به عنوان مثال چون وزن آن سبک است، بار مرده ساختمان را کاهش می‌دهد و در مواقع وقوع زلزله خسارت مالی و جانی کمتری به بار می‌گذارد.

قیمت چوب پلاستیکچوب پلاست را از کجا سفارش دهیم؟

از آن‌جا که چوب پلاستیک توسط برندهای مختلف و در نتیجه در کیفیت‌های مختلفی ساخته می‌شود و قیمت نهایی آن توسط هر فروشگاهی متفاوت بوده و نوسان دارد، بهتر است فروشگاهی را برای خرید انتخاب کنید که ثبات قیمت بیشتری دارد و همچنین محصول باکیفیتی ارائه می‌دهد. ما به  شما پیشنهاد می‌دهیم برای خرید این کامپوزیت به سایت فروشگاهی فیکا مراجعه کرده و از محصولات آن بازدید کنید. فیکا معتبرترین فروشگاه عرضه کننده محصولات چوب پلاست از جمله کف پوش است و مشتریان این سایت فروش از محصولات آن رضایت کامل دارند. برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر بزنید و وارد سایت فیکا شوید.

طراحی سایت و سئوی این مجموعه

یکی از بهترین موسسه های طراحی سایت که سال هاست در این حوزه فعالیت دارد را می توان به دریاچه تم اشاره کرد. این موسسه با تیم قدرتمندی و مدیریت مهندس کیوان مادانی که دارد توانسته است در زمینه طراحی سایت در تهران به آدرس themelake.net فعالیت گسترده ای داشته باشد و رضایت مشتریان خود را در این زمینه جلب کند. موسسه تجارت گستر با ارائه خدمات با کیفیت و دریافت قیمتی بسیار مقرون به صرفه توانسته است از رقبای خود در زمینه طراحی وب سایت پیشی بگیرد. جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی وب سایت در تهران و سئو و بهینه سازی سایت با شماره های ۰۹۰۲۰۹۰۳۰۱۶ و ۰۹۱۲۰۹۰۳۰۱۶ تماس حاصل فرمایید.

https://fika-co.com

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا