کسب و کار

چطور بدهی ام را کم کنم؟

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

شما کار خوبی دارید ، درآمد خوبی کسب می کنید و متعجب هستید که همه پول شما کجا رفته است. این بسیار ناامیدکننده است زیرا نمیدانید اشکال از کجاست که انقدر بدهی دارید.

اگر در این موقعیت هستید ، آیا می دانید همه چیز در نحوه مدیریت پول خود است؟

سایت Statita  گزارش داد ، قبل از وقوع همه گیرى کرونا در ماه مارس ، بدهی خانوارها در بالاترین حد خود در امریکا بوده است.

با این حال ، گزارش شده است که از زمان شیوع بیماری کرونا ، سطح بدهی خانوارها بهبود یافته است. بانک فدرال رزرو نیویورک اظهار داشت که کل بدهی خانوارها ۳۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

صرف نظر از شرایط ، در حال حاضر ، سطح بدهی خانوارها هنوز بالا است. و اگر قبل از بروز همه گیری کرونا از نظر مالی در تلاش بودید ، امیدوارم حداقل در همه گیری ها نگاه دقیق تری به امور مالی خود داشته باشید.

تغییر عادت

رهایی از بدهی کار سختی است و به تعهد و انگیزه نیاز دارد. بسیاری از داستان های موفقیت در مورد افرادی وجود دارد که مقادیر زیادی بدهی جمع کرده و موفق به پرداخت آن شده اند و می توانید در پیروی از این نوع افراد الهام و انگیزه پیدا کنید. شما نیز می توانید یکی از آن داستان های موفقیت باشید و باید خود را به چالش بکشید.

فرمول اصلی برای فرار از بدهی تغییر عادت های شما است.

وقتی عادت های خود را تغییر می دهید ، زندگی خود را تغییر می دهید. شما لیاقت این را دارید که بهترین زندگی خود را داشته باشید و رفاه خوبی در زندگی تجربه کنید.

اگر بدهکار هستید و باید هرچه سریعتر از بدهی خود خارج شوید ، در اینجا چند نکته مهم برای کمک به شما آورده شده است:

چطور بدهی ام را کم کنم؟

چطور بدهی ام را کم کنم؟
چطور بدهی ام را کم کنم؟

۱- سعی کنید هزینه ها را نقدی پرداخت کنید تا اینکه از کارت اعتباری استفاده کنید.

کارت های اعتباری سریعترین راه برای انبوه کردن بدهی هستند. از نظر رفتاری ، پرداخت با پول نقد هزینه هایتان را کم میکند. کارت ها را کنار بگذارید و هزینه های خود را پیگیری کنید. وقتی می بینید که کجا پول خرج می کنید خواهید دید که این هزینه ها با چه سرعتی جمع می شوند.

۲- وضعیت را نادیده نگیرید.

این مشکل به خودی خود برطرف نمی شود و هرچه سریعتر با آن کنار بیایید ، راه حل سریعتر است. شما باید تمام بدهی خود را لیست کنید ، بدهی هایی که کمتر هستند را زودتر بپردازید.تا با کوهی از بدهی دست و پنجه نرم نکنید.

۳- امور مالی خود را مرتب کنید.

شما باید درآمدی که می آید و هزینه های هر ماه خارج می شود را پیگیری کنید و هرگونه پول اضافی برای آن رفع بدهی بگذارید. بودجه ای را ایجاد کنید و از پول اضافی برای پرداخت هرچه بیشتر در قبال آن بدهی استفاده کنید.

۴- به دنبال راه های کسب سریع پول اضافی باشید.

نگاهی به اطراف خانه خود بیندازید. آیا چیزی وجود دارد که دیگر استفاده نکنید و بتوانید آن را بفروشید؟ این اغلب یک روش آسان برای ما است که می توانیم به سرعت پول اضافی کسب کنیم. اگر اوقات فراغت دارید ، آیا حاضرید برای به دست آوردن پول اضافی تلاش کنید؟ به کارهایی فکر کنید که می توانید برای آوردن این پول اضافی انجام دهید.

۵- احساسات درونی خود را کاوش کنید.

شما باید به درون خود نگاه کنید و بفهمید که چگونه دچار اینهمه بدهی شدید. آیا این عقبگرد مانند طلاق ، فوریت های پزشکی ، از دست دادن کار پیش بینی نشده بود؟یا اینکه  هزینه بیش از حد کرده اید؟ هنگامی که دلیل این که به بدهی خود پایان داده اید را شناسایی می کنید ، کار کردن و حل و فصل مسائل مالی آسان تر است.

۶- رفتارتان را کنترل کنید.

اگر متوجه شوید که با رفتارهای منفی خود را در این وضعیت قرار داده اید (به عنوان مثال ، هزینه های زیاد ، اجتناب از منکر ، و غیره) ، متوجه خواهید شد که اگر هرگز نخواهید دوباره به این وضعیت برگردید ، باید عادت های خود را تغییر دهید.

راه بازگشت بدهی راهی آسان نیست و در بعضی مواقع می توان احساس بسیار تنهایی کرد. اما خود را مسئول این بدهی ها بدانید ،فکرتان را به کار بیندازید خلاقانه کار کنید نا امید نشوید و تلاشتان را چند برابر کنید تا حجم بدهی تان را کم و کمتر کنید.

این روشها به صورت نمونه هایی برای ایده گرفتن هستند تا شما بتوانید در این اوضاع اقتصادی بدهی هایتان را کمتر کنید.به با رآوردن بدهی های زیاد برکت پول تان را از بین میبرد،هدف گذاری اقتصادی را از شما میگیرد و زندگی اقتصادی تان را دچار رکود میکند.شاید بگویید در این اوضاع فرد بدون بدهی وجود ندارد اما من به شما میگویم که اگر میخواهید گلیم خود را به درستی از آب بیرون بکشید کاری که هه میکنند را کنار  بگذارید و بیاندیشید چگونه میتوانید بدهی نداشته باشید و از شر بدهی های قبلی هم خلاص شوید.

منبع:forbes

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا