روانشناسی

چگونه زندگی موفقی داشته باشیم؟

چگونه زندگی موفقی داشته باشیم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چگونه زندگی موفقی داشته باشیم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

یادگیری نحوه داشتن یک زندگی کامل و موفق کار ساده ای نیست.اما در این مقاله ، من به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید و در نتیجه چگونه می توانید یک زندگی موفق داشته باشید.

واقعیت این است که جنبه های مختلف زندگی شما به هم پیوسته و وابسته اند. همه چیز روی دیگری تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، یک رابطه بد احتمالاً انرژی شما را تخلیه می کند و در نهایت می تواند سلامتی ، ثروت و شادی شما را از بین ببرد.

درک جنبه های زندگی:

اولین چیزی که باید بدانید این است که شما همیشه باید هوشمندانه زندگی کنید نه سخت .

 احتمالاً قبلاً هم با این توصیه ساده روبرو شده اید ، اما آیا واقعاً آن را در زندگی خود عملی کرده اید؟ اگر اینگونه نیست ، پس نگران نباشید ، زیرا من می خواهم راهی آسان برای رسیدن به این هدف برای شما توضیح دهم.

این توصیه با دو مفهومد رارتباط است: جنبه های زندگی و مهارت های اصلی.

شش حوزه زندگی که برای داشتن زندگی موفق نیاز به تعادل و مهارت دارند:

زندگی موفق وابسته به چه چیزهایی است؟

۱- سلامت جسمی

فقط تصور کنید که اگر هزاران نیروی محرک و انرژی داشته باشید می توانستید در زندگی به چه چیزهای بیشتری برسید. موارد ساده مانند بهبود رژیم غذایی ، ورزش بیشتر یا یادگیری مدیتیشن می تواند منجر به دستاوردهای بزرگی در سلامت جسمی و روانی شما شود. و این امر  راه را برای داشتن زندگی موفق هموار میکند.

زندگی موفق
زندگی موفق

۲- خانواده و روابط

روابط ما برای موفقیت و رفاه ما حیاتی است. در صورت امکان ، باید زمانی را که با افراد منفی می گذرانید محدود کنید و زمانی را که با افراد خلاق ، مشتاق و مثبن نگر و امیدوار میگذرانید بیشتر کنید.

۳- رونق شغل

وقتی روی پیشرفت شغلی خود متمرکز شوید ، اهدافی را برای خود در نظر خواهید گرفت. علاوه بر این ، تحقیقات نشان داده است که تلاش برای رسیدن به اهداف باعث شادی بیشتر می شود .

۴- رضایت از درآمد

پول چیز بدی نیست در ضمن خیلی هم لازم و ضروری است.اما اینکه به دیت آوردن پول و کسب درآمد بیشتر همه زندگی شما راتحت الشعاع قرار دهد چیز خوشایندی نیست چون پس از چند وقت روحیه تان را خراب میکند و شما را خسته.نداشتن روحیه خوب هم مانع بزرگی بریا کسب زندگی موفق است.پس به هر چیزی در حد تعادل اهمیت بدهید نه بیشتر نه کمترو

۵- ارتباط با خدا

وقتی خودمان را مخلوق خالقی مهربان و عظیم بدانیم دیگر مشکلات را حل نشدنی نمیبینیم و به ورطه ناامیدی نمی افتیم.هر روز و هر شب با خدا صحبت کنید هر چیزی کوچکی هم که فکرتان را درگیر کرده است به او بگویید و منتظر رسیدن پاسخ و بازشدن راهها باشید.حضور خدا در زندگی های موفق پررنگ است شک نکنید.

چگونه زندگی موفقی داشته باشیم؟
چگونه زندگی موفقی داشته باشیم؟

۶- قدرت ذهنی

آسان است که فردی را با ذهن ضعیف تمرکز ، نظم و انضباط نداشته باشد. از طرف دیگر ، شخصی با ذهن قوی نیز به راحتی قابل تشخیص است. آنها پویا ، هدفمند و جذاب خواهند بود. آنها همچنین مشوق های خوبی بریا دیگران هستند.

توصیه من این است که برای مطالعه و تفکر درباره شش جنبه زندگی کمی وقت بگذارید. به دنبال مناطقی باشید که باید محدود کنید و مناطقی را که باید گسترش دهید.

هنگامی که شش جنبه زندگی را با موفقیت به تعادل رساندید – “هوشمندانه تر” را عملی خواهید کرد.

مهارت های اصلی برای داشتن زندگی موفق:

هشت مهارت اصلی وجود دارد که باید در پیشرفت آنها تلاش کنید. آنها به تنهایی می توانند موثر باشند ، اما وقتی با هم ترکیب شوند ، حرکت مهار نشدنی در زندگی شما ایجاد می کنند و شما را به سمت زندگی موفق سوق میدهند.

۱-توانمند سازی خود

فردی با توانمندسازی خود انگیزه و اعتماد به نفس پایداری نسبت به آنچه می خواهد بدست آورد ، دارد. آنها هدف مشخص دارند و برای آن میجنگندند و می دانند که چگونه در مشکلات یا هنگام بروز سختی ، مثبت و با انگیزه بمانند.

به زمانی فکر کنید که قلب و ذهن خود را معطوف به چیزی می کنید. شاید یک گیتار جدید ، یک خانه جدید یا یک سفر باشد. اما همین که اشتیاق شدید به آن داشتید ، به سرعت انگیزه ، ایده ها و انرژی لازم را برای دستیابی به آنچه می خواهید رخ دهد را پیدا میکنید.

۲- کنترل خود

فردی با کنترل خود به طور مداوم اهداف و برنامه های مشخصی را برای خود تعیین می کند و همیشه آنها را دنبال می کند. آنها همچنین می دانند که چگونه عادتها و روالهای سازنده ای ایجاد کنند که اهداف آنها را پشتیبانی کند. و آنها این عادتها را به گونه ای ایجاد می کنند که از خوب بودن آنها مطمئن هستندو

اگر سعی کرده اید از اعتیاد به مواد مخدر ، سیگار یا رفتار بدی صرف نظر کنید ، می دانید که این کار چقدر سخت است. اما رمز موفقیت در این تلاش ها جایگزینی یک عادت بد با یک عادت خوب است.

به عنوان مثال ، می توانید به جای سیگار کشیدن حواستان را با جویدن آدامس پرت کنید. این کار را اغلب به اندازه کافی انجام دهید (به طور معمول برای یک ماه یا بیشتر) و متوجه خواهید شد که عادت قدیمی خود را کنار گذاشته اید و عادت جدیدی ایجاد کرده اید.

۳-نشاط

فردی با نشاط مجدد از نظر جسمی متناسب و سالم است زیرا به طور منظم ورزش می کند ، خوب غذا می خورد و می داند چگونه از خودش مراقبت کند. و آنها همیشه انرژی کافی برای پاسخگویی به تمام خواسته های روزمره خود را دارند.

چطور خوابیده ای؟ اگر خوب نمی خوابید ، مهم است که به این مسئله رسیدگی کنید زیرا کمبود خواب می تواند به سرعت منجر به تأثیرات منفی در تمام زمینه های زندگی شما شود.

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چگونه زندگی موفقی داشته باشیم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

۴-تسلط بر احساسات

فردی با تسلط بر احساسات می تواند احساس خود را مدیریت کرده و با شرایط کنار بیاید. آنها همچنین می توانند منفی سازی را در قالب اقدامات مثبت تغییر دهند.

تصور کنید که رئیس شما به شما می گوید دیگر به شما نیازی نیست و باید وسایل خود را جمع کنید و از در بیرون بروید. اگر انتظار چنین چیزی را نداشتید ، احتمالاً شوکه خواهید شد ، باور نکردنی – و شاید حتی عصبانی باشید.

این احساسات می تواند به سرعت شما را از تحت تثیر قرار دهد تا اعتماد به نفس و خوش بینی خود را از دست بدهید. با این حال ، اگر بتوانید از حالت عاطفی منفی خود “خارج شوید” ، می توانید راهی رو به جلو ببینید. احساسات مثبت منجر به اقدامات مثبت می شود.

چگونه زندگی موفقی داشته باشیم؟
چگونه زندگی موفقی داشته باشیم؟

۵- ارتباط آگاهانه

فردی با ارتباط آگاهانه ایده های دیگران را می فهمد و قادر است افکار و احساسات خود را به وضوح بیان کند. آنها همچنین در نفوذ در دیگران مهارت دارند و ایجاد روابط قابل اعتماد و طولانی مدت را آسان می کنند.

آیا توجه کرده اید که بهترین مدیران بهترین شنونده ها نیز هستند؟ شنوندگان عالی ، نه تنها به اعضای تیم خود احترام می گذارند – بلکه فرصت یادگیری از آنها را دارند. ارتباطات هنری است که می توانید یاد بگیرید.

۶- تمرکز هوشمند

فردی با تمرکز هوشمند کارها را به موثرترین و کارآمدترین روش انجام می دهد. آنها با هوشمند کار کردن ، وقت و انرژی خود را کنترل می کنند.

اولین کاری که هنگام شروع کار در دفتر انجام می دهید چیست؟ اگر مانند اکثر مردم هستید ، احتمالاً وارد رایانه خود می شوید و همه ایمیل های خود را  مرور می کنید.

در یک روز خوب ، این ممکن است ۱۵ دقیقه یا بیشتر طول بکشد ، اما در یک روز بد ، ممکن است یک ساعت یا بیشتر به مرور ایمیل های خود بپردازید. شروع هوشمندانه روز شما این است که ۵ یا ۱۰ دقیقه برای برنامه ریزی کار خود صرف کنید. ابتدا کارهای مهمتر را انجام دهید.

۷- یادگیری و سازگاری

فردی با یادگیری و سازگاری می تواند به سرعت بر هر دانش و مهارتی مسلط شود. آنها همچنین به سرعت به تغییرات پاسخ می دهند و هرگز رشد و پیشرفت را متوقف نمی کنند.

لئوناردو داوینچی یک بار گفت: “یادگیری هرگز ذهن را خسته نمی کند.”. من به شما پیشنهاد می کنم هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید. این کار ذهن شما را شاداب و فعال نگه می دارد و شما را به عنوان یک فرد مترقی مشخص می کند.

۸- تفکر سازنده

فردی با تفکر سازنده ، ذهنی روشن دارد. آنها همچنین می دانند که چگونه از حافظه و قدرت مغز خود برای حل مشکلات و خلاقیت استفاده کنند.

برای اینکه بتوانید به روشنی فکر کنید ، باید مرتباً از هجوم بی وقفه اخبار ،پیام های رسانه های اجتماعی و تلویزیون در امان بمانید که امروزه همه ما تجربه می کنیم. سعی کنید هر روز زمانی را برای استراحت پیدا کنید.در پارک محلی خود قدم بزنید یا یک مراقبه ۱۰ دقیقه ای انجام دهید.

وقتی آرامش دارید ، می توانید از خلاقیت خود استفاده کنید و برای هر مشکلی که پیش روی شماست راه حل پیدا کنید.

نکته پایانی درباره داشتن زندگی موفق:

با تمرکز بر توسعه شش جنبه زندگی و هشت مهارت اصلی ، می توانید یاد بگیرید که چگونه یک زندگی خوب و موفق داشته باشید و هر روز به پیش بروید.

از شش جنبه زندگی برای یافتن تعادل و هماهنگی در زندگی خود استفاده کنید و از هشت مهارت اصلی برای ایجاد یک حالت جسمی ، روحی و عاطفی قدرتمند استفاده کنید که به طور مداوم شما را به جلو سوق دهد.

لطفا نظرات و تجربیات خود را برای داشتن زندگی موفق با ما در میان بگذارید.سپاس.

منبع:lifehack

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا