ریپورتاژ

چطور کاغذ دیواری کنده شده را ترمیم کنیم؟

چطور کاغذ دیواری کنده شده را ترمیم کنیم؟

کاغذ دیواری یکی از مهمترین ارکان دکوراسیون داخلی را تشکیل می دهد. محصولاتی که در این دسته از صنعت دکوراسیون داخلی قرار می گیرند با تاثیرات فوق العاده ای که بر نمای داخلی ساختمان می گذارند محبوبیت بسیار زیادی هم به دست آورده اند، به حدی که محال است به یک طراح حرفه ای برای تغییر یا تکمیل دکوراسیون داخلی مراجعه کنید و خرید کاغذ دیواری را به شما پیشنهاد ندهد.

البته بحث اصلی ما در این مقاله به خرید کاغذ دیواری اختصاص ندارد، بلکه می خواهیم در خصوص یکی از بزرگ ترین معضلاتی که در خصوص کاغذ دیواری های نصب شده مطرح می شود صحبت کنیم.

بله! درست حدس زدید، می خواهیم بررسی کنیم که چطوری کاغذ دیواری کنده شده را ترمیم کنیم؟ ابتدا باید علت کنده شدن را پیدا کنید. اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه شده اید با مطالعه این مقاله ما را همراهی نمایید.

کاغذ دیواری کنده شده

ممکن است ایراد از نصب غیر اصولی باشد

یکی از مهمترین مواردی که باعث می شود یک کاغذ دیواری بعد از چند ماه از روی دیوار کنده شود عدم رعایت اصول حرفه ای در زمان نصب است. کاغذ دیواری به صورت رولی است و هرکدام از این رول ها باید به صورت دقیق در کنار یکدیگر نصب شوند حال اگر یکی از این رول ها و یا تنها بخش خاصی از آن ها به صورت اصولی در محل مورد نظر نصب نشده باشد، از روی دیوار کنده می شود.

در خصوص پاراگراف قبل می توان به رطوبت دیوار اشاره کرد که باعث می شود بعد از مدتی چسب کاغذ دیواری را پس زده و متریال مربوطه از روی دیوار کنده شود. شاید هم به اندازه کافی از چسب استفاده نشده و یا شاید اصلا از یک چسب مناسب در این زمینه استفاده نکرده اند. همه این ها را در قالب زیرسازی معرفی می کنند. البته زیرسازی صرفا به موارد فوق محدود نمی شود و شامل ده ها عمل مناسب برای مهیا کردن دیوار جهت نصب کاغذ دیواری است.

ممکن است کاغذ دیواری روی دیوار محکم نشده باشد

نصاب کاغذ دیواری باید برای اجرای قطعات محصول، از وسیله خاصی استفاده کند و یا با استفاده از مهارت خود و صرفا با کمک دست، کاملا کاغذ دیواری را روی دیوار و چسب های موجود بر روی دیوار سفت و محکم کند.

اگر نصاب مربوطه در این خصوص مهارت زیادی نداشته باشد ممکن است کاغذ دیواری را قبل از الصاق کامل روی دیوار رها کرده و بعد از بروز حباب در نقاط مختلف آن با کنده شدن کاغذدیواری مواجه شوید.

البته ممکن است هیچ گونه حبابی هم که ناشی از وجود هوا میان دیوار و قطعات کاغذ دیواری است مشاهده نشود و صرفا مسئله موجود در عدم ثبات محصول روی دیوار خلاصه شود. در هر صورت هر دو مورد فوق به یک نتیجه منتهی می شوند و آن کنده شدن محصول از روی دیوار است.

حال اگر نقاط کنده شده در بخش های میانیِ تکه های مورد نظر باشد مسئله جدی است و شاید مجبور شوید از یک تکه کاغذ دیواری جدید استفاده کنید که در این موارد ممکن است اندکی تفاوت رنگ را احساس کنید.

کاغذ دیواری روی دیوار

کنده شدن کناره ها می تواند طبیعی باشد

در برخی از موارد که سال های سال از نصب کاغذ دیواری می گذرد، کنده شدن کناره ها می تواند قدری طبیعی باشد. به عنوان مثال ممکن است ده سال از نصب کاغذ دیواری مورد نظر بگذرد. کاغذ دیواری در این سال ها در معرض رطوبت داخل ساختمان قرار گرفته و در برخی از فصول نیز با خشک بودن هوا مواجه شده است. در این شرایط است که برخی از طراحان حرفه ای نیز می گویند کنده شدن کناره های یک کاغذ دیواری قدیمی کاملا طبیعی است.

این حرف نباید شما را به اشتباه بیاندازد. اگر یک شرکت فعال در زمینه دکوراسیون داخلی برای شما محصول خاصی را نصب کرده است و در مدت زمان اندکی از نصب آن با چنین صحنه ناخوشایندی مواجه شده اید، هرگز فریب این حرفها را نخورید که کنده شدن کناره ها کاملا طبیعی است. البته در یک مورد نیز می توان گفت صحت دارد و آن زمانی است که از جنس های بی کیفیت استفاده کرده باشند.

مهمترین علت ممکن، عدم استفاده از متریال های مناسب است

متریال های با کیفیت لزوما به معنای گران ترین متریال های موجود در بازار نیستند. برخی از فروشندگان و تولید کنندگان مانند فروشگاه رونیا و دکور آفیس بدون هیچ گونه توجیه منطقی مبادرت به افزایش قیمت کاغذ دیواری نموده اند و از این طریق قیمت های سربه فلک کشیده محصولات خود را توجیه می کنند؛ اما در هر صورت باید بدانید که شناخت متریال های باکیفیت به شما کمک می کند تا علاوه بر خرید یک محصول ارزشمند، نصب راحت تر و دوام بیشتری را هم تجربه کنید.

بافت های ارزان قیمت که اغلب دارای متریال های بی کیفیتی هستند علاوه بر اینکه نصب راحت تری ندارند دردسرهای زیادی را هم بعد از نصب بر شما تحمیل می کنند. کاهش شفافیت تصویر بعد از مدتی کوتاه و کنده شدن کاغذ دیواری در نقاط مختلف از عمده ترین مشکلات موجود بعد از خرید کاغذ دیواری بی کیفیت است. در این موارد حتی ممکن است از مهارت یک نصاب حرفه ای نیز بهره ببرید، اما متریال محصول باعث شود با نتیجه مطلوبی مواجه نشوید.

نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری روی پوستر یا کاغذ دیواری قدیمی

علاوه بر مسائل فوق در برخی از موارد که البته چندان هم متداول نیست، ممکن است علت اصلی کنده شدن کاغذ دیواری از روی دیوار، نصب آن روی پوستر یا کاغذ دیواری قدیمی باشد.

هرچند این کار خیلی غیر حرفه ای و غیر اصولی است، اما گزارشات محدودی از اجرای محصول روی محصولات قدیمی تر نیز دریافت شده است. در این شرایط شاید مجبور شوید هر دو محصول را از دیوار جدا کرده و کلا یک محصول جدید را خریداری کنید.

البته این مشکل صرفا به کنده شدن کاغذ دیواری ختم نمی شود بلکه در اغلب موارد به کاهش نمای محصول و ایجاد لکه های مختلف در محصول جدیدتر منتهی می شود. البته بعید است نصابان حرفه ای و حتی نصابان مبتدی نیز چنین اشتباهی را در عرصه کسب و کار مرتکب شوند، اما برخی از خریداران با هدف کاهش هزینه های طراحی داخلی شخصا مبادرت به نصب پوستر و کاغذ دیواری می کنند. اغلب مشکلاتی نیز که در این دسته قرار می گیرند ناشی از نصب محصول توسط خریدار است.

ترمیم کاغذ دیواری کنده شده

برای ترمیم باید به یک نصاب متبحر و ماهر مراجعه کنید. اگر تصور می کنید کنده شدن کاغذ دیواری به علت بافت بی کیفیت محصول است بهتر می باشد همین ابتدای کار نسبت به تعویض محصول اقدام کنید چرا که معلوم نیست طی سال های آینده نیز چند بار دیگر از روی دیوار کنده می شود. گذشته از اینکه ترمیم های متوالی نیز هزینه های شما را به شدت افزایش می دهند.

در غیر از مورد فوق می توانید به یک نصاب ماهر مراجعه کنید و مشکل خود را با وی در میان بگذارید. نصابان ماهر نیز می توانند با استفاده از وسایلی که در اختیار دارند نسبت به ترمیم کاغذ دیواری کنده شده اقدام کنند. البته همین نصاب نیز می تواند به شما بگوید بافت محصول مورد نظر چقدر کیفیت دارد و یا به علت عدم کیفیت است که با چنین مشکلی مواجه شده است. در هر صورت چاره کار در دستان یک نصاب ماهر و حرفه ای است.

بهترین کاغذ دیواری را از کجا بخریم؟

اکنون که متوجه شده اید خرید کاغذ دیواری باکیفیت تا چه اندازه می تواند در نمای داخلی ساختمان، نصب راحت تر و دوام بیشتر آن موثر باشد قطعا می خواهید با معتبرترین مراکز مربوط به فروش کاغذ دیواری در ایران آشنا شوید. اگر قصد شما خرید اینترنتی کاغذ دیواری است قطعا با وب سایت های فعال در این زمینه همانند رونیا، دکور آفیس، ویکی دکور، آذرخش دکور، زیار دکور و مواردی از این قبیل برخورد خواهید کرد.

فروشگاه هایی که در بند اخیر معرفی کرده ایم در زمره معروف ترین فروشگاه های داخلی در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی قرار دارند؛ اما قطعا قیمت محصولات موجود و بخصوص قیمت کاغذ دیواری نیز برای شما حائز اهمیت است.

با کمی بررسی فروشگاه های اینترنتی فروش محصولات حوزه دکوراسیون داخلی به طور قطع به این نکته پی خواهید برد که در میان تمام فروشگاه های ارائه کننده پوستر دیواری و کاغذ دیواری، فروشگاه اینترنتی دکوراسیون داخلی زیار دکور بهترین قیمت را برای محصولات خود ارائه نموده است و با ارائه خدمات پس از فروش حرفه ای و گارانتی مدت دار محصولات خود جای شکی را در رابطه با کیفیت محصولات عرضه شده خود باقی نگذاشته است.

کاغذ دیواری باکیفیت

چرا خرید از زیاردکور؟

اول از همه باید بگوییم که این مجموعه با سابقه زیادی که در عرصه طراحی و فروش محصولات دکوراسیون داخلی از جمله کاغذ دیواری دارد می تواند بهترین گزینه ممکن برای انتخاب و سفارش محصول باشد. در وهله دوم باید به این نکته نیز اشاره کنیم که زیار دکور به صورت چند فروشندگی عمل کرده و می تواند یک محصول را با قیمت بهتر و متعارف تر به شما ارائه کند.

تنوع بالای محصولاتی که در وب سایت فروشگاهی زیار دکور مشاهده می شود به همراه تنوع قیمت ها و تنوع متریال ها باعث شده اند تا این مجموعه به عنوان محبوب ترین مجموعه طراحی داخلی در ایران و فروش اینترنتی کاغذ دیواری، پوستر دیواری، کفپوش، آسمان مجازی و … شناخته شود. شما نیز می توانید جهت خرید کاغذدیواری از فروشگاه آنلاین دکوراسیون داخلی زیار دکور  به آدرس https://ziardecor.ir مراجعه نموده و پس از بررسی محصولات ارائه شده توسط این فروشگاه نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام نمایید.

منبع: https://ziardecor.ir/repair-of-peeled-wallpaper/

 

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا